چهارشنبه 1 دی 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ديدار ميرحسين موسوی و مهدی کروبی: ابراز نگرانی ازاجرای طرح هدفمند کردن يارانه ها دربدترين شرايط اقتصادی کشور، سحام نيوز

سحام نيوز: روزگذشته ميرحسين موسوی در ديداری سرزده و بی خبر به منزل مهدی کروبی رفت. بنا به گزارش خبرنگار سحام نيوز در اين ديدار مسائل روز کشور و شرايط مردم مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در ابتدای اين ديدار آقايان کروبی و موسوی ضمن ابراز تاسف و تالم از حادثه تروريستی ظهر تاسوعای چابهار که منجر به شهادت تنی چند از هموطنان شيعه و سنی گرديد؛ با ابراز همدردی و تسليت با خانواده های داغدار، اين واقعه را محکوم نموده واعلام نمودند دشمنان ملت تصور نکنند وحدت واتحاد مسلمانان با اين اعمال تروريستی آسيب می بيند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


مهدی کروبی و ميرحسين موسوی در ادامه اين ديدار از کليت طرح هدفمندی يارانه ها به عنوان طرحی که در سطح دنيا به عنوان حرکت اقتصادی بنيادين و اساسی است، ياد کردند و خواستار اجرای کارشناسی شده و بدور از هيجان اين طرح در جامعه شدند. آقايان کروبی و موسوی از اجرای طرح هدفمند کردن يارانه در اين شرايط بد اقتصادی ابراز نگرانی نمودند و افزودند: اجرای اين طرح در شرايطی که کشور با تحريمهای شديد بين المللی روبروست و نيز در وضعيتی که اقتصاد کشور دچار رکود بوده و بيکاری بالای ۳۰درصد به اکثر استان ها سرايت کرده است و تورم در جامعه افسار گسيخته است، اجرای اين طرح باريست که فشار آن بر روی اقشار متوسط و کم درآمد جامعه خواهد آمد.ازيک طرف تعطيلی هر روزه کارخانه هاوعدم توانايی پرداخت حقوق توسط کارخانجات و بيکاری کارگران واز طرف ديگر فرار سرمايه ها بدليل نبود امينت سرمايه گذاری در کشور و نبودن رقابت سالم در اقتصاد و خصوصی سازی، که همه اينها آينده ی تاريکی را در اقتصاد کشور نويد می دهند. اين وضع زمانی بدتر می شود که دولت هيچ گوش شنوايی برای شنيدن نظر کارشناسان خبره و صاحبنظران برجسته ندارد! بايد فضايی در جامعه پديدار شود که کارشناسان اقتصادی سخنشان را بی پرده بگويند و نه اينکه با آنان برخورد شود.

.

آقايان موسوی و کروبی در ادامه صحبت های خود مجددا از وضعيت وخيم زندانيان سياسی و احکام صادره به اتهامات واهی مانند اقدام عليه امنيت ملی و غيره، برای آنان اظهار ناراحتی نمودند و افزودند: دادگاه ها محکوميت های سنگينی برای اين زندانيان سياسی که متاسفانه دامنه وسيعی از اقشار جامعه همچون هنرمند و معلم و وکيل و دانشجو و استاد و روحانی و خبرنگار و غيره را شامل می گردد، صادر نموده است و از طرف ديگر متاسفانه برخوردهای بدور از اخلاق و انسانيت که در زندان صورت می گيريد اين زندانيان برای مقابله با اين رفتارها مجبور به اعتصاب غذا شده اند.که دراينجا ما از زندانيان سياسی در خواست می کنيم که به خاطر حفظ جانتان دست از اعتصاب غذا برداريد ومطمئن باشيد که پيروزی نهايی از آن مردم و شما خواهد بود.

مهدی کروبی و ميرحسين موسوی همچنين با بررسی وضعيت سياست خارجی ايران در عرصه بين الملل، از رفتارهای غير ديپلماتيک دولت ابراز شگفتی کرده و افزودند: سياست خارجه آنقدر مضحکه شده است که وزير خارجه منتصب بايد خبر برکناری اش را از رئيس جمهور سنگال بشنود! اين نحوه برخورد چيزی جز بردن آبروی کشور در عرصه بين المللی نيست و نشان از رفتارهای کودکانه و تلافی جويانه است. اين رفتارها عاقبتی جز بی اعتباری بيش از پيش در مجامع بين المللی ندارد. متاسفانه پس از اين بی آبرويی طرفين ماجرا همديگر را به دروغ گويی متهم می کنند درحالی که دروغ کليد تمام گناهان است .

در پايان اين ديدار اين دو نامزد معترض به نتايج انتخابات رياست جمهوری، رجز خوانی و خط و نشان های برخی افراد وابسته به جريان اقتدار گرا را بدور از تعقل خواندند و تاکيد کردند: ما تا امروز بر راهی که انتخاب کرده ايم محکم ايستاده ايم و در آينده نيز از اين راه که چيزی جز احقاق حقوق برحق مردم نيست کوتاه نخواهيم آمد و هيچ ترسی از تهديد و فحاشی و تهمت نداريم. برای ما هيچ فرقی ميان اين زندان بزرگ که در آن هستيم با زندان کوچک که ديگر زندانيان سياسی به ناحق در آن محبوسند نيست.وبه اميد روزی که فتنه گران واقعی پاسخگوی اعمال خود درپيشگاه ملت باشند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016