جمعه 26 آذر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

شرح ماجرای بازداشت خانواده نوری‌زاد و تاج‌زاده: بازجويی کردند، با خشونت و کلمات زشت، کمپين بين‌المللی حقوق بشر

ساعتی پس از انتقال فاطمه ملکی ، همسر محمد نوری زاد به بيمارستان مدرس تهران يک منبع آگاه به کمپين بين المللی حقوق بشر در ايران گفت:« آنقدر وضعيت روحی خانم ملکی پس از بازجويی ها بد بود که ايشان نمی توانستند سرپا بايستند و بلافاصله پس از اتمام بازجويی توسط خانواده به بيمارستان منتقل شدند. خانم نوری زاد سابقه فشار خون بالا هم دارد و خانواده به دليل فشارهای مدت اخير بر او بسيار نگران هستند.»



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


صبح پنج شنبه ۲۵ آذرماه، در روز عاشورا خانواده و فاميل نزديک محمد نوری زاده به همراه فخرالسادات محتشمی پور، همسر مصطفی تاج زاده مقابل زندان اوين به اتهام تجمع بازداشت شدند. اين دستگيری در حالی صورت می گيرد که صبح پنج شنبه وب سايت نوری زاد نوشت اين زندانی در پی اعتصاب غذا و وخامت حالش به زور به بيمارستان منتقل شده است. خانواده و فاميل اين زندانی همان روز جلوی زندان اوين جمع شدند تا از وضعيت او جويا شوند که با بازداشت مواجه شدند. اين درحاليست که بيش از دو هفته است که به دنبال ممنوع الملاقات شدن آنها هيچ اطلاعی از محمد نوری زاد ندارند و بارها در روزهای قبل فاطمه ملکی ، همسر اين زندانی عنوان کرده بود که از وضعيت همسرش بسيار نگران و بی خبراست.

اين منبع آگاه با اظهار اينکه اين دو خانواده به دليل نگرانی از وضعيت زندانيان خود امروز صبح برای گرفتن خبر به جلوی زندان اوين رفته بودند به کمپين بين المللی حقوق بشر در ايران گفت: « همه افراد خانواده محمد نوری زاد و همسر تاجزاده را به بازداشتگاه خيابان وزرا بردند، در آنجا همه خانواده از جمله برادرها، زن برادرها و خواهران محمد نوری زاد که امروز جلوی اوين بازداشت شدند جداگانه مورد بازجويی قرار دادند.»

اين منبع آگاه گفت: «از همان ابتدای بازداشت و در بازجويی ها رفتار ماموران با خشونت و کلمات زشت همراه بود. و در بازجويی سوالاتی نظير اينکه علت تجمع تان جلوی زندان اوين چه بوده و کسی که اين تجمع را برنامه ريزی کرده چه کسی بوده است مطرح شد که خانواده دو زندانی نيز گفته اند هيچ قصد تجمعی نداشته اند فقط آنها در روز عاشورا رفته اند تا مگر در اين روز بتوانند خبری از زندانيان خود بگيرند. افراد بازداشت شده به صورت جداد جدا بازجويی شدند. بخصوص که خانواده محمد نوری زاد که در اعتصاب غذا به سر می برد هيچ خبری از او ندارند.»

به نوشته وب سايت نوری زاد، نوری زاد که قبل از اعتصاب غذايش اعلام کرد بود روز عاشورا جنازه اش را بر سر ظالمين خواهد کوبيد، سرانجام عليرغم ميلش و با اجبار در بيمارستان بستری شد تا وادار به شکستن اعتصاب شود. او در ششمين روز از اعتصاب غذای خشک خود دچار عوارض اعتصاب و وخامت حال شد و اکنون در بيمارستان بستری است.

در روزهای قبل جمعی از هنرمندان ، روزنامه نگارا ن و فعالان سياسی در نامه های از نوری زاد خواسته بودند تا به اعتصابش پايان دهد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016