چهارشنبه 19 آبان 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

افشای جزييات اعدام دو تبعه نيجريه و غنا در زندان وکيل آباد مشهد، کمپين بين المللی حقوق بشر

در ادامه گزارشاتی که در خصوص اعدام محکومان به اعدام در زندان وکيل آباد مشهد توسط کمپين بين المللی حقوق بشر طی هفته های گذشته منتشر شد، منابع موثق به کمپين گفتند که دو تن محکومان به اعدام مرتبط با جرائم موادمخدری از اتباع نيجريه و غنا بوده اند و طی ماه گذشته به جرم حمل ۲ کيلوگرم هرويين که قصد خروج از کشور را داشتند اعدام شدند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


منابع ياد شده به کمپين گفتند که نام اين دو تن را “پل چين دو” از نيجريه و “آکواسی آکوابه” از کشور غنا بوده است. شهروند نيجريه ای ۴ آبان و شهروندی غنايی در تاريخ ۲۷ مرداد اعدام شده اند.

بنا بر اظهارات منابع ياد شده ”اين اعدام ها بدون اطلاع و حضور سفارت اين دو کشور، وکلا و خانواده ايشان صورت گرفته است .از آنجايی که اين افراد زبان فارسی نمی دانند، حکمی برای آنها قرائت نشده و حتی هنگام امضا و تاييد حکم از مترجم برای برقراری رابطه و آگاه سازی انان استفاده نگرديده است.”

منابع ياد شده مدعی شدند که “حتی هنگام برگزاری دادگاه محاکمه ايشان نيز، از اين حقوق اوليه محروم بوده اند و هيچيک از اينان از حکم دادگاه خويش مطلع نبوده اند و از داشتن وکيل(چه تعيينی و چه تسخيری) محروم بوده و حتی از برقراری تماس آزادانه جهت رفع مشکل با سفارت کشور متبوع خويش محروم بوده اند.”

تا کنون مقامات جمهوری اسلامی در خصوص اعدام تبعه های کشورهای ديگر به دليل جرائم مرتبط با مواد مخدر خبری منتشر نکرده اند. کمپين بين المللی حقوق بشر بار ديگر از قوه قضاييه ايران می خواهد که در خصوص اعدام های هفتگی زندانيان در زندان وکيل آباد مشهد و سوالاتی که در مورد عدم برخورداری متهمان از دادرسی عادلانه مطرح شده است به افکار عمومی پاسخ بدهد.

منابع موثق ياد شده همچنين در گفت وگو با کمپين گفتند: “تا زمانی که در قيد حيات بودند، تنها يک بار در ماه به انها اجازه داده می شده با خانواده ی خود تماس تلفنی داشته باشند”


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016