شنبه 2 بهمن 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

دور سوم مذاکرات تهران و ۱+۵ در استانبول آغاز شد، ايلنا

پيش از آغاز دور دوم نشست، سعيد جليلی با «کاترين اشتون»، مسئول سياست‌خارجی اتحاديه اروپا و نمايندگان چين و روسيه و نيز «احمد داود اوغلو»، وزير خارجه ترکيه پشت درهای بسته ديدارهای دوجانبه‌ای را انجام داد.

ايلنا: دور سوم مذاکرات ايران و گروه ۱+۵ روز شنبه در کاخ تاريخی «چراغان» استانبول آغاز شد.
به گزارش ايلنا،‌ دور اول مذاکرات ايران و گروه ۱+۵ (آمريکا، انگليس،‌ فرانسه، چين، روسيه و آلمان) صبح روز جمعه آغاز و دور دوم مذاکرات نيز ساعت ۱۶ به وقت محلی شروع شد و تا پاسی از نيمه شب ادامه يافت.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


پيش از آغاز دور دوم نشست، سعيد جليلی با «کاترين اشتون»، مسئول سياست‌خارجی اتحاديه اروپا و نمايندگان چين و روسيه و نيز «احمد داود اوغلو»، وزير خارجه ترکيه پشت درهای بسته ديدارهای دوجانبه‌ای را انجام داد.
با توجه به فضای مثبتی که بر روند مذاکرات حاکم است انتظار می‌رود طرفين در دور سوم به نتايج قابل قبولی برای ادامه مذکرات دست يابند.
«ابوالفضل ظهره‌وند»، معاون رسانه‌ای دبيرخانه شورای عالی امنيت ملی ايران پيش‌بينی کرده است که مذاکرات تا عصر شنبه ادامه يابد.
وی پس از پايان دوره نخست مذاکرات در روز جمعه گفت که به هيچ عنوان در اين دور از مذاکرات صحبتی درباره غنی‌سازی صورت نگرفته و حقوق هسته‌ای کشورمان نيز موضوع بحث نبوده است.
اما يک ديپلمات غربی که خواست نامش فاش نشود، به خبرگزاری فرانسه گفت که ايران در مذاکرات استانبول دو شرط مطرح کرده است: به‌رسميت شناختن حق ايران برای غنی‌سازی اورانيوم و لغو تحريم‌های بين‌المللی.
گروه ۱+۵ از کشورهای عضو دايم شورای امنيت سازمان ملل ـ‌آمريکا، روسيه، چين، انگليس و فرانسه به همراه آلمان و نماينده اتحاديه اروپا تشکيل يافته است.
«علی آهنی»، معاون اروپای وزارت خارجه، «علی باقری»، معاون سياست‌خارجی و امنيت بين‌الملل، «ابوالفضل ظهره‌وند»، معاون رسانه‌ای دبيرخانه شورای عالی امنيت ملی و «حميدرضا عسگری»، مشاور حقوقی سازمان انرژی اتمی ايران از ديگر اعضای هيئت اعزامی جمهوری اسلامی به اجلاس استانبول هستند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016