چهارشنبه 29 دی 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

کلن: گردهمايی جمعيت دفاع از حقوق بشر کرد در محکوميت اعدام حسين خضری با حمايت جمعيت دفاع از زندانيان سياسی ايران - کلن، ۲۲ ژانويه

از حرکت اعتراضی در محکوميت اعدام و اعدام جوان ۲۸ ساله کرد ايرانی،حسين خضری، که به دعوت جمعيت دفاع از حقوق بشر کرد در کلن و با شمع دردست برگزار می شود پشتيبانی فعال و در آن شرکت می کنيم.

اين اعدام به خاطر بيم رژيم جمهوری اسلامی از اعتراضاتی نظير اعتراض گسترده به اعدام شيرين علم هولی و فرزاد کمانگرو..در خفا انجام شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اعتراض به رژيمی که از ابتدای سال ۲۰۱۱ تاکنون ۷۰ انسان را، هر ۸ساعت ۱ انسان ، اعدام کرده است ، آن هم در خارج از ايران ، در وحله اول فقط نشانه عدم پذيرش توحش روزانه در ميهنمان است ونه بيش از آن !

پيش از کلن در روزهای گذشته در پاريس، برلين، بروکسل نيزايرانيان، در گردهم آيی های خود اين اعدام و ساير اعدامها را محکوم کرده اند و زنجيره اعتراضات ادامه دارد. به ويژه وقتی اين حرکات اعتراضی در سراسر جهان درکنار هم قرار داده ميشود، ميزان تاثير آن بيشتر قابل درک است، گو اينکه دفاع از حق زندگی انسانها واعتراض به اعدام به عنوان يک قتل دولتی، آن هم در جمهوری اسلامی، از آنچنان مشروعيت اخلاقی برخوردار است که ضرورت اعتراض به آن در هر وسعتی را توجيه می کند.

در اين شرايط ،از همه مدافعان حقوق بشر،چه به صورت فرد وچه در قالب تشکل، خواستار پشتيبانی و شرکت فعال در اين حرکت وگرد هم آيی های مشابه و نيزبرگزاری گردهمآيی های ضد اعدام در جمهوری اسلامی هستيم .

همزمان با اين گردهم آيی،مانند هميشه فراخوان وبيانيه مطبوعاتی در اين رابطه به مراجع اروپايی وآلمانی ارسال می شود .

در صورت امکان شمع های سرپوشيده به همراه داشته باشيد. در پايان گرد هم آيی در مقابل و.د.ار، يکی از شمعها به ياد شمع خاموش شده زندگی حسين خضری در يک حرکت سمبليک به آسمان کلن فرستاده می شود.

مکان وزمان گرد هم آيی : شنبه ۲۲ ژانويه ۲۰۱۰ ،ساعت ۱۶.۴۵،کلن ، مقابل کليسای دم .

کور سوی حتی يک شمع در ستايش زندگی از تاريکی همه چوبه های اعدام جمهوری اسلامی پر نور تر است ! بيانيه جمعيت دفاع از حقوق بشر کرد، در پيوست است.

جمعيت دفاع از زندانيان سياسی ايران - کلن
۲۸ دی


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016