سه شنبه 28 دی 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

محسن رضايی، دبير مجمع تشخيص مصلت نظام: رئيس جمهور مسئول انتخاب، نصب و عزل رئيس کل بانک مرکزی شد، فارس

خبرگزاری فارس: دبير مجمع تشخيص مصلت نظام در مورد قيد عبارت "معضل " در گزارش روز گذشته مجمع، اين عبارت را برای نحوه اداره بانک مرکزی دارای مصداق دانست و گفت: انتخاب، عزل و نصب و پذيرش استعفای رئيس کل بانک مرکزی همانند گذشته برعهده رئيس جمهور باقی خواهد ماند.

محسن رضايی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبری فارس «توانا» در پاسخ به اين سؤال که آيا نحوه انتخاب رئيس کل بانک مرکزی قرار است به عنوان "معضل " در مجمع تشخيص مصلحت نظام مورد بررسی قرار گيرد، اظهار داشت: انتخاب رئيس کل بانک مرکزی معضل نيست؛ بلکه انتخاب وی به عهده رئيس جمهور باقی خواهد ماند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی افزود: انتخاب، عزل و نصب و پذيرش استعفای رئيس کل بانک مرکزی برعهده رئيس جمهور باقی خواهد ماند.
دبير مجمع تشخيص مصلت نظام در مورد قيد عبارت "معضل " در گزارش روز گذشته مجمع، گفت: معضل برای نحوه اداره بانک مرکزی به کار رفته و ارتباطی با نحوه انتخاب رئيس کل بانک مرکزی ندارد.
رضايی با تأکيد بر اينکه انتخاب رئيس کل بانک مرکزی معضل نيست، تصريح کرد: قرار است مجمع در مورد نحوه اداره بانک مرکزی به صورت جداگانه بحث و بررسی‌های خود را انجام دهد که البته اين موضوع آغاز شده و به زودی به پايان می‌رسد.
وی اخبار منتشر شده مبنی بر انتخاب رئيس کل بانک مرکزی با رأی حداقل دو تن از سران قوا را رد کرد و گفت: چنين مسئله‌ای در مجمع تشخيص مصلحت نظام مطرح نشده است.
رضايی افزود: مقرر شده ساير مواد لايحه برنامه پنجم به منظور تصويب و تبديل به قانون به مجلس ارائه شود و در مورد بانک مرکزی تصميمات به صورت جداگانه اعلام خواهد شد.
به گفته وی، اداره فعلی بانک مرکزی مشکلی ندارد ولی بنا به ضرورت تقويت اين نهاد و به دنبال آن تقويت بازار پول و سرمايه نياز به اصلاح در قوانين و مسائل نظارتی داريم.
دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام ادامه داد: با توجه به توضيحات رئيس کل بانک مرکزی هم‌اکنون عملکرد اين بانک مشکلی ندارد؛ اما در صورت تحقق و اجرايی شدن برنامه‌های دولت در زمينه‌های بورس و بانک، شاهد تحولات بزرگی در عرصه اقتصادی کشور خواهيم بود.
وی با اشاره به تصميم دولت به منظور آغاز تحولات بانکی از ابتدای سال آينده، خاطرنشان کرد: اداره بانک مرکزی متناظر با چشم‌انداز ۱۴۰۴ و تحولات اقتصادی خواهد بود و مجمع تشخيص مصلحت نظام هم دولت را در برنامه‌ريزی‌هايی که در رابطه با توسعه و پيشرفت اقتصادی کشور پيش گرفته است، کمک می‌کند.
رضايی در مورد نظر مجمع تشخيص در باره عملکرد فعلی بانک مرکزی، گفت: اظهار نظر در اين باره، در حيطه فعاليت‌های اين مجمع نيست.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016