شنبه 27 آذر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

رحيمی، معاون احمدی نژاد: متکی قبل از سفر سنگال در جريان تغييرش قرار گرفت، صالحی طرحی نو خواهد انداخت، ايسنا

*جای آقای متکی در دولت محفوظ است

معاون رييس جمهور تاکيد کرد: آقای متکی قبل از سفر سنگال در صحبت مشروحی که با رييس جمهور داشته‌اند در جريان تغييرشان قرار گرفته و می‌دانستند که آقای صالحی در چنين روزی معارفه خواهند شد.

به گزارش خبرنگار سياسی خارجی ايسنا، معاون اول رييس جمهور در مراسم توديع و معارفه وزير پيشين و سرپرست وزارت امور خارجه گفت: امروز همه جمع شده‌ايم که از جناب آقای متکی تشکر کنيم و به آقای صالحی خوشامد بگوييم. وزارت خارجه به همان سبکی که آقای متکی در دولت نهم و دهم طراحی و پی ريزی کرده‌اند توسط آقای صالحی به کارش ادامه خواهد داد. روش و نوع کار و سياست همان است که از قبل بوده است. ما دنبال تغيير نيستيم اما دنبال تحول در پی تحول هستيم که توسط برادر عزيزمان آقای متکی شکل گرفت و ان شاالله به وسيله دکتر صالحی تحولات بيشتر رقم زده خواهد شد.

معاون اول رييس جمهور با اشاره به آنچه در مطبوعات پس از برکناری منوچهر متکی وزير پيشين امور خارجه مبنی بر اين که چرا در زمانی که وی در سفری کاری بوده است، حکم برکناری اش صادر شده است؟ اظهار کرد: هرگز چنين نيست و چنين نخواهد بود. با آقای متکی قبل از سفر سنگال در يکی از ايام هفته گذشته آن صحبت مشروحی که ميان ايشان و رييس جمهور شکل گرفت شد و وقتی ايشان به سنگال رفتند می‌دانستند که آقای صالحی در چنين روزی معارفه می‌شود و اين اتفاق خواهد افتاد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی تصريح کرد: مسوولان جمهوری اسلامی ايران به گونه‌ای خدمت می‌کنند که تا آخرين لحظه بدون اين‌که خم به ابرو بياورند در تلاش هستند و انگار تازه منصوب شده‌اند و اين‌که گفته می‌شود در حالی که ايشان در سفر بوده‌اند چنين تصميمی گرفته شده هرگز چنين نبوده است. هيچ مسوولی بدين وضع از مسووليتش خداحافظی نمی‌کند. چون جنبه اخلاقی ندارد. جمهوری اسلامی ايران برپايه دوستی و مروت نهادينه شده و همه ما به دنبال مهر و محبت هستيم و يکی از شعارهای دکتر احمدی نژاد مهرورزی است. جای آقای متکی در دولت محفوظ است و با نظر رييس جمهور درباره به عهده گرفتن مسووليت ديگری مذاکره کرده‌اند و اميدواريم بعد از رفع خستگی سفر و استراحت اين مسووليت مشخص و به يکی از امور در دولت دعوت خواهند شد.

رحيمی ادامه داد: اميدوارم آقای متکی بيش از وزارت خارجه منشا خدمت در مسووليت های بعدی باشند و اين پيمان را ببنديم که همه در هر مسووليتی هستيم آقای صالحی را برای خدمت بيشتر ياری کنيم. ما با آمدن آقای صالحی به دنبال اين هستيم که خدمت بيشتری شکل بگيرد و از همه برادران عزيز و مديران و معاونان حاضر در وزارت خارجه و روسای ادارات تقاضا داريم دستان پرعطوفتشان را به دستان پرمحبت آقای صالحی گره بزنند و برای کاری بزرگتر و ايفای نقشی بيشتر تلاش کنند.

رحيمی گفت: آقای صالحی دانشمندی توانا در عرصه‌های گوناگون است و خدمات شايسته‌ای داشتند و امروز بنا دارند يکبار ديگر پس از ۳۰ سال خدمت همه تجربيات و توان خود را مصروف اعتلا و ارتقا در وزارت خارجه کنند.

وی گفت: وزارت خارجه پيشانی نظام ما در خارج است و اين پيشانی منور و روشن است منهای برخی ناملايماتی که برخی نابه کار برای لکه دار کردن اين پيشانی روشن انجام داده‌اند اما نتوانسته‌اند مانع کار و تلاش و ماموريت ماموران وزارت خارجه در اقصی نقاط دنيا شوند.

وی خاطرنشان کرد: قطعا از امروز به بعد در يک دوره‌ای جديد شاهد تحول و تغييرات جديدی در عرصه جهانی خواهيم بود. به برکت يک دلی و يک جهتی همه مردم ايران در سراسر کشور و به حرمت امام حسين(ع) و ياران و اصحاب و اجدادش تا حضرت ولی عصر(عج) همه نصرت خداوند در ميدان خدمت نصيب آقای صالحی شود. اميدواريم ميان آقای صالحی و برادرانمان در وزارت خارجه پيوند و همدلی صورت گيرد.

