پنجشنبه 9 دی 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

جلال الدين فارسی: موسوی و کروبی ١۵ ميليون نفر را فريب دادند، جرس

جرس: جلال‌الدين فارسی درباره وقايع سال گذشته ادعا کرد "اين دو نفر(موسوی و کروبی) نزديک به ١۵ ميليون ايرانی را فريب دادند و دروغ گفتند لذا بنا به پافشاری که بر مواضع باطل و دروغ خود دارند به واقع از منافقين پست‌تر هستند چرا که هنوز هم سعی در فريب مردم دارند."

روزنامه ايران در ويژه نامه موسوم به "نهم دی ماه"، طی گفتگويی با جلال الدين فارسی، از چهره های اصولگرا و کانديدای اولين دوره رياست جمهوری (که به دليل تابعيت افغانيش از دور خارج شد)، از قول وی آورده است "ميرحسين موسوی اصلاً حيات سياسی خود را مديون رهبری هستند، ايشان را آقای خامنه‌ای به حزب جمهوری معرفی کردند، اما بر همگان روشن بود که خيلی از سياسيون دلسوز و از جمله رئيس‌جمهور وقت با استمرار نخست‌وزيری ميرحسين مخالف بودند، لذا ٩٩ نفر از نمايندگان با ميرحسين مخالفت می‌کنند در همان ماجرا هم امام فرمودند مجلس اختيار دارد. امام با توجه به اين‌که فرمودند رای با مجلس هست حکمی ندادند البته من و مرحوم فردوسی‌پور در آن روز در مجلس حضور نيافتيم."



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


جلال الدين فارسی در پاسخ به پرسش ديگری مبنی بر اين که "موسوی خوئينی‌ها يکی از افرادی است که به عنوان ليدر اصلی جريان های اخير از وی نام می‌برند"، ادعا کرد "خوئينی‌ها اصلا عددی نيست وی نه عالم است و نه فقيه، دادستان شدن ايشان هم جالب است. رهبری، هاشمی رفسنجانی و بنده دقيقا در جريان ماجرا هستيم. يکی از نزديکان امام به ايشان می‌گويد خوئينی‌ها عالم و فقيه است و شاگرد آقای منتظری است، هنگامی که منتظری به محضر امام می‌رسد در خيل صحبت‌های مختلف، امام بی‌مقدمه می‌پرسند موسوی خوئينی‌ها پيش شما درس خوانده‌اند، امام فکر می‌کنند بنا به سخنان اطرافيان و تاييد آقای منتظری وی فقيه است و حکم را صادر می‌کند. بعد از صدور حکم وقتی آقايان سراغ آيت‌الله منتظری رفته و به وی می‌گويند اين حکم به تاييد و اظهارنظر شما صادر شده، او با رد اين سخن می‌گويد من اصلا نگفتم خوئينی‌ها چقدر درس خوانده است."

وی در پاسخ به اين پرسش که آيت و ديالمه نسبت به مير حسين بسيار موضع داشتند ريشه اين مواضع چه بود اينگونه پاسخ داد "بيشتر بر سر مصدقی بودن موسوی بود.کارهای ايشان آنقدر روشن و علنی است که نياز به طرح شهادت آيت نيست."

فارسی که چند سال پيش به دليل قتل عمد يک نگهبان محيط زيست، تحت تعقيب بود و به جهت نفوذش پرونده را مختومه ساخت، در باره اين که اگر رهبر فقيد نظام زنده می‌ماند حيات سياسی مير حسين چه می‌شد؟ مدعی گرديد "امام ديگر به وی مسئوليت نمی‌داد. بعد از تاييد قطعنامه از سوی امام، ميرحسين موسوی خودش را پنهان کرده و از انجام وظايف سر باز می‌زد. امام می‌خواست استعفای وی را قبول کند حتی در جلسه‌ای با حضور افراد شاخص کشور از جمله هاشمی، موسوی اردبيلی و ... اين تصميم گرفته می‌شود. در آن جلسه رئيس‌جمهور وقت که ديرتر به جلسه رسيد، امام به محض ورود وی می‌گويد ما برای تعيين نخست‌وزير بعدی در حال مذاکره هستيم و نظر شما چيست، رهبری می‌فرمايد شما نبايد استعفايش را بپذيريد، چرا که وی با استعفا می‌خواهد وجهه‌ای برای خود مهيا کند و بگويد من طرفدار ادامه جنگ بودم و خود را تبديل به قهرمان ملی کند؛ بايد به او فرمان دهيد که وی به مسئوليت خود بازگردد؛ امام نيز با اشاره دست به سمت آقای خامنه‌ای می‌فرمايد اين درست است. بعد هم که امام (خطاب به ميرحسين)‌ فرمودند اگر خدمات شما نبود، شما را به عنوان ضد انقلاب معرفی می‌کردم. به نظر من رهبری نبايد ايشان را وارد مجمع تشخيص مصلحت نظام می‌کردد اما ايشان به طور کلی بسيار به افراد فرصت‌های مختلف می‌دهند. لذا ايشان با اين حرکت بلوای آنها را به تاخير انداخت."

