جمعه 28 آبان 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

آخرين وضعيت پرونده حسين خضری زندانی محکوم به اعدام در گفتگو با وکيل مدافع وی، موکريان

آژانس خبری موکريان - سرويس حقوق بشر - اخيرا خبری در برخی از سايتها ی اينترنتی مبنی بر قريب الوقوع بودن اجرای حکم اعدام حسين خضری منتشر گرديد که جهت اطلاع از صحت و سقم اين خبر، مصاحبه ای با وکيل اين زندانی انجام داده ايم که متن کامل آن در ذيل تقديم می گردد.
سيد احسان مجتوی وکيل اين زندانی در گفتگو با خبرنگار آژانس خبری موکريان در پاسخ به اين سوال که پرونده در چه مرحله ای قرار دارد گفت :اخيرا از سوی ديوان عالی کشور رای وحدت رويه ای ابلاغ شده که احکام اعدام جهت بررسی بايد به ديوان عالی کشور فرستاده شود بر اساس اين قانون ما به حکم اعدام حسين خضری اعتراض کرده واعلام نموده ايم که دادگاه تجديد نظر استان آذربايجان غربی صلاحيت رسيدگی به اين پرونده را ندارد و بايد اين پرونده به ديوان عالی کشور ارجاع شود .



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی در ادامه اظهار داشت : مقامات قضايی در پاسخ به اعتراض اينجانب اعلام کرده اند که صدور حکم اعدام حسين خضری قبل از صدور رای وحدت رويه ديوان عالی کشور صادر شده و در دادگاه تجديد نظر استان تاييد گرديده است و قانون کيفری عطف به ما سبق نمی شود.
وکيل حسين خضری افزود :با توجه به تفسير قوانين کيفری به نفع متهم ، رای وحدت رويه ديوان عالی کشور شامل حال پرونده حسين خضری می شود و به نظر اينجانب رای غير قطعی و پرونده وی بايد مجددا در ديوان عالی کشور مورد بررسی قرار گيرد.
اين وکيل داگستری ادامه داد : احتمالا جهت رفع اين ايراد پرونده به دادستانی اروميه رفته تا ايشان نظر خود را در اين رابطه اعلام نمايد.
در خاتمه وی درپاسخ به اين پرسش که در سايتها آمده که طی روزهای اخير نامه ای مبنی بر اجرای حکم حسين خضری در روزهای آينده به شما ابلاغ گرديده است گفت :هيچ نامه ای مبنی بر اجرای حکم اعدام حسين خضری به اينجانب ابلاغ نگرديده و اخباری را که در رابطه با انصراف اينجانب از وکالت پرونده حسين خضری منتشر شده تکذيب می نمايم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016