شنبه 2 بهمن 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سه وکيل دادگستری با شکايت اداره اطلاعات به زندان محکوم شدند، هرانا

خبرگزاری هرانا - در ادامه فشارها و اِعمال محدوديت ها برای دراويش و دگرانديشان عقيدتی، فرشيد يداللهی، امير اسلامی و مصطفی دانشجو، سه تن از وکلای مدافع دراويش سلسله نعمت اللهی گنابادی، با شکايت وزارت اطلاعات در دادگاه هايی جداگانه و به اتهاماتی چون "نشر اکاذيب" و "تشويش اذهان عمومی" به تحمل زندان محکوم شدند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش تارنمای مجذوبان نور، يداللهی و اسلامی که وکالت پرونده تعدادی از دراويش جزيره کيش را به عهده داشتند، در حالی که موکلين آنها از اتهام اقدام عليه امنيت ملی برائت حاصل کردند، خود از سوی شعبه ۱۰٢ دادگاه جزايی کيش به اتهام نشر اکاذيب و تشويش اذهان عمومی به تحمل شش ماه حبس تعزيری محکوم شده و مصطفی دانشجو نيز در جريان وکالت پرونده دو نفر از دراويش گنابادی ساکن شهرستان نکا، با همين اتهام به حکم قطعی دادگاه تجديد نظر مازندران به هفت ماه زندان محکوم شد.

گفتنی است اين هر سه وکيل در جريان دفاع از حقوق شماری از دراويش گنابادی، به اقدامات خلاف قانون مقامات و ماموران وزارت اطلاعات در برخورد با موکلين خود به مراجع قضايی شکايت کرده بودند اما اين خواسته قانونی آنها نه تنها مورد توجه قرار نگرفت بلکه به شکايت وزارت اطلاعات از آنها و نهايتا محکوميت ايشان در دادگاه های مورد اشاره منجر شد.

يادآور می شود فرشيد يداللهی و امير اسلامی از اعضای کميسيون حقوق بشر کانون وکلا هستند و مصطفی دانشجو نيز در شمار آن دسته از وکلای کشور است که پروانه وکالت او همراه با اميد بهروزی در جريان دفاع از حقوق دراويش از سوی مرکز امور مشاوران قوه قضاييه لغو شده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016