دوشنبه 4 بهمن 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اعدام جعفر کاظمی و محمدعلی حاج آقايی، دو زندانی سياسی بعد از انتخابات، کمپين بين المللی حقوق بشر

خبرگزاری جمهوری اسلامی ايران امروز صبح خبر از اعدام دو زندانی سياسی به نام های جعفر کاظمی و محمدعلی حاج آقايی داد. يکی از شواهدی که توسط مقامات قوه قضاييه برای اعدام اين دو تن اعلام شده ارسال عکس و فيلم ويديويی از تظاهرات بعد از انتخابات به خارج از کشور و به سازمان مجاهدين خلق بوده است.

همسر جعفر کاظمی دقايقی پيش به کمپين بين المللی حقوق بشر در ايران گفت هنگامی که چندساعت پيش برای ملاقات همسرش به زندان اوين مراجعه کرد به او گفتند صبح امروز او اعدام شده است. او به کمپين گفت: « همسرم را بدون اينکه به ماو وکيلش اعلام کنند اعدام کردند. سه شنبه هفته گذشته همسرم را بر می دارند می برند وازشان می خواهند که مصاحبه بدهد. بازجو به او می گويد که مصاحبه بکنی يا نکنی کمتر از يک هفته اعدامت می کنی. همسرم با مصاحبه موافقت نمی کند و از آنجا می برند او را به اجرای احکام و طناب دار را گردنش می اندازند اما بعد منصرف می شوند و برمی گردانند او. ظاهرا يک معجزه محسوب می شده است.»



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


پايگاه اطلاع رسانی دادستانی اين دو تن را عضو يک شبکه فعال سازمان مجاهدين خلق در ايران دانسته است. اگر چه همسر جعفر کاظمی به کمپين بين المللی حقوق بشر در ايران گفت که وی عضو اين سازمان نبوده است و بعد از انتخابات مانند بسياری از شهروندان ديگر به ارسال عکس و ويديو از تظاهرات پرداخته است. دادستانی تهران مدعی شده است که افراد ياد شده با آنچه « سرپل ارتباطی خود در کشور انگليس» گفته شده در رابطه بوده اند.

اين بيانيه همچنين در مورد جعفر کاظمی می گويد: « محکوم عليه جعفر کاظمی نيز ضمن برقراری ارتباط با سرشبکه منافقين در داخل کشور، اقداماتی از جمله جذب و جمع‌آوری کمک مالی و فعاليت تبليغی به نفع گروهک مذکور داشته است و فرزندش را نيز به کشور عراق برده است. کاظمی در اعترافات خود الصاق عکس‌هايی در رابطه با حمايت از عوامل گروهک تروريستی منافقين، فيلم‌برداری و عکس‌برداری از تجمعات خيابان انقلاب و ميدان آزادی به همراه يکی ديگر از همدستان خود و مصاحبه با خانواده‌های برخی فريب خوردگان گروهک نفاق در اردوگاه اشرف را نيز پذيرفته بود.

همسر اين زندانی سياسی افزود: « چهار صبح اعدامش کردند. چون صبح زود اين کار را انجام می دهند. هيچ مدرکی نداشتند و فقط به خاطر چند تا عکس و يا ويديويی که از تجمعات بعد از انتخابات گرفتند وفرستادند. آيا اين حکمش اعدام است؟ طبق خود قانون اساسی … خودشان کسی که تبليغ عليه نظامی می کند حکمش شش تا يک سال زندان است. حالا ببينيد اينها چه احکامی را صادر می کنند. ولی خدا بزرگ است و آن بالای سر است و تقاص من وبچه هايم را از اينها خواهد گرفت»

دربيانيه دادستانی تهران آمده است: « حاج آقايی بنا به اعترافات خود پيش از اين سابقه‌ی تردد به پايگاه گروهک نفاق در خاک عراق موسوم به اشرف را داشته و ضمن چندين ماه اقامت در آنجا، يک نوبت مبلغ سه هزار دلار از منافقين دريافت و دوره های آموزشی را نيز سپری کرده بود. وی همچنين در اعترافات خود فعاليت‌هايی در کمک به منافقين شامل الصاق پيام سرکرده اين گروهک در تابلو اعلانات يکی از مساجد و فيلمبرداری از شعارنويسی روی ديوارها در تبليغ منافقين را پذيرفته بود. نامبرده که در سال ۱۳۶۲ نيز سابقه دستگيری به اتهام کمک مالی به منافقين و پخش روزنامه گروهک ياد شده را دارد ،‌ همچنين طی چندين نوبت مسافرت به عراق و پايگاه منافقين حتی قصد اقامت در اردوگاه آنان را داشته که به علت داشتن سن بالا مورد پذيرش قرار نمی گيرد.»


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016