شنبه 16 بهمن 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

شبکه ايران: مصری‌ها فايل سخنان رهبری را با عنوان "امام خامنه‌ای" منتشر کردند

پس از ايراد خطبه‌های حکيمانه مقام معظم رهبری در نماز جمعه ديروز، مردم مصر به شکل خودجوش در حال انتشار فايل صوتی بخش عربی اين خطبه‌ها هستند.
به گزارش شبکه ايران، در حالی که رسانه‌های غربی می‌کوشند تا با کمرنگ کردن انگيزه‌های اسلامی مردم مصر، قيام اين کشور را تنها ناشی از مشکلات اقتصادی جلوه دهند، استقبال گسترده مردم مصر و ديگر کشورهای عربی از بخش‌هايی از خطبه‌های حکيمانه مقام معظم رهبری در نماز جمعه روز گذشته تهران که به زبان عربی قرائت شد، حاکی از توجه و الگوگيری انقلابيون مصری است.
بر اساس گزارش‌های رسيده از منابع عربی، بسياری از مردم کشورهای عربی و به خصوص انقلابيون مصری از روز گذشته با استقبال از سخنان مقام معظم رهبری در حمايت از قيام مردم مصر، اقدام به انتشار گسترده فايل صوتی و متن بخش‌های عربی خطبه روز گذشته ايشان می‌کنند.
اين گزارش حاکيست، بسياری از کاربران عرب اينترنت نيز فايل صوتی و يا تصويری بخش عربی سخنان مقام معظم رهبری در مورد قيام مردم مصر را با عنوان " سخنان امام خامنه‌ای در مورد انقلاب مصر" منتشر کرده‌اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


انتشار گسترده اين بيانات حکيمانه در شرايطی صورت می‌پذيرد که رژيم مصر با مسدود کردن ارتباطات از جمله اينترنت، سعی کرده است جلوی مردم اين کشور را در دسترسی آزادانه به منابع تاثيرگذار بگيرد. با اين حال عزم جوانان مصری برای انتشار خطبه‌های رهبر انقلاب جزم‌تر از آن است که رژيم مصر بتواند در برابر آن ايستادگی کند.
در همين حال فعالان شبکه‌های اجتماعی اينترنتی نيز بلافاصله پس از اتمام سخنان روز گذشته رهبری ايران، اقدام به انتشار آن کردند. همچنين وبلاگ‌نويس‌های مشهور مصری نيز علاوه بر انتشار فايل صوتی بخش عربی خطبه روز گذشته مقام معظم رهبری، ترجمه انگليسی اين سخنان را در صفحات خود منتشر کرده‌اند.
انتشار گسترده بيانات مقام معظم رهبری در مصر، از سوی کارشناسان مسايل سياسی، تاکيدی بر شکل‌گيری موج بيداری اسلامی در ميان ملت‌های اسلامی از جمله ملت مصر است که رهبر معظم انقلاب اسلامی نيز در سخنان خود به آن اشاره کرده بودند.
کارشناسان امور خاورميانه همچنين تصريح می‌کنند که ماهيت سکولار نظام حاکم بر مصر با خواسته‌های مردم مسلمان مصر تناقض آشکار دارد و طبعا تغيير ماهوی اين نظام در راستای خواست مردم اين کشور، تنها راه بازگشت آرامش به اين کشور و شکل‌گيری يک نظام‌ مردمسالار واقعی است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016