جمعه 3 دی 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

حکم قطعی برای فاطمه مسجدی و مريم بيدگلی صادر شد: ۶ ماه حبس تعزيری و جزای نقدی، مدرسه فمينيستی

مدرسه فمينيستی: فاطمه مسجدی و مريم بيدگلی، دو تن از فعالان جنبش زنان در قم، در دادگاه تجديد نظر به ۶ ماه حبس تعزيری و دو ميليون ريال جزای نقدی برای فاطمه مسجدی و يک ميليون ريال جزای نقدی برای مريم بيدگلی محکوم شدند. طبق حکم صادره از سوی دادگاه تجديد نظر در خصوص پرونده اين دو فعال جنبش زنان، دادگاه دفاعيات آنان را با توجه به فعاليت گسترده آنان در راستای اهداف کمپين و... غيروارد دانسته و تنها به دليل فقدان سابقه کيفری، حکم يک سال حبس آنان را به ۶ ماه حبس تقليل داد و تغييری در ميزان جزای نقدی آن دو نداد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


فاطمه مسجدی و مريم بيدگلی روز ۱۷ ارديبهشت ماه ۱۳۸۸ توسط ماموران امنيتی در قم دستگير و پس از دو هفته با صدور قرار وثيقه ۲۰ ميليونی برای هر يک از اين دو آزاد شدند. پس از آن دادگاه اين دو روز ۱۳ مرداد ماه ۱۳۸۹ برگزار شد که اتهام آنها تبليغ عليه نظام و به نفع گروه فمينيستی عليه نظام (کمپين) بود. در دادگاه بدوی فاطمه مسجدی و مريم بيدگلی هر يک به يک سال حبس تعزيری محکوم شدند. علاوه بر آن فاطمه مسجدی به دو ميليون ريال جزای نقدی و مريم بيدگلی به يک ميليون ريال جزای نقدی محکوم شد.

در روز ۱۶ آذرماه ۱۳۸۹، دادگاه تجديد نظر فاطمه مسجدی و مريم بيدگلی دو تن از فعالان جنبش زنان در شعبه سوم دادگاه تجديد نظر دادگستری استان قم برگزار شد و گمان می رفت حکم اين دو فعال کمپين يک ميليون نيز مانند ديگر فعالان کمپين که همگی يا در دادگاه بدوی و يا در دادگاه تجديد نظر تبرئه شده اند، شکسته شود و در نهايت تبرئه گردند و يا حداقل حکم يک سال حبس اين دو نفر نيز به حبس تعليقی منجر شود، اما متاسفانه دادگاه تجديد نظر آنها را تبرئه نکرد و تنها حکم يک سال حبس تعزيری آنان را به دليل فقدان سابقه کيفری، به ۶ ماه حبس تعزيری کاهش داد و آنها را از موارد اتهامی تبرئه نکرد.

تا کنون، همه اعضای کمپين که بازداشت شده اند، در دادگاه بدوی و يا تجديد نظر تبرئه شده اند و تاکنون هيچ محکوميتی برای هيج يک از اعضای کمپين در نهايت اعمال نشده است. اين در حالی است که فعاليت های اين دو عضو کمپين، اتفاقا از زاويه ديدگاه های اسلامی به مسائل زنان بوده است. فاطمه مسجدی تاکنون مقالات متعددی را در حوزه مسائل زنان از زاويه اسلامی ترجمه کرده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016