معاون اول رييس‌جمهور گفت: وزارت خارجه امروز تبديل به يک درخت تنومند شده است که شاخه‌های آن در همه نقاط کشور و دنيا گسترده است.

به گزارش ايسنا،‌محمدرضا رحيمی در ابتدای اين مراسم با تسليت ايام تاسوعا و عاشورای حسينی و شهادت تعداد قابل توجهی از هموطنان‌مان که برای عزاداری حاضر شده بودند و به ناحق و بی‌گناه در خاک و خون غلتيدند شهادت اين عزيزان را به همه مردم ايران و مردم سيستان و بلوچستان و خاندان آنها و علی‌الخصوص به مقام معظم رهبری تسليت گفت.

وی گفت: امروز برای تقدير از برادری خدوم، عاشق به نظام جمهوری اسلامی ايران و دوستدار و معتقد به ولايت فقيه و رهبری مقام معظم رهبری اينجا هستيم. آقای منوچهر متکی در همه ايامی که در هر مسند و جايگاهی از جمله مجلس شورای اسلامی، سفارت‌های جمهوری اسلامی ايران در کشورهای مختلف، معاونت وزارت خارجه و به عنوان وزير خارجه در پنج سال گذشته بودند زحمات زيادی را متحمل شدند. قرار است با حضور آقای متکی که امروز جايشان اينجا خالی است در مراسم اصلی به عنوان توديع ايشان که بناست از همه اعضای دولت و با حضور رييس‌جمهور برگزار شود به عنوان توديع و معارفه از ايشان تقدير شود. همچنين از عمق وجودم و با وجود رفاقت ۳۰ ساله‌ای که با ايشان دارم از زحمات‌شان تقدير و تشکر می‌کنم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: امروز به معرفی کسی می‌پردازم که شخصيت‌شان برای همه عيان و مشخص است چه در زمانی که رييس دانشگاه صنعتی شريف در دو دوره بودند و چه زمانی که در آژانس بين‌المللی انرژی اتمی و يا زمانی که در کنفرانس اسلامی ماموريت داشتند و اکنون نيز در سازمان انرژی اتمی مشغول هستند. آقای صالحی يکی از افتخارات دولت در متانت و سلامت نفس هستند و در بين همه دولتيان کم‌نظيرند. بر حسب مرسوم که يکی می‌آيد و يکی جا و مقامش را تحويل می‌دهد و تا بوده همين بوده و اگر بنا بود اينطور مشاغل و مسندها ثابت باقی بماند در کشور هرگز تغيير و تحولی اتفاق نمی‌افتاد اين تحول صورت گرفته است.

معاون اول رييس‌جمهور ادامه داد: وزارت امور خارجه وزارتخانه‌ای است که پس از انقلاب مديران متعددی را به خود ديده و امروز نوبت به آقای علی‌اکبر صالحی عزيز رسيده که در پی مساعی و تلاش‌های آقای متکی طرحی نو خواهد انداخت و کاری به مراتب بيشتر از گذشته برای نظام انجام خواهد داد.

وی خاطرنشان کرد: وضعيت ما امروز ويژه، خطير و در عين حال پربرکت است. از يک طرف در کنار تحريم‌های متعدد که شديدترين تحريم‌ها در حق ايران اعمال می‌شود وضعيتی به مراتب بهتر از قبل از تحريم‌ها را داريم. در همين ايام قانون اجرای هدفمندی يارانه‌ها که آغازش بنا به اعلام رياست جمهوری در آينده نزديک است آغازی مبارک در دل شديدترين تحريم‌هاست که توسط قدرت‌های بزرگ در حق ايران اعمال می‌شود. ما با رهنمودهای مقام معظم رهبری و لطف دکتر احمدی‌نژاد همه تهديدها را تبديل به فرصت کرده‌ايم.

رحيمی اظهار کرد: برادران ما در وزارت خارجه شاهد هستند که همه تهديدها تبديل به فرصت شده است و در چنين شرايطی قانون هدفمندی يارانه‌ها با رعايت کامل دهک‌های پايين جامعه به زودی آغاز می‌شود و همانطور که در عاشورا و با انقلاب امام حسين(ع) بزرگترين تحول تاريخی رخ داد، رخداد ديگری در ايام شهادت سالار شهيدان نمايان می‌شود و آن هم يک انقلاب در اقتصاد و معيشت مردم است و به لطف دعای شما در اين ايام گامی اساسی در تحول اقتصادی کشور برداشته خواهد شد که به محض طی اولين مرحله و مراحل بعدی نتيجه مطلوب و مبروک آن را ملاحظه خواهيم کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016