چهارشنبه 15 دی 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

متهم پرونده سعادت آباد در ملاء عام به دار آويخته شد، فارس

خبرگزاری فارس: لحظاتی قبل محکوم به قصاص در پرونده قتل ميدان کاج سعادت آباد به دار مجازات آويخته شد.

به گزارش خبرنگار قضايی فارس حاضر در صحنه مجازات يعقوب متهم پرونده سعادت آباد پس از ۶۹ روز از وقوع يک حادثه مرگبار در ميدان کاج سعادت آباد محکوم به قصاص پرونده در ملأ عام به دار آويخته شد.


يعقوب جوان ۳۲ ساله که مرد جوانی را در يک درگيری خونين در جلوی چشم ده‌ها نفر از شهروندان به قتل رسانده بود سحرگاه امروز ساعت ۶:۱۶ دقيقه با حضور جمعی از مردم براساس حکم دادگاه به دار مجازات آويخته شد.

ــــــــــــــــــــــ

حاشيه‌های اجرای حکم قصاص قاتل پرونده ميدان کاج

خبرگزاری فارس: صبح امروز حاضران در صحنه اجرای حکم قصاص يعقوب قاتلی که در سعادت آباد يک نفر را به طرز فجيع به قتل رسانده بود با فرياد‌های خود از مسئولان قوه قضاييه و پليس تشکر کردند.

به گزارش خبرنگار حوادث فارس،‌ تنها پس از ۶۹ روز از وقوع يکی از دلخراش ترين حوادث سال‌جاری در تهران يعقوب محکوم به قصاص نفس به دار مجازات آويخته شد تا چنگال عدالت اجازه ندهد مجرمی متواری شود.

اجرای حکم قصاص در سحرگاه امروز حواشی خاص به خودش را داشت که بخشی از اين حواشی به دليل اجرای حکم درملاء عام بود که در زير می‌خوانيم.

خبرنگار فارس در ساعت ۴:۴۵ در صحنه محل اجرای حکم حاضر شد و به اين ترتيب حاشيه نگاری درباره اين حکم آغاز شد.

در ساعت ۵ بامداد يک خودروی آمبولانس که مشخص نبود وظيفه حمل جسد قاتل را به عهده دارد و يا برای جلوگيری از بروز حوادث احتمالی است به محل وارد شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


پيش از ورود اين خودروی آمبولانس تعداد زيادی از مأموران پليس در محل حاضر بودند که نشان از اهميت بالای نحوه اجرای اين حکم داشت.

در محل اجرای حکم ۲ جرثقيل وجود داشت که يکی مخصوص حفر چاه و ديگری مخصوص اداره برق برای تأمين روشنايی خيابان بود.

در ساعت ۵:۴۰ دقيقه بامداد جرثقيل اداره برق که در محل حاضر بود توسط برخی از مسئولان پليس شهر تهران از جمله سرهنگ محمديان رئيس پليس آگاهی تهران بزرگ و همچنين سرهنگ خانچرلی مورد بررسی قرار گرفت.

بعد از بازديد از جرثقيل مقرر شد تا جرثقيل ديگری به محل اجرای حکم انتقال داده شود تا با جرثقيل سوم حکم اجرا شود و به اين ترتيب اجرای حکم که قرار بود قبل از ساعت ۶ صبح اجرا شود با تأخير روبرو شد.

سرانجام در ساعت ۶ بامداد و زمانی که قرار بود حکم اجرا شود اما به تأخير افتاده بود جرثقيل سوم و البته دومين جرثقيل برای اجرای حکم وارد محل اجرای حکم شد و باز هم مورد بازبينی قرار گرفت.

در ساعت ۶:۱۰ دقيقه در ميان هماهنگی‌های انجام شده ميان مسئولان اجرای حکم اعم از مسئولان پليس و همچنين نمايندگان دادستانی عده‌ای معدود که مشخص بود وابسته به گرو‌ه‌های مخالف نظام هستند به هواخواهی از قاتل فرياد رضايت رضايت سر دادند که اين فرياد‌ها بی‌نتيجه ماند.

در ساعت ۶:۱۲ دقيقه بامداد تنها لحظاتی پس از اذان صبح محکوم به قصاص به همراه مأموران اجرا و همچنين امير آبادی سرپرست دادسرای جنايی و قاضی واحد اجرای احکام دادسرای جنايی به همراه پورمکری مسئول دفتر اجرای احکام دادسرای امور جنايی تهران وارد محوطه اجرای حکم شدند.

در ساعت ۶:۱۴ دقيقه يعقوب از خودروی حمل محکومين پيدا شده و به اين ترتيب لحظه‌های نفس‌گير اجرای حکم وارد مرحله جديدی شد.

يعقوب در اين لحظه به محض باز شدن در خودروی حمل کننده وی داد و فرياد زيادی کرد که نشان از ترس وی داشت در حالی که در دادگاه اين فرد بسيار خونسرد حاضر شده بود.

