چهارشنبه 1 دی 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تداوم فشارهای امنيتی بر حسين سيف زاده استاد دانشگاه تهران

طبق خبر دريافتی: فشارها و تهديدها بر اساتيد منتقد دولت احمدی نژاد در دانشکده حقوق دانشگاه تهران همچنان ادامه دارد. اين فشارها که همراه با تهديد و آزار و اذيت اساتيد می باشد پس از وقايع و رخدادهای پس از انتخابات رياست جمهوری سال گذشته به اوج خود رسيده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بنا بر اين گزارش با توجه به هزينه سياسی اخراج يا بازنشستگی اساتيد مخالف دولت، سيستم امنيتی در سالهای اخير روند جديدی را در پيش گرفته است و با ايجاد آزار و اذيت توسط عوامل خود و همچنين تنگ نمودن عرصه بر اساتيد منتقد آنها را مجبور به استعفاء يا اعلام بازنشستگی می نمايد. از جمله اين اساتيد می توان از دکتر سيد حسين سيف زاده استاد برتر علوم انسانی دانشکده حقوق دانشگاه تهران نام برد.

دو ماه پيش هنگامی که خبر بازجويی سه ساعت و نيمه و توهين مکرر به اين استاد در سايت های خبری اصلاح طلبان انعکاس يافت نهادهای امنيتی وابسته به دولت در دانشگاه، فشار بسياری را بر اين استاد مبنی بر تکذيب خبر فوق وارد آوردند و در حالی که ايشان خبر فوق را تکذيب ننموده بود بسياری از سايت های دولتی مانند فارس و جهان نيوز که يد طولايی در انتشار اخبار کذب دارند اقدام به تکذيب خبر بازجويی از جانب ايشان نمودند.

بنا به اظهارات دانشجويان، بسيج دانشجويی دانشکده حقوق که ارتباط سيستميک و روشنی با نهادهای امنيتی دارد به تازگی با حضور در سر کلاس های درسی دکتر سيف زاده اقدام به عکاسی از اين استاد هنگام شوخی با يکی از دانشجويان نموده و با انتشار اين عکس در اينترنت خبری به عنوان ضرب و شتم دانشجويان توسط دکتر سيف زاده منتشر نموده است که با توجه به لو رفتن هويت شخص عکاس و ترس از برخورد قضايی افراد مذکور اقدام به حذف اين خبر می نمايند. ضبط کردن صدای اين استاد در سر کلاس های درسی و نوشتن شکوائيه عليه وی به نهادهای مختلف امنيتی و دولتی از ديگر کارهای بسيج دانشجويی اين دانشکده عنوان شده است.

شنيدها همچنين حاکيست علاوه بر انتشار اخبار کذب برخی از اعضای وابسته به بسيج گاهاً اقدام به فحاشی و توهين مستقيم به اين استاد و اساتيد منتقد ديگر می نمايند. بنا بر اظهارات دانشجويان روز گذشته دکتر سيف زاده در ابتدای کلاس درسی خود خطاب به دانشجويان از تداوم اين فشارها و آزار و اذيت ها گله نموده و شرايط ايجاد شده برای ادامه تدريس اش را در دانشکده حقوق غير قابل تحمل عنوان نمود.

شايان ذکر است که اول آبان ماه امسال دکتر سيف زاده به حراست دانشگاه تهران فراخوانده شده و به مدت سه ساعت و نيم توسط ماموران وزارت اطلاعات در خصوص مباحث مطرح شده در سر کلاس های درسی اش بازجويی گرديد. در همان تاريخ برخی از سايت های خبری نيز از اهانت و برخورد فيزيکی با اين استاد در حين بازجويی اخباری را در سايت های خود درج نمودند.

در سال های گذشته فشار نيروهای امنيتی و حامی دولت منجر گرديد تا اساتيد مطرحی از اين دانشکده چون دکتر حسين بشيريه و دکتر شفيعی اقدام به ترک کشور نمايند. دکتر سيد حسين سيف زاده دارای مدرک دکترای علوم سياسی از دانشگاه سانتاباربارا کاليفرنيا و فوق دکترای علوم سياسی از دانشگاه هاروارد می باشد. وی تاکنون بيش از بيست جلد کتاب تاليف نموده است که تعداد قابل توجهی از تاليفات وی نيز موفق به دريافت مجوز چاپ نگرديده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016