دوشنبه 27 دی 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اعدام حسين خضری را محکوم می کنيم، سازمان اتحاد فدائيان خلق ايران

عليه اعدام و برای آزادی زندانيان سياسی،
متحدانه مبارزه کنيم

بازهم جمهوری اسلامی دست به جنايت زد. بازهم ماشين سرکوب حکومت برای ارعاب مردم، جنايت ديگری را مرتکب شد. باز رژيم جان جوان ديگری را گرفت و خانواده ديگری را داغدار کرد. روز شنبه ۲۵ ديماه ۱۳۸۹ برابر ۱۵ ژانويه ۲۰۱۱ جمهوری اسلامی، زندانی سياسی حسين خضری را در زندان اروميه به اتهامات واهی و خود ساخته "اقدام عليه امنيت ملی" به جوخه مرگ سپرد. صدا و سيمای جمهوری اسلامی اتهامات حسين خضری را "شرکت در عمليات مسلحانه و کشتن يکی از ماموران نيروی انتظامی در پاسگاه مرزی گل شيخان شهرستان اروميه در سال ۱۳۸۳" عنوان کرده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


ما بارها اعلام کرده ايم در حکومتی که آزادی وجود ندارد، زندانيان بدون رعايت مراحل قانونی، بدون رعايت حتی قوانين خود حکومت، دستگير، شکنجه و اعدام می شوند، از حق وکيل مدافع برخوردار نيستند، در دادگاه های دربسته محاکمه می شوند، برای اقرار به اتهامات واهی تحت شکنجه قرار دارند، چنين اتهاماتی، واهی، غير قابل استناد و بی اعتبار است. در شرائطی که حتی مسئولان حکومتی بی شرمانه دروغ می گويند، عليه همديگر نيز توطئه می کنند، چگونه می توان ادعای دادگاه ها و مراجع قانونی آن ها را باور نمود. چگونه می توان به ادعای حکومتی که وکلای مبارزی چون نسرين ستوده را به جرم ايستادگی و پافشاری بر دفاع از شرافت انسانی موکلين خود، به يازده سال زندان محکوم می کند و شوهر او رضا خندان را نيز، به جرم دفاع از همسرش دستگير می کند، ترديد نکرد؟ سران جمهوری اسلامی قدم در راه بی بازگشتی گذاشته اند و با هر اقدام جنايتکارانه ای، خود را بيشتر در منجلاب سقوط فرو می کنند. اکنون بحران در داخل نظام تا درون پستوهای دستگاه ولايت فقيه امتداد يافته است و مردم به شدت ناراضی اند. محاصره اقتصادی و حذف يارانه ها و افزايش قيمت‌ها، بر مشکلات و تنگنای اقتصادی آن ها افزوده است. در چنين شرايطی، خطای سران حکومت اين است که نمی فهمند که اينگونه اقدامات غير انسانی و جناتکارانه، هيچ کمکی به آن ها نخواهد کرد. سرنوشت ديکتاتور تونس در انتظار آن ها هم هست. اگر برای ديکتاتوری چون زين العابدين بن علی، عربستانی وجود دارد تا به او پناه دهد، برای خامنه ای و ساير حاکمان جنايتکار، هيچ نقطه امنی در جهان وجود ندارد. تنها راه، تسليم بدون قيد و شرط به اراده مردم است. رژيم هر چه ديرتر تسليم شود، تنها خشم مردم را افزون تر و بار جرايم خود را سنگين تر می کند.
کميته مرکزی سازمان اتحاد فدائيان خلق ايران اعدام حسين خضری و ديگر اعدام هايی را که در نقاط مختلف کشور به راه افتاده است، شديدا محکوم می کند و بار ديگر سازمان ها و احزاب سياسی را به همگامی برای عقب نشاندن استبداد فرا می خواند. تاخير در برداشتن گام های مشترک عملی طرفداران آزادی، تنها نتيجه اش از دست رفتن جان های شيفته افزون تری است. ماشين کشتار حکومت را تنها با فشرده تر شدن صفوف اپوزيسيون ترقی خواه و اتحاد عمل جمعی، می توان از کار انداخت.

کميته مرکزی سازمان اتحاد فدائيان خلق ايران
دوشنبه ۲۷ ديماه ۱۳۸۹ برابر با ۱۷ ژوئن ۲۰۱۱


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016