پنجشنبه 27 آبان 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مدودف درباره گفت‌وگوهای ايران و گروه ۱+۵ با احمدی‌نژاد رايزنی می‌کند، ايلنا

يکی از مقام‌های مسکو با اعلام اين‌که رئيس‌جمهوری روسيه در ديدار با همتای ايرانی خود درباره گفت‌وگوهای احتمالی ايران و گروه ۱+۵ نيز مذاکره می‌کند، گفت: «معتقديم که بايد با احمدی‌نژاد گفت‌و‌گو کرده و سخنان وی را بشنويم.»


ايلنا: يکی از مقام‌های روس اعلام کرد که‌ رئيس‌جمهوری کشورش تصميم دارد در جريان ديدار با همتای ايرانی خود، مسائل مربوط به از سرگيری گفت‌وگوها با گروه ۱+۵ را با وی مطرح کند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش ايلنا به نقل از رويترز، يکی از مقام‌های مسکو با اعلام اين‌که «ديمتری مدودف»، رئيس‌جمهوری روسيه در جريان ديدار با «محمود احمدی‌نژاد»، همتای ايرانی خود درباره گفت‌وگوهای احتمالی ايران و گروه ۱+۵ مذاکره می‌کند، گفت: «بر اين باوريم که بايد با احمدی‌نژاد گفت‌و‌گو کنيم. بايد بازگشت به گفت‌وگوها را خواستار شده و سخنان وی را نيز بشنويم.»
هر چند انتظار می‌رود،‌ دور تازه گفت‌و‌گوهای ميان ايران و کشورهای عضو گروه ۱+۵،‌ پس از بيش از يک سال وقفه در آن، حدود دو هفته ديگر برگزار شود‌ تاکنون محل انجام اين گفت‌و‌گوها تعيين نشده است.
رئيس‌جمهوری روسيه که کشورش به عنوان يکی از اعضای دائم شورای امنيت سازمان ملل متحد،‌ از کشورهای طرف گفت‌وگوی با ايران به شمار می‌آيد،‌ قصد دارد‌ در ديدار خود با محمود احمدی‌نژاد از مواضع طرف ايرانی درباره اين مذاکرات نيز آگاه شود.
مدودف قرار است پنج‌شنبه‌ـامروزـ در حاشيه نشست سران کشورهای ساحلی دريای خزر در باکو با همتای ايرانی خود ديدار کند.
در اين ميان «رامين مهمانپرست»، سخنگوی وزارت خارجه ايران، در آستانه ديدار سران ايران و روسيه به قدرت‌های خارجی نسبت به «تلاش برای جلوگيری از همکاری ميان تهران و مسکو» هشدار داده است.
وی در گفت‌و‌گويی با يکی از پايگاه‌های تلويزيونی روسيه در اين باره گفت: «نمی‌توانيم به کشورهای دور دست اجازه دهيم، مانع همکاری و مشارکت راهبردی ما شوند.»
وی همچنين افزود: «روابطی ديرينه با روسيه داريم و اميدواريم با اين کشورهمکاری بلندمدت داشته باشيم؛ کشورهای ما از ظرفيت بالايی برای همکاری‌های سياسی، اقتصادی و فنی برخوردارند.»


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016