یکشنبه 17 بهمن 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مصباحی‌مقدم: مبادا مطالبات ملت مصر به تغييرات سطحی مثل حاکميت دموکراسی تقليل يابد، ايسنا

حجت‌الاسلام‌والمسلمين غلامرضا مصباحی‌مقدم معتقد است که انقلاب اسلامی ايران در قيام مردم مصر از طريق ۳۲ سال مقاومت اين ملت در برابر ترفندهای استکباری و نيز از طريق ايجاد الگوهای بعدی مثل حزب‌الله لبنان تاثيرگذار بوده است.

نماينده‌ی مردم تهران در مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا)، با اشاره به بيانات اخير مقام معظم رهبری درخصوص تحولات جهان اسلام گفت: غربی‌ها بيش از يک قرن بود که برای تحول کشورهای جهان سوم و ساختن اين کشورها مطابق الگوی غربی برنامه‌ريزی کرده بودند و سياستمداران اين کشورها را متناسب با الگوی خود تربيت کرده بودند. طبعا در مصر نيز مثل بقيه‌ سرزمين‌های اسلامی، نخبگانی حاکم بودند که فکر غربی، ذهن و مغزشان را پر کرده بود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی افزود: البته ملت مصر مثل ملت‌های مسلمان ديگر آرمان‌های اسلامی دارند و پيشتازتر از ملت‌های ديگر خواهان بازگشت به اسلام هستند.

مصباحی‌مقدم با اشاره به انقلاب اسلامی ايران، يادآور شد که ملت ايران در پی اسلام‌خواهی، انقلابی را عليه رژيم ستمشاهی ايجاد کرد. ملت مصر نيز اگر زمينه پيدا کند همين کار را انجام می‌دهد. کما اين‌که يک جرقه‌ی کوچک باعث شد که اين حرکت عظيم در مصر به وجود آيد.

به گفته‌ی اين عضو فراکسيون اصولگرايان مجلس، در اين عرصه گاه نخبگانی وارد معرکه می‌شوند که مطالبات مردم را از انتظار برپايی يک دولت مستقل و اسلام‌خواه، به يک تغييرات سطحی و روبنايی تقليل می‌دهند و در نتيجه زحمات يک ملت هدر می‌رود.

وی افزود: در اين راستا مقام معظم رهبری هشدار دادند که مبادا ملت مصر آرمان‌خواهی خود را که با اين حرکت