چهارشنبه 19 آبان 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نسرين ستوده به اعتصاب غذای خشک پايان داد، بی‌بی‌سی

يک منبع نزديک به نسرين ستوده، وکيل دادگستری و فعال ايرانی حقوق بشر، در گفت و گو با بی بی سی خبر از پايان اعتصاب غذای او داد.

خانم ستوده که نزديک به دو ماه است که در زندان اوين در بازداشت به سر می برد، از نه روز پيش در اعتراض به شرايط نامناسب بازداشتش دست به اعتصاب غذای خشک زده بود.

نسرين ستوده، چندی پيش هم به مدت ۲۸ روز در اعتصاب غذا بود که نزديک به دو هفته پيش اعتصاب غذايش را شکست.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


پيشتر گروهی از فعالان زن طرفدار حقوق بشر در منزل خانم ستوده با خانواده او ديدار کرده و خواستار توقف اعتصاب غذای او شده بودند.

سيمين بهبهانی – شاعر و يکی از اين فعالان زن، در مورد ديدار با خانواده نسرين ستوده به بخش فارسی بی بی سی گفت: "ما عصر پريروز در منزل خانم ستوده حاضر شديم. تعدادی از خانم هايی که از فعالان زن هستند در آنجا حضور داشتند. به ما خبر داده بودند که خانم ستوده حالش بسيار بد است، چون يکبار اعتصابش را شکسته و بعدا باز دست به اعتصاب خشک زده است."

خانم بهبهانی در ادامه گفت: "حالش به قدری بد بوده که حتی نتوانسته فرزندانش را زمانی که به ديدنش رفته بودند، نوازش کند و بغل بگيرد. بنابراين، خدای ناکرده، در آستانه مرگ قرار داشت. اين بود که خانم ها جمع شدند و نامه ای توسط وکلا برای خانم ستوده فرستادند. وکلايی که ديروز با ايشان در زندان ملاقات داشتند نامه را به او دادند و گفتند که ما همگی خواهان شکستن اعتصاب غذای او هستيم."

چندی پيش سازمان گزارشگران بدون مرز با انتشار بيانيه ای خانم ستوده را "وکيل شجاعی" ناميد که با وجود تهديدها و احضارهای مداوم، به بازداشت های خودسرانه و غيرقانونی اعتراض می کرده و مقامات مسئول قضايی را به محترم شمردن حقوق زندانيان فرا می خوانده است.

در اين بيانيه با اشاره به اينکه دستگيری خانم ستوده "گامی ديگر در به سکوت وادار کردن معترضان" است از همه مدافعان حقوق بشر و انجمن های وکلا در سراسر جهان خواسته شده است که برای آزادی خانم ستوده تلاش کنند.

نسرين ستوده وکالت تعدادی از پرونده های سياسی و حقوق بشری و از جمله وکالت شيرين عبادی، عيسی سحرخيز، کيوان صميمی، محمدصديق کبودوند، عاطفه نبوی، خديجه مقدم و آرش رحمانی پور، از اعضای انجمن پادشاهی ايران که در سال ۸۸ اعدام شد، را بر عهده داشته است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016