چهارشنبه 26 آبان 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تشريح اهداف سفر به آذربايجان، احمدی‌نژاد: منطقه خزر به‌عنوان پيچيده‌ترين مناطق دنيا بايد مورد بررسی قرار گيرد، ايسنا

رييس‌جمهور صبح امروز در جمع خبرنگاران در فرودگاه مهرآباد پيش از ترک تهران به مقصد باکو به تشريح اهداف اين سفر دوروزه پرداخت.

به گزارش خبرنگار سياسی خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا)، دکتر محمود احمدی‌نژاد، با تبريک عيد قربان به ملت ايران و جامعه بشری با بيان اين‌که اين سفر دو بخش دارد، گفت: بخش اول سفر مربوط به روابط دو جانبه ايران و آذربايجان و ديدار با مقامات اين کشور است. ايران و آذربايجان روابط صميمانه و دوستانه‌ای دارند دارای فرهنگ مشترک و علائق عميق و گسترده هستند و روابط دو کشور در بخش اقتصادی و سياسی رو به گسترش است و در جريان اين سفر اين روابط در زمينه‌های گوناگون از جمله در بخش حمل و نقل و سرمايه‌گذاری مشترک و ... ان‌شاءالله گسترش پيدا می‌کند و تفاهماتی حاصل می‌شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی گفت: در جريان اين سفر با مقامات آذربايجان مسائل منطقه‌ای و بين‌المللی را مرور می‌کنيم.

وی گفت: روابط ما با مقامات کشور آذربايجان روابطی دوستانه است و در مورد مسائل مشورت می‌کنيم.

رييس‌جمهور به بخش دوم سفر خود به کشور آذربايجان اشاره کرد و گفت: بخش دوم سفر جهت شرکت در نشست کشورهای ساحلی دريای خزر است. دريای خزر از مهمترين درياها است و پنج کشور مهم اطراف آن هستند مباحث گوناگونی از گذشته در اين ارتباط مطرح بوده از جمله همکاری‌ کشورهای اطراف در داخل دريا، کشتيرانی، ‌استفاده از ظرفيت دريا، ‌مبارزه با تروريسم و بزهکاری در محدوده اطراف دريا.

احمدی‌نژاد با بيان اين‌که دو نشست قبلا در اين ارتباط برقرار شده است که نشست اول در عشق‌آباد و نشست دوم در تهران بوده است، به نشست تهران اشاره و تصريح کرد: در تهران بحث‌های خوبی مطرح و تصويری از همکاری پنج کشور در‌ آينده ترسيم شد و بيانيه‌ای در چند بند صادر شد و در مورد موضوعات مهم دريای مازندران و ساحل و همکاری بين کشورهای اطراف از جمله همکاری های اقتصادی و امنيتی و صيانت از دريای خزر مباحثی مطرح شد.

رييس‌جمهور افزود: موضوعاتی که در مورد مسائل محيط‌ زيستی دريای خزر مطرح بود محقق شد و در واقع در اين سه سال درباره رژيم حقوقی دريا، صيانت از دريا و حريم کشورها در ساحل گام‌های رو به جلويی برداشته شد و اميدواريم در نشستی که پيش رو داريم نسبت به نشست تهران چند گام جلوتر برويم.

وی با بيان اين‌که شاهد تفاهمات بين کشورهای اطراف اين دريا هستيم، گفت: اميدواريم اين تفاهمات و همکاری‌ها گسترش و تعميق پيدا کند دريای خزر و اطراف آن ظرفيت‌های فراوانی برای همکاری دارد منطقه خزر از نظر جغرافيايی و سياسی جزء پيچيده‌ترين مناطق دنياست مسائل فراوانی دارد و بايد بحث شود. ولی گرايش برای همگرايی در بين کشورهای اطراف آن به وجود آمده است ما از آن استقبال می‌کنيم و اميدواريم گسترش پيدا کند و فکر می‌کنيم با همکاری، بخش مهمی از نيازهای پنج کشور در اين محدوده قابل تعميم باشد.

احمدی‌نژاد گفت: امنيت منطقه را بايد به صورت مشترک تامين کنيم همچنين امنيت کشتيرانی در دريای مازندران را.

رييس‌جمهور با اشاره به گفت‌وگوهايی که انجام شده است، گفت: همکاران ما گفت‌وگوهای خوبی در اين چند روز داشته‌اند و اميدواريم که دو سه گام ديگر رو به جلو برويم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016