اين شخصيت حامی دولت در پاسخ به پرسش ديگری مبنی بر اين که "اگر در زمان امام اين فتنه رخ می‌داد واکنش ايشان چه بود؟" اظهار عقيده کرد "دقيقا همان می‌کردند که رهبری کردند. وی با موضع‌گيری‌های دقيق و ظريف خود باعث ريزش اهالی فتنه شدند و اکنون اکثريت مطلق مردم فهميدند که رژيم صهيونيستی و آمريکا برای کشور چه طرح‌هايی دارند."

جلا‌ل الدين در ادامه و در پاسخ به اين پرسش که "اقدامات موسوی در بعد عقيده شخصی ايشان چگونه قابل تفسير است؟ آيا وی هنوز در توهم به سر می‌برد؟" مدعی شد "اجازه بدهيد که صراحتا بگويم که به نظر من ميرحسين اصولا به زندگی پس از مرگ اعتقادی ندارد، چرا که بخوبی می‌داند که اقدامات وی موجب تضعيف قدرت‌های حق و نظام برخاسته از خون شهدا است، اينها اگر به مرگ معتقد بودند اگر به انقلاب معتقد بودند لحظه‌ای به اين رفتار خود ادامه نمی‌دادند. "

وی در همين زمينه افزود: من با يقين کامل می‌گويم که نه کروبی و نه ميرحسين اصلا با قرآن و اسلام آشنايی ندارند. حتی با وجود احترام بسيار زيادی که برای شخص خاتمی قائل هستم و تا به حال کوچک‌ترين اظهارنظری درباره ايشان نکردم اما بايد به محضر ملت بزرگوار ايران بگويم که خاتمی هم با محتوای قرآن آشنا نيست."

جلال الدين فارسی با ادعای اين که "حيف است که خاتمی و فرزند شهيد بهشتی به دنبال اين دو حرکت کنند"، گفت "من آنها را نصيحت می‌کنم که از مسير باطل فاصله بگيرند. به فرزند بهشتی که چندی پيش آخرين کتاب خود را به من هديه کرد می‌گويم اين مسير راهی نيست که پدر شهيد تو آن را طی می‌کرد.به نظر من هرکس باعث آمدن ميرحسين به عرصه شده، کاملاً اشتباه کرده و وی با توجه به سابقه‌اش در دوره نخست‌وزيری به هيچ‌وجه نبايد تاييد صلاحيت می‌شد."

وی در پاسخ به اين که به نظرتان اگر موسوی و کروبی با دستيابی به کرسی رياست ‌جمهوری به قدرت می‌رسيدند چه اتفاقاتی ممکن بود رخ دهد؟ ادعايی عجيب کرد و گفت "بدانيم که آنها کاری می‌کردند به مراتب بدتر از رژيم سلطنت، آنان رژيم استالينی تشکيل می‌دادند."

فارسی در باره اختلافات رهبری و موسوی در دوره رياست جمهوری گفت: "وی به اجبار موسوی را به عنوان نخست‌وزير معرفی کرد، امام بعد از اظهارنظر خود فرمود که مجلس خودش مختار است اما عده‌ای که به دنبال منافع شخصی خود بودند با اين پيشنهاد به نمايندگان مخالف تاختند در حالی که اگر امام حکم می‌داد اصلاً ديگر نيازی به رای مجلس نبود. جالب آن که همان اوباش سياسی امروز در فتنه فعالند و حتی روزنامه‌هايی را نيز در اختيار دارند."


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016