سه شنبه 19 بهمن 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ولايتی: مصر به دست اسلام افتاده است، حاکميت مصر در نهايت اسلامی خواهد بود، ايسنا

مشاور عالی مقام معظم رهبری در امور بين الملل تصريح کرد: انقلاب اسلامی ايران ريشه در تاريخ ايران و اسلام و تشيع دارد و به همين خاطر ۳۲ سال تمام توانسته در برابر دشمنان ايستادگی کند .

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، دکتر علی اکبر ولايتی در جمع مردم کرج در مسجد جامع رجائی شهر با بيان اين مطلب، افزود: همه ما و به وی‍ژه نسل جديد که با جريانات انقلاب آشنايی نزديک ندارند، احتياج داريم که هرچند وقت يکبار موضوع انقلاب اسلامی ايران را بازگو کنيم و ارزيابی مجدد نماييم تا بدانيم کاری که مردم به رهبری امام خمينی(ره) انجام دادند آيا کار درستی بود؟ و به چه نيازهايی پاسخ می داد؟



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی با تاکيد براين‌که همه مردم حق دارند برای فهم ارزش انقلاب گذشته ارزيابی کنند، گفت:اين انقلاب ريشه در تاريخ ايران و اسلام و تشيع دارد ونشان دا د که شيعه هيچگاه زير بار ظلم و ستم نرفته است.

ولايتی خاطرنشان کرد: شيعه می گفت حاکم بر مردم بايد قادر باشد تا با ظلم ستيز کند و منصوب از جانب خدا باشد و در غيبت امام عصر(عج) همان روشی را که امامان انجام می دادند را انجام دهد و اين خاصيت ظلم ستيزی و غصب ستيزی از ابتدا با شيعه بوده است ودر جريان انقلاب نيز امام(ره) و مردم اراده کردند و خواستند با ظلم ستيز کنند و در همين راستا انقلاب اسلامی ايران شکل گرفت.

ولايتی در ا دامه حاکميت را در انقلاب ايران حاکميت شرع دانست و گفت: در راس اين نظام مجتهد اعلم است و حاکميت هم حاکميت شرع است؛ چراکه همه تلاش ها برای اين است که شرع حاکم باشد، هيچ استبدادی در کشور نباشد، دست بيگانه ها از کشور قطع باشد و اين خواسته مردم با پيروزی انقلاب اسلامی محقق شد و کشور پس از ۲۰۰ سال وابستگی از دست بيگانگان رهايی پيداکرد.

مشاور عالی مقام معظم رهبری در امور بين الملل در ادامه به بررسی جريانات اخير کشور مصر پرداخت و گفت: حدود سه ميليون نفر از مردم قاهره در قبرستان زندگی می کنند، اين افراد مردم فقير مصرند و اينها همه تحت سلطه بيگانگان هستند.

وی با با طرح اين سوال که بايد بدانيم حرکت مردم مصر از چه جنسی است، از جنس انقلاب ماست يا انقلاب مخملی؟ گفت: از نوع عکس العمل بيگانگان در مورد آن چه که در ايران اتفاق افتاد و امسال در مصر ،می توان اينگونه برداشت کرد که انقلاب آنها نيز مانند انقلاب ايران باشد؛ چرا که اين حرکت مردمی موجب نگرانی آمريکا و اسرائيل شده است، ولی آنچه که سال پيش در ايران اتفاق افتاد، موجب خوشحالی آنها شد. اگر درست بررسی کنيم می بينيم که در انتها همانند ايران خواهد بود است و حاکميت آن اسلام می شود واگر از انقلاب اسلامی ايران تحليل صحيحی صورت گيرد، مشخص خواهد شد که امتداد اين بيداری اسلامی بر پايه الگوگيری از انقلاب ايران است.

ولايتی در پايان گفت:مصر به دست اسلام افتاده است و به هر حال اين راهی است که مصری ها آمده اند بازگشتنی نيست.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016