يعقوب در لحظه‌ای که بالای جرثقيل هدايت شد تا طناب دار به دور گردن وی آويخته شود روی زانو‌های خود نشسته و از شدت ترس و وحشت توان ايستادن نداشت و از ايستادن امتناع می‌کرد.

طناب آبی رنگ توسط مأموران اجرای حکم به دور گردن يعقوب بسته شد و سرانجام در ساعت ۶:۱۶ دقيقه صبح امروز يعقوب به دار مجازات آويخته شد.

تنها لحظاتی پس از اجرای حکم قصاص و به دار آويخته شدن يعقوب عده‌ زيادی از شهروندان تهرانی که در محل اجرای حکم حاضر شده بودند فرياد نيروی انتظامی تشکر تشکر و قوه قضاييه تشکر تشکر سر دادند.

جسد يعقوب در ساعت ۶:۵۱ دقيقه بامداد توسط مأموران پليس به داخل کيسه مخصوص حمل جسد قرار داده شد و پس از معاينات پزشکی خودروی حمل جسد آماده انتقال جسد يعقوب شد.

در اين ميان برخی از دوربين‌های تلويزيونی با پدر يعقوب و همچنين پدر مقتول به مصاحبه پرداختند.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

دقايقی قبل از اجرای حکم انجام شد
گفت‌وگوی خبرنگاران با پدران قاتل و مقتول حادثه سعادت‌آباد

خبرگزاری فارس: دقايقی قبل از اجرای حکم قصاص قاتل پرونده سعادت‌آباد، پدران قاتل و مقتول اين پرونده با خبرنگاران گفت‌وگو کردند.

به گزارش خبرنگار حوادث فارس، قبل از اجرای حکم قصاص قاتل پرونده سعادت‌آباد، پدران قاتل و مقتول در جمع خبرنگاران حاضر شدند و با آنها به گفت‌وگوی کوتاهی پرداختند.

پدر يعقوب در حالی که به شدت گريه می‌کرد به خبرنگاران گفت: از خانواده يزدان تقاضای بخشش دارم؛ يعقوب آدمی نبود که دست به چنين خشونتی بزند و نمی‌دانم که چه اتفاقی افتاد که او اينطوری شد.

وی درباره شخصيت کيميا گفت: او هر وقت که به شهرستان می‌آمد در مقابل اصرارهای ما برای ازدواج، به من می‌گفت شما چرا برای اين کار عجله می‌کنيد ما با هم صيغه هستيم.

پدر يعقوب با بيان اينکه کيميا هيچ سنخيتی با خانواده ما نداشت، گفت: هيچ شناختی از او نداشتيم و فقط از حرف‌های خودشان فهميدم که با هم در يک بنگاه در ميدان کاج کار می‌کنند.

وی ادامه داد: بعد از آزادی از زندان، يعقوب يک شب به شهرستان آمد و زمانی که من خانه نبودم کيميا به او زنگ زده و از او خواسته بود که به تهران برود.

پدر اين قاتل همچنين گفت: بارها يعقوب را نصيحت کردم که به رابطه با کيميا پايان دهد اما کيميا اجازه اين کار را نمی‌داد و می‌گفت شما به رابطه ما کاری نداشته باشيد. نمی دانستم يعقوب به چه راهی رفته است اما همه کسانی که کيميا را می‌شناختند گفتند او زن خوبی نبوده و برای مردان پولدار دام پهن می‌کرده است.

* پدر مقتول: بر اجرای اين حکم ۱۰۰ درصد اصرار دارم

در ادامه اين گفت‌وگو، پدر يزدان هم با بيان اينکه بر اجرای اين حکم ۱۰۰ درصد اصرار دارم، به خبرنگاران گفت: کسی که فردی را از پشت سر به قتل می‌رساند سزايش مرگ است و به جز آن چيز ديگری نمی‌تواند باشد.

وی درباره عملکرد دستگاه قضايی در سرعت بخشيدن در رسيدگی به اين پرونده گفت: عملکرد دستگاه قضايی خيلی خوب و عالی بود و از همه مسئولان تشکر می‌کنم.

پدر يزدان با بيان اينکه يزدان و يعقوب هيچ ارتباطی با هم نداشتند گفت: آنها هيچ ارتباطی با هم نداشتند و فقط يک‌بار از طريق تلفن با هم قرار گذاشته بودند که آن قرار هم لغو شد. روز حادثه هم يعقوب، يزدان را از پشت سر صدا کرده و زمانی که يزدان جوابش را داده، با چاقو شاهرگش را زده است.

وی درباره نحوه اطلاع از موضوع گفت: ساعت ۱۲:۳۰ پسر ديگرم با من تماس گرفت و با بيان اينکه يزدان تصادف کرده است، از من خواست خودم را به بيمارستان برسانم؛‌ وقتی خودم را به بيمارستان رساندم،‌ متوجه حادثه شدم.

وی در پايان تأکيد کرد: از اينکه اين حکم اجرا می‌شود بسيار خوشحال هستم چرا که يعقوب آدم نامردی بود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016