پنجشنبه 16 دی 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بازداشت سازمان يافته جمعی از مسيحيان فارسی زبان در تهران و شهرستان ها، جرس

جرس: استاندار تهران طی يک سخنرانی، از وجود "مسيحيان تبشيری" (اوانجليست) در کشور خبر داد و با متهم کردن آنها به "فاسد و منحرف"، مدعی شد که اين افراد افکار خود را از طريق محافل فرهنگی مستقر در انگلستان ترويج می کنند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، مرتضی تمدن با بيان مطلب فوق، بدون آنکه نام و تعداد بازداشت شدگان را اعلام کند، نومسيحيان دستگير شده را "مصداق تهاجم فرهنگی دشمن" ناميد.

مسيحيان تبشيری يا اوانجليست، گروهی از مسيحيان هستند که عقايد مذهبی خود را بين غيرمسيحيان تبليغ می کنند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


همزمان با ايام کريسمس تولد عيسی مسيح و سال نو ميلادی و در پی احضار و بازداشت شماری از نوکيشان مسيحی ساکن تهران و برخی شهرستانها به سازمانهای امنيتی، تا کنون از وضعيت برخی از آنان اطلاعی در دست نيست. منابع غير رسمی گفته اند افرادی که به وزارت اطلاعات احضار و يا توسط ماموران لباس شخصی در منازلشان بازداشت شده اند تاکنون بيش از ۶۰ نفر بوده اند. بازداشت شدگان عموما از تهران و برخی شهرهای ايران گزارش شده است که بر خی از آنها، پس از بازجويی و تعهد، موقتا آزاد شده اند.

به گزارش "محبت نيوز"(آژانس خبری مسيحيان ايران)، مقارن با ايام کريسمس (تولد عيسی مسيح) و سال نو ميلادی نيز، ماموران امنيتی و وزارت اطلاعات، در اقدامی سازمان يافته شماری از نوکيشان مسيحی ساکن تهران را بطور جداگانه در منازلشان بازداشت نمودند که تا کنون از وضعيت و محل نگهداری آنان اطلاعی در دست نيست.

بر اساس اين گزارش، چهار تن از افراد لباس شخصی در ساعات اوليه بامداد روز يکشنبه مورخ ۵ ديماه ۱۳۸۹ ( ۲۶ سپتامبر ۲۰۱۰) با ورود به منزل پدری آقای " مهدی فروتن" ضمن بازداشت نامبرده اقدام به بازرسی کامل خانه نموده اند که در پی آن برخی لوازم شامل کامپيوتر ، کتاب سی دی را نيز ضبط و بهمراه خود به مکان نامعلومی انتقال داده اند.

به گزارش "محبت نيوز" خانواده و بستگان "مهدی فروتن" در پی بی خبری و نگرانی از وضعيت ايشان با وجود مراجعه به مراکز امنيتی و قضايی و ارگانهای مربوطه تاکنون موفق نشده اند اطلاعاتی از محل نگهداری ايشان بدست بياورند. وقتی خانواده ايشان به "زندان اوين" مراجعه کردند مسئولان حاضر به تائيد و يا رد بازداشت نامبرده نشده و در اين ارتباط حاظر به پاسخگويی نبودند.

پيگيری های خانواده اين شهروند مسيحی ۳۳ ساله برای مشخص شدن محل نگهداری وی تاکنون نتيجه ای در بر نداشت و از وضعيت ايشان کماکان اطلاعی در دست نيست.

"مهدی فروتن" در طی بازداشت خود تاکنون توانسته ۲ بار طی تماس تلفنی بسيار کوتاه از سلامت خود خانواده اش را با خبر سازد و بظاهر قادر نبوده تا توضيح بيشتری در مورد وضعيت و محل نگهداری خود بدهد.

گزارش "محبت نيوز" حاکی است تداوم بازداشت ، عدم اجازه ملاقات با خانواده ، عدم دسترسی به وکيل و وضعيت نگهداری نامبرده موجی از نگرانی را در ميان خانواده و بستگان موجب شده است و اينگونه اعمال مغاير اصل ۳۲ قانون اساسی جمهوری اسلامی می باشد. مبنی بر اينکه شخص در صورت بازداشت، موضوع اتهام بايد با ذکر دلايل بلافاصله بصورت کتبی به متهم ابلاغ و تفهيم شود و حداکثر ظرف مدت ۲۴ ساعت پرونده مقدماتی به مراجعه صالحه قضايی ارسال و مقدمات محاکمه در اسرع وقت فراهم گردد. اين در شرايطی است که حتی مسئولان مربوطه حاضر به جوابگويی در خصوص محل نگهداری ايشان به خانواده نيستند!

نهاد های امنيتی و قضايی تاکنون دليل مشخصی برای ادامه بازداشت فروتن اعلام نکرده و خانواده اين زندانی عقيدتی خواستار آزادی هرچه سريعتر آزادی هر چه سريعتر فرزندشان شده اند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016