جمعه 15 بهمن 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

شکنجه شديد دو زندانی سياسی زندان رجايی شهر و تهديد به شکنجه جنسی، کميته دانشجويی دفاع از زندانيان سياسی

کميته دانشجويی دفاع از زندانيان سياسی: بنا به گزارش های رسيده به کميته دانشجويی دفاع از زندانيان سياسی، فرهنگ پورمنصوری و شهرام پورمنصوری که چندی پيش به سلول های انفرادی بند ۱ معروف به «سگدونی» منتقل شده بودند، به دستور مستقيم علی حاج کاظم و نبی الله فرجی نژاد، رئيس زندان رجايی شهر و معاونت حفاظت اين زندان توسط سه تن از ماموران اين زندان به نام های گودرزی، آقايی و سلمانی به شدت شکنجه شده اند.

به گزارش کميته دانشجويی دفاع از زندانيان سياسی (WWW.KOMITEDEFA.COM)، فرهنگ پورمنصوری و شهرام پورمنصوری که روز گذشته از سلول های انفرادی اين زندان، به بند ۴، محل جديد و ويژه نگهداری زندانيان سياسی، منتقل شده اند، توسط ماموران زندان و به دستور مستقيم مسئولان اين زندان شکنجه شده و همچنين تهديد به شکنجه جنسی شده اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اين دو برادر که دوران حبس ۱۵ ساله خود را در زندان رجايی شهر سپری می کنند، توسط ماموران اين زندان و بصورت برهنه و با دستبند و پابند در سلول های انفرادی نگهداری شده و به شدت با باتوم مورد ضرب و شتم قرار گرفته اند.

ماموران اين زندان همچنين فرهنگ و شهرام پورمنصوری را تهديد کرده اند که در صورت فاش ساختن شکنجه های خود با شکنجه های جنسی و استعمال باتوم روبرو خواهند شد.

گزارش های رسيده از زندان رجايی شهر به کميته دفاع از زندانيان سياسی حاکی از آن است که مسئولان اين زندان در راستای تخريب روحيه زندانيان سياسی، در مقابل زندانيان سياسی اقدام به استعمال باتوم به زندانيان عادی کرده اند.

اين اقدام مسئولان زندان رجايی شهر در حالی است که تمامی قسمت های زندان رجايی شهر از جمله سلول های انفرادی اين زندان مجهز به دوربين های مداربسته ای است که به مسئولان سازمان زندان ها و قوه قضائيه جمهوری اسلامی امکان نظارت مستقيم بر اين اماکن را می دهد، و سکوت نهادها و مسئولان مربوطه بطور قطع مويد اطلاع آنها از اقدامات و جنايات صورت گرفته در اين زندان و حتی هدايت اين اقدامات از جانب ايشان برای اعمال فشار بيشتر به زندانيان سياسی می باشد.

يادآوری می کنيم که زندان رجايی شهر کرج که به تبعيدگاه زندانيان سياسی شهرت يافته است، چندی است که از جانب مقامات امنيتی و قضايی برای اعمال فشار بيشتر به زندانيان سياسی و حتی حذف فيزيکی آنان مورد استفاده قرار می گيرد.

باندهای مافيايی حاضر در زندان رجايی شهر که زير نظر مستقيم مسئولان اين زندان، بويژه علی حاج کاظم رئيس آن، که توزيع سازمان يافته مواد مخدر در زندان زير نظر مستقيم وی انجام می پذيرد، در مواقع لازم اقدام به ضرب و شتم زندانيان اين زندان و بويژه زندانيان سياسی و حتی حذف فيزيکی آنان اقدام می نمايند.

افزون بر موارد فوق، مسائلی همچون محدوديت ملاقات، قطع تماس های تلفنی، و همچنين انتقال به سلول های انفرادی و شکنجه از ديگر اقدامات مسئولان امنيتی برای تحت فشار بيشتر گذاردن زندانيان سياسی است.

کميته دانشجويی دفاع از زندانيان سياسی


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016