جمعه 15 بهمن 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اتحاديه اروپا ممنوعيت سفر صالحی به اين اتحاديه را لغو کرد، راديو فردا

اتحاديه اروپا موافقت کرد تا حکم ممنوعيت سفر علی‌اکبر صالحی، وزير خارجه جديد ايران، به کشورهای اين اتحاديه را ناديده بگيرد تا وی بتواند در کنفرانس امنيتی روزهای آينده در آلمان شرکت کند.

اين در حالی است که به گزارش خبرگزاری رويترز به نقل از يکی از مقام‌های اتحاديه اروپا، ايران هنوز به اين دعوت پاسخی نداده‌ است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


علی‌اکبر صالحی که به تازگی به سمت وزير خارجه منصوب شده در فهرست آن دسته از مقام‌های ايرانی قرار دارد که اتحاديه اروپا سفر آنها به کشورهای عضو اين اتحاديه را ممنوع کرده‌ است.

اين ممنوعيت دريافت رواديد در چارچوب تحريم‌های اروپا عليه ايران برای اعمال فشار جهت توقف برنامه هسته‌ای ايران وضع شده‌ است.

يک مقام اروپايی روز پنج‌شنبه در ارتباط با علی‌اکبر صالحی به رويترز گفت: «آلمانی‌ها موافقت کردند که او می‌تواند به کنفرانس مونيخ برود، بنابراين با توافق با کشورهای عضو اتحاديه، او را از فهرست درآورده‌ايم، ولی خبری از اين که او عملاً به اين کنفرانس خواهد رفت يا نه نشنيده‌ايم.»

ديپلمات‌های شورای امنيت سازمان ملل در نيويورک به رويترز گفته‌اند که اعطای اجازه سفر به اين همايش برای وزير خارجه ايران به سود ادامه گفت‌وگوهای هسته‌ای ميان ايران و گروه ۱+۵ است.

اين ديپلمات‌ها می‌گويند که علی‌اکبر صالحی «از محافظه‌کاران» ايرانی و نزديک به محمود احمدی‌نژاد، رئيس جمهور ايران، است و بنابراين «شريک قابل اتکايی برای گفت‌وگوها به‌شمار می‌رود و ممکن است در مذاکرات اختيارات بيشتری نسبت به سلف خود، منوچهر متکی، داشته‌ باشد».

کنفرانس امنيتی مونيخ همايشی سالانه و سه‌روزه است که از روز جمعه، چهارم فوريه، در آلمان آغاز شده‌ است.

پيش از اين اولين سفر خارجی علی‌اکبر صالحی، وزير خارجه جديد جمهوری اسلامی ايران، به اتيوپی برای شرکت در اجلاس سران اتحاديه آفريقا که قرار بود روز دوشنبه انجام شود لغو شده بود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016