جمعه 10 دی 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

جمهوری اسلامی، حکومت فساد، جنايت و اعدام، بيانيه هيات اجرائی سازمان های جبهه ملی ايران در خارج از کشور

کارنامه جمهوری اسلامی در نزديک به سی و دو سال گذشته نشان ميدهد که اين نظام از آغاز تا به امروز، حاصلی جز جنگ، فقر، گرانی، بيکاری، چپاول ثروت های ملی، آلودگی محيط زيست، فساد، آوارگی، تحريم، فقدان امنيت، شکنجه، قطع عضو، سنگسار، اعدام و پايمال شدن حقوق و آزادی ها، برای مردم ايران نداشته است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اعدام يازده تن از جوانان و زندانيان بلوچ در بيست و نهم آذر امسال بطور فله ای در پی اتهامات اثبات نشده، اعدام دو تن ديگر که يکی از آنان علی صارمی معلمی که در شهريور ۸۶ به دليل شرکت در مراسم ياد بود جانباختگان ۶۷ در خاوران دستگير و به اعدام محکوم شده بود، از جنايات اخير رژيم بشمار ميرود. عدم رعايت ابتدائی ترين حقوق انسانی در جمهوری اسلامی، اينکه ايران در سال گذشته بالاترين تعداد روزنامه نگاران پناهنده و بالاترين تعداد وکلای زندانی را داشته است و بالاخره اينکه ايران از نظر اعدام به نسبت جمعيت در راس کشورهای جهان قرار دارد، نشان دهنده رشد مقاومت مردم و حاکی از شدت عمل کم سابقه رژيم در مقابله با آن است.
مردم آگاه ايران ميدانند که اصلاحات اساسی در چارچوب حکومت ولی فقيه ممکن نيست. آزادی و دموکراسی تنها هنگامی ميسر است که شرائط و چارچوب های لازم برای تحقق آن مهيا، حکومت حافظ و ضامن حقوق و آزادی های مردم و دين و ايدئولوژی از حکومت جدا باشد.
اکنون که در پی اوجگيری مبارزات مردم برای احقاق حقوق و آزادی های خود، جمهوری اسلامی در تقابل کامل با مردم قرار گرفته و رژيم از آنجائی که خود را در ضعف می بيند، خشونت عليه مخالفين را تشديد نموده است، مبارزه برای رعايت حقوق و آزادی زندانيان سياسی از اهميت ويژه ای برخوردار ميباشد و در کنار آن کوشش برای حذف مجازات اعدام از قوانين جزائی کشور، پشتيبانی از خانواده های زندانيان سياسی و قربانيان اعتراضات مردمی، مبارزه برای منع شکنجه و مجازات های غير انسانی مانند قطع عضو يا سنگسار، در دستور کار آزاديخواهان و طرفداران حقوق بشر قرار گرفته است.
سازمانهای جبهه ملی ايران در خارج از کشور ضمن محکوم کردن ادامه نقض فاحش حقوق انسانی و شهروندی توسط جمهوری اسلامی، از کليه هم ميهنان، بويژه آنهائی که در خارج از کشور زير ضربه مستقيم حکومت نيستند، انتظار دارد که با کوشش برای تحقق اهداف ياد شده و افشاء هرچه بيشتر جنايات رژيم در صحنه بين المللی، بمبارزات مردم ايران ياری رسانند.

هيات اجرائی سازمانهای جبهه ملی ايران در خارج از کشور
مهندس کامبيز قائم مقام ـ مهندس بهمن مبشری - دکتر همايون مهمنش

نهم ديماه ۱۳۸۹ برابر سی ام دسامبر ۲۰۱۰

info@iranazad.info
http://www.iranazad.info/


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016