سه شنبه 7 دی 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

درخواست اعضای شورای مرکزی مجمع فيلمسازان سينمای ايران برای تبرئه جعفر پناهی و محمد رسول‌اف، کلمه

مجمع فيلمسازان سينمای ايران با نگارش نامه‌ای به رئيس قوه قضاييه، محکوميت جعفر پناهی و محمد رسول اف در دادگاه بدوی را حيرت‌انگيز توصيف کردند و خواستار تبرئه اين دو کارگردان سينمای ايران شدند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در اين نامه که به امضای اعضای شورای مرکزی مجمع فيلمسازان سينمای ايران، شامل عزيزا… حميدنژاد، مهدی فخيم‌زاده، مهرداد فريد، عليرضا داوودنژاد، مجيد قاری‌زاده، محسن اميريوسفی، داوود موثقی، محمد احمدی، کيومرث پوراحمد، منوچهر مصربی و سيامک شايقی رسيده است، اين کارگردانان و تهيه‌کنندگان، ضدور حکم زندان برای پناهی و رسول‌اف را ناشی از سوء تفاهم دانسته و خواستار تبرئه آنها شده‌اند.

متن نامه‌ی مجمع فيلمسازان سينمای ايران را به نقل از ايلنا بخوانيد:

حضرت آيت الله صادق لاريجانی
رياست محترم قوه ی قضاييه

باسلام

انتشار خبر محکوميت دو تن از کارگردانان سينمای ايران آقايان جعفر پناهی و محمد رسول اف در دادگاه بدوی، موجی از بهت و حيرت را در ميان اعضای مجمع فيلمسازان سينمای ايران به وجود آورد. حيرت از اين بابت است که هر دو سينماگر در سابقه فيلمسازی خود افتخارات بسياری را برای فرهنگ، هنر و سينمای کشورمان رقم زده‌اند. وجود چنين سابقه‌ای قطعا می‌تواند موجبات رای برائت ايشان را فراهم کند.

ما به عنوان تهيه کننده / کارگردانان سينمای ايران که از نزديک با نوع فعاليت‌ها و منش فرهنگی اين دو فيلمساز آشناييم و بر سوء تفاهم پيش آمده واقفيم، بر خود فرض دانستيم تا مراتب تاثر خود را از رای صادره به اطلاع شما برسانيم و اميدوار باشيم تا با درايت شما و همچنين قاضی محترم دادگاه تجديدنظر و بر مبنای عدالت آميخته با رافت اسلامی، حکم برائت ايشان صادر شود تا به اين ترتيب نشاط و سرزندگی دوباره به ميان صنف تهيه کننده / کارگردانان ايران برگردد.

با تشکر و امتنان فراوان

شورای مرکزی
مجمع فيلمسازان سينمای ايران

امضاکنندگان اين نامه؛ اعضای شورای مرکزی مجمع فيلمسازان سينمای ايران شامل: عزيزالله حميدنژاد، مهدی فخيم‌زاده، مهرداد فريد، عليرضا داوودنژاد، مجيد قاری‌زاده، محسن اميريوسفی، داوود موثقی، محمد احمدی، کيومرث پوراحمد، منوچهر مصربی و سيامک شايقی است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016