پنجشنبه 9 دی 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پيشنهاد اعتصاب جهانی صنعت سينما در ۲۲ بهمن، در اعتراض به حکم جعفر پناهی، کلمه

رفيع پيتز فيلمساز فرانسوی‌– ايرانی درخواست کرد صنعت سينما برای اعتراض به حکمی که عليه جعفر پناهی صادر شده، دست به اعتصاب سراسری بزند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، رفيع پيتس درخواست کرده اين اعتصاب سمبليک در روز يازدهم فوريه و مقارن با روز پيروزی انقلاب اسلامی در ايران، از ساعت سه بعدازظهر به مدت دو ساعت در سرتاسر جهان انجام شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی اعلام کرده که اين اقدام همدردی و حمايت، برای دفاع از جعفر پناهی و محمد رسول اف، دو فيلمساز ايرانی است که با احکام قضايی شديدی روبرو شده‌اند.

پيتز، سازنده فيلم‌هايی چون «صنم»، « زمستان است» و«فصل پنجم» است و برخی از فيلم‌های او در جشنواره فيلم فجر ايران شرکت داده شده و در ايران هم به نمايش درآمده است.

دادگاه انقلاب تهران جعفر پناهی را به اتهام «اجتماع و تبانی عليه نظام» به شش سال حبس تعزيری و ۲۰ سال محروميت از ساختن فيلم، نوشتن هر نوع فيلمنامه و مسافرت به خارج از کشور و مصاحبه محکوم کرده ‌است.

محمد رسول‌اف، ديگر کارگردان سينمای ايران نيز به اتهام «اجتماع و تبانی و تبليغ عليه نظام» به شش سال حبس محکوم شده ‌است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016