چهارشنبه 8 دی 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احمدی مقدم: پليس سايبری تا دو هفته ديگر راه‌اندازی می‌شود، نيروی انتظامی بايد به کانون‌های توطئه اشرافيت داشته باشد، ايسنا

نيروی انتظامی بايد همواره به کانون‌های توطئه در کشور اشرافيت لازم را داشته باشد تا از امنيت مردم و کيان کشور به نحو مطلوبی پاسداری کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) - منطقه زنجان، سردار اسماعيل احمدی مقدم فرمانده نيروی انتظامی در جمع خبرنگاران در زنجان با بيان اين مطلب, گفت: اقتدار جمهوری اسلامی در شرايط کنونی بی‌نظير است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی ادامه داد: آرامش جامعه پس از اجرای قانون هدفمند کردن يارانه ها، نشان از اقتدار نظام و حمايت های مردمی است.

وی تلاش دشمن برای ايجاد ناپايداری در کشور را امری بديهی عنوان کرد و افزود: نيروی انتظامی بر اساس وظايف محوله بايد هميشه مراقب و هوشيار باشد؛ چرا که دشمن در تلاش است تا در مسير حرکت ملت به سوی توسعه و پيشرفت، مانع به وجود آورده و در اين زمينه ايجاد ناامنی کند.

وی با اشاره به اقدامات تروريستی صورت گرفته برای القای ناامنی در کشور از سوی برخی گروه ها، اظهار کرد: براساس اطلاعات به دست آمده، سرويس های اطلاعاتی برخی کشورها از فعاليت اين گروه ها حمايت می کنند که اعترافات عبدالمالک ريگی نيز نشان دهنده اين موضوع است و بايد گفت که اين کشورها از پيشرفت‌های کشور، احساس ياس و سر خوردگی می کنند.

وی ترور دانشمند هسته ای ايران و حملات تروريستی تاسوعای حسينی در چابهار را از اهداف کور دشمن برای ايجاد مانع در روند پيشرفت کشور برشمرد و يادآور شد: اين اقدامات نشانه نااميدی دشمن است؛ چرا که احساس می کنند برای جلوگيری از پيشرفت‌های ايران، ديگر کاری از دستشان بر نمی آيد و به همين خاطر به دنبال حذف فيزيکی دانشمندان هسته ای کشور هستند.

احمدی مقدم به اقدامات انجام شده برای ارتقای ضريب امنيت در کشور اشاره و خاطر نشان کرد: نيروی انتظامی به همين منظور اقدامات پيشگيرانه گسترده‌ای در کشور انجام می‌دهد تا توطئه های دشمن به سرعت کشف و خنثی شود.

فرمانده نيروی انتظامی با تأکيد بر اينکه نبايد حمايت برخی کشورها را از گروهک‌های تروريستی ناديده گرفت، تصريح کرد: اقدامات قوه قضائيه طی سال های گذشته مبتنی بر برخورد سريع و قاطع با نا امن کنندگان امنيت جامعه، رويکردی است که قطعاً اثرات آن در آينده ای نزديک نمود پيدا خواهد کرد.

وی همچنين به ضرورت مسدود کردن مرزهای شرقی کشور اشاره کرد و گفت: در اجرای اين طرح، پيشرفت قابل ملاحظه ای را شاهد هستيم و معتقديم اگر اعتبار مورد نياز در بودجه سال آينده کشور به اين حوزه اختصاص يابد، قطعاً مرزها به طور نسبی مسدود خواهد شد.

احمدی مقدم با بيان اينکه در حال حاضر مرز افغانستان با منطقه سيستان به طور کامل مسدود شده است، افزود: در منطقه بلوچستان که هم مرز با کشور پاکستان است، اقدامات لازم انجام شده و اميدواريم هرچه سريع تر اين کار به اتمام برسد.

وی در بخش ديگری از سخنان خود، مسدود کردن مرزها و اقدامات پيشگيرانه به همراه کاهش توليد مواد مخدر در افغانستان را از جمله عوامل موثر در کاهش ورود اين مواد به کشور عنوان کرد و گفت: امسال شاهد کاهش ۵۰ درصدی توليد مواد مخدر در افغانستان هستيم و همچنين مسير ترانزيت مواد مخدر نيز به سمت دريای عمان و خليج فارس تغيير پيدا کرده است. با اين وجود در حال حاضر يک سوم از مواد وارد شده به کشور کشف می شود.

احمدی مقدم به کشف ۳۰۰ تن مواد مخدر در ۹ ماهه امسال اشاره کرد و افزود: اين ميزان نسبت به مدت مشابه سال قبل، کاهش داشته است.

وی اصلاحات صورت گرفته در قانون مبارزه با موادمخدر را اقدامی مناسب ارزيابی نمود و ابراز کرد: با اجرايی شدن اين قانون، مجازات سنگين و سخت گيرانه ای برای قاچاقچيان مواد مخدر در نظر گرفته می شود و همچنين در اين قانون وضعيت مبارزه با مخدرهای روان گردان نيز مشخص شده است.

فرمانده نيروی انتظامی يادآور شد: با قاطعيت قوه قضائيه در اجرای قانون، قطعاً اثرات مثبت اين قاطعيت در آينده نه چندان دور نمايان خواهد شد.

وی به راه اندازی پليس سايبری در کشور تا دو هفته آينده اشاره کرد و افزود: اقدامات برای راه اندازی اين بخش در حال انجام است و به زودی شاهد فعاليت رسمی پليس سايبری خواهيم بود.

احمدی مقدم به سفر خود به زنجان اشاره کرد و گفت: بر اساس ارزيابی های به عمل آمده، استان زنجان به لحاظ امنيت در وضعيت مناسبی قرار دارد و شاهد پيشرفت قابل ملاحظه ای در استان در همه ابعاد امنيتی و انتظامی هستيم.

وی تصريح کرد: راه اندازی کلينيک پزشکی برای کارکنان نيروی انتظامی استان و افتتاح چندين پروژه ديگر از اقداماتی است که در اين سفر انجام خواهد شد.

احمدی مقدم به موافقت مسئولان استان برای بازسازی و بهسازی ستادهای نيروی انتظامی در ۵ شهرستان استان اشاره کرد و يادآور شد: ۱۵ کلانتری در سطح شهر زنجان نياز به بازسازی دارد که مقرر شد با همکاری استانداری، در مدت دو سال اين مراکز نوسازی شوند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016