سه شنبه 30 آذر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

آمار تلفات انسانی زلزله کرمان به دليل نبود بيمارستان در حال افزايش است، مهر

کرمان - خبرگزاری مهر: در حاليکه با افزايش فعاليتهای امدادی و خارج کردن مصدومان از زير آوار تعداد تلفات انسانی زمين لرزه ريگان رو به افزايش است مصدومان حادثه به دليل نبود بيمارستان پس از طی ۱۰۰ کيلومتر به بم منتقل می شوند.
به گزارش خبرنگار مهر در کرمان در حاليکه بر اثر بروز زمين لرزه شديد در منطقه ريگان در شرق استان کرمان بيش از هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی بين ۲۰ تا ۱۰۰ درصد تخريب شده اند ميزان تلفات انسانی اين حادثه تنها ۲۶ کشته و زخمی اعلام می شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اين آمار درحالی از ساعات ابتدايی زمين لرزه همچنان توسط مسئولان اعلام می شود که هنوز راه دسترسی به ۵۰۰ خانوار به دليل ريزش کوه قطع است.

طبق اعلام مسئولان ۳۰ روستای صعب العبور همچنان درگير امداد رسانی اوليه هستند و به دليل مسدود شدن راه، امداد رسانی به اين مناطق به کندی پيش می رود و احتمال افزايش آمار در اين روستا بسيار زياد است.

آمار منتشر شده در خصوص مجروحان و کشته شدگان در روستاهای غيرکوهستانی گزارش شده و هيچ اطلاعی در خصوص آمار تلفات انسانی در روستاهای کوهستانی در دست نيست.

اين درحاليست که مصدومان حادثه زمين لرزه به دليل عدم وجود بيمارستان در شهرستانهای فهرج و ريگان در حال انتقال به بيمارستانهای بم هستند و برای انتقال بيماران به بيمارستانهای شهرهای مجاور مجروحان بايد فاصله بيش از يکصد کيلومتر را طی کنند.

فرماندار يگان در اين خصوص در گفتگو با خبرنگار مهر در کرمان اظهار داشت: متاسفانه يکی از مهمترين مشکلات ريگان نبود بيمارستان است که در زمين لرزه اين مشکل به شدت افزايش يافته است.

محمد برزنگ افزود: به دليل نبود امکانات درمانی مناسب مصدومان هم اکنون به شهرهای مجاور منتقل می شوند.

اين مسئول گفت: امداد رسانی به مصدومان همچنان ادامه دارد و تمرکز هم اکنون به امدادرسانی به روستاهای مرتفع در مناطق کوهستانی است.

معاون سياسی امنيتی استاندار کرمان نيز با اشاره به اينکه ۳۰ روستا بيشترين خسارت را در زمين لرزه ديده اند گفت: امدادرسانی درحال انجام است.

جواد کمالی ادامه داد: امکان افزايش تلفات زمين لرزه وجود دارد و در حال بررسی هستيم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016