شنبه 20 آذر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نامه محمدرضا خاتمی به رئيس قوه قضائيه: اجازه ندهيد اعتبار قوه قضاييه و شخص شما را مخدوش کنند، نوروز

دکتر علی شکوری راد عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت ايران اسلامی برای بار دوم روز پنجشنبه در دفترکارش بازداشت و به زندان منتقل شد . هرچند همانند تمامی افرادی که پس از کودتای انتخاباتی سال گذشته بازداشت و زندانی شده اند علت بازداشت مجدد ايشان جرائم امنيتی اعلام شده است اما همه آگاهان می دانند که واقعيت ماجرا اينگونه نيست و از اينرو دکتر سيد محمد رضا خاتمی دبير کل سابق و عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت ونائب رئيس مجلس ششم و از همکاران دانشگاهی دکتر شکوری راد دراين باره نامه ديل را خطاب به رئيس قوه قضائيه نوشته است:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بسم الله الرّحمن الرّحيم
جناب آیة الله آقای لاريجانی رييس محترم قوه قضاييه
سلام عليکم
روز پنجشنبه هجدهم آذر ماه در کمال ناباوری برای دومين بار جناب اقای دکتر علی شکوری راد استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران در محل کار خود و در حالی که مشغول خدمت به بيماران بود دستگير شد و به درخواست مهلت وی برای اتمام رسيدگی به کار فرومانده بيماران ، ترتيب اثر داده نشد و به سلول انفرادی تحت نظر نيروهای نظامی منتقل گشت.
آقای دکتر شکوری راد انسان عالم ،با فضيلت،متدين و خدومی است که نظير او کمياب است و چنين برخوردهايی با امثال او برای قوه قضاييه مايه بی اعتباری است ولی از شان و منزلت او چيزی نمی کاهد بلکه جايگاه او را در دلها استوار تر می سازد.
اتهام ايشان آنگونه که دادستان محترم تهران بيان داشته است يکی نقل قولی منتسب به شما در مورد انتخابات و ديگری ارتکاب جرمهای امنيتی است که امروز چون نقل و نبات همگان با آن متهم می شوند و به نظر می رسد بيشتر بهانه ای است برای زير پا گذاشتن همه قوانين ، تا منتقدی محروم از همه حقوق خود ،برای ماهها به سلول انفرادی انداخته شود شايد گره ای از کار فرو بسته بازجويان امنيتی و نظامی باز شود.
در مورد آقای دکتر شکوری راد گمان بر آن است که انها که از آزادی ايشان به درخواست حضرت آیة العظمی شبيری زنجانی و دستور مقام رهبری سخت دلخور بودند در صدد برخورد شخصی با ايشان و به اصطلاح رو کم کنی هستند و چه باک که اين بار از شما مايه بگذارند.
آقای دکتر شکوری راد در طول حيات سياسی پر برکت خود هيچ زاويه پنهانی ندارد و تمام نظرات و فعاليتهای ايشان به طور علنی و صريح در پيش افکار عمومی مطرح شده است و اين امر در بازداشت قبلی ايشان به خوبی به اثبات رسيده است. طبعا اين گونه برخوردهای غير عادلانه با چنين شخصيتهايی نشانه خوبی از آنچه درون قوه فضاييه می گذرد و رابطه اين قوه با نهادهای امنيتی و نظامی نيست، به خصوص اگر ملاحظه کنيم اين اتفاق درست يک روز پس از سخنان اميد بخش شما در مورد تحت الامر بودن اين نهادها واقع می شود. اين روند از آن رو باعث نگرانی می شود که نشان می دهد عده ای برای اثبات تئوريها و سناريوهای شکست خورده خود حاضر هستند همه چيز و از جمله اعتبار قوه قضاييه و شخص شما را مخدوش کنند.
حتما تاييد می کنيد که حتی اگر آقای دکتر شکوری راد مرتکب همه آنچه دادستان محترم جرم می پندارند شده باشد ، مستحق بازداشت و انتقال به سلول انفرادی نيست و بازچويی در مورد اين اتهامات بايد توسط بازپرس قضايی و با حضور وکيل ايشان صورت گيرد و درنهايت در دادگاهی علنی به انها رسيدگی شود.
ما از شما می خواهيم اوّلا اجازه سوء استفاده از شخص خود را به کسانی که در صدد تسويه حساب شخصی با آقای دکنر شکوری راد هستند ندهيد و خود دستور آزادی ايشان را صادر کنيد ،ثانيا دستور دهيد يکبار و برای هميشه به فرياد دادخواهی مکرّر و بدون پاسخ دهها زندانی و خانواده آنها پاسخ داده شود و علل واقعی بازداشتها، نحوه بازداشتها،نحوه برخورد با زندانيان و خانواده آنها،نحوه برگزاری دادگاهها، نحوه صدور احکام، نحوه رفتار با زندانيانی که احکام قطعی خود را می گذرانند و در يک کلمه نحوه رعايت حقوق اين عزيزان روشن شود تا مشخص شود چه ظلم عظيمی بر پاک ترين فرزندان اين کشور روا داشته می شود.

با تقديم احترام
سيد محمدرضا خاتمی
٢٠/٩/١٣٨٩


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016