پنجشنبه 30 دی 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نامه کرزی به احمدی‌نژاد درباره چگونگی مصرف سوخت‌های ترانزيتی از ايران به افغانستان، فارس

خبرگزاری فارس: بر اساس اعلام يک مبنع آگاه، "حامد کرزی در اين نامه به محمود احمدی‌نژاد اعلام کرده است که سوخت ترانزيتی به ناتو نخواهد رسيد و برای تامين نيازمندی‌های مردم افغانستان مصرف خواهد شد ".

يک منبع آگاه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در کابل، ارسال نامه کرزی به رئيس جمهور ايران را با اهميت خواند و افزود: "در ديدار روز چهارشنبه حامد کرزی با "فداحسين مالکی " سفير جمهوری اسلامی ايران در کابل، کرزی نامه ای را به وی داد تا آن را به محمود احمدی‌نژاد تحويل دهد ".



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بر اساس اعلام اين مبنع، "حامد کرزی در اين نامه به محمود احمدی‌نژاد اعلام کرده است که سوخت ترانزيتی به ناتو نخواهد رسيد و برای تامين نيازمندی‌های مردم افغانستان مصرف خواهد شد ".
اين منبع افزود: "رئيس جمهور افغانستان همچنين از همتای ايرانی خود خواسته است تا روند پيشرفت روابط تجاری و اقتصادی ۲ کشور سرعت بيشتری به خود گيرد ".
روز چهارشنبه سفير جمهوری اسلامی در محل کاخ رياست جمهوری افغانستان با حامد کرزی ديدار کرد و پس از اين ديدار، سفارت و دفتر مطبوعاتی حامد کرزی با انتشار اطلاعيه‌های جداگانه‌ای اعلام کردند که کليه تانکرهای سوخت تا چند روز ديگر وارد خاک افغانستان خواهد شد.
همچنين قرار است در هفته آينده ۳ تن از وزرای افغانستان وارد ايران شوند و هيئتی مرکب از وزرای اقتصادی ۲ کشور به بحث و گفت‌وگو پيرامون موضوع ترانزيت سوخت و افزايش روابط سطح اقتصادی ۲ کشور بپردازند.
حدود ۳۰ درصد سوخت مورد نياز افغاستان از مسير ترانزيتی ايران وارد افغانستان می‌شود و افزايش يکباره حجم ترانزيت سوخت، نگرانی هايی را درباره استفاده از بخشی از اين سوخت توسط ناتو را بوجود آورد.
انتظار می‌رود سفر وزرای اقتصاد، دارايی و معاون وزير تجارت افغانستان به تهران، موجب رفع نگرانی‌های ۲ طرف شده و منجر به اتخاذ راهکارهايی برای استمرار انتقال سوخت‌ به افغانستان و نيز ارتقاء سطح روابط تجاری شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016