شنبه 18 دی 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

چهار ساعت بازجويی برادر مجيد توکلی؛ ارعاب برادر، تخريب وسايل شخصی در منزل، کمپين بين المللی حقوق بشر

يک منبع مطلع نزديک به خانواده مجيد توکلی زندانی عقيدتی و فعال دانشجويی به کمپين بين المللی حقوق بشر در ايران گفت که برادر وی علی توکلی چند ساعت پس از بازجويی از سوی ماموران وزارت اطلاعات در روز ۱۵ دی ماه آزاد شده است. اين منبع گفت که زمانی که علی توکلی به اداره اطلاعات شيراز رفته بوده است تعدادی از ماموران اطلاعات به خانه او يورش بردند . همچنين به گفته اين منبع علی توکلی برادر مجيد توکلی تحت فشار است و اجازه هيچگونه گفتگو با رسانه ها را ندارد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


سايت کلمه هم در خبری با اشاره به جزييات اين حادثه نوشت که درهمان روزی که علی توکلی به اداره اطلاعات شهر شيراز رفته تعدادی از ماموران امنيتی به منزل شخصی او رفته و دست به تخريب و شکستن وسايل منزل زدند و مقداری کتاب، کامپيوتر و سی دی های موجود در خانه را با خود برده اند.

علی توکلی برادر مجيد توکلی فعال دانشجويی و زندانی عقيدتی پس از برگشتش از اداره اطلاعات شيراز تا کنون در خصوص احضارش و يورش به خانه پدری اظهار نظری نکرده است.

چندی پيش مجيدتوکلی به همراه بهاره هدايت وبرخی ديگر از دانشجويان زندانی ديگر پيامی به مناسبت روز دانشجو از داخل زندان منتشر کرد که به همين منظور آقای توکلی مجددا تفهيم اتهام و پرونده جديدی برای آنها به اتهام نشر اکاذيب گشوده شد که در نهايت دادگاه، مجيد توکلی را به قرار وثيقه ۲۰۰ ميليون تومانی محکوم کرد.

مجيد توکلی ، دانشجوی دانشگاه اميرکبير در مراسم ۱۶ آذرسال گذشته ، روز دانشجو، پس از سخنرانی خود توسط نيروهای امنيتی با ضرب وشتم در خارج از دانشگاه دستگير شد و در دادگاه به جرم اجتماع و تبانی عليه نظام، تبليغ عليه نظام، توهين به رهبری و توهين به رياست جمهوری به هشت سال و شش ماه حبس تعزيری، ۵ سال محروميت از فعاليت سياسی و ۵ سال ممنوعيت از خروج از کشور محکوم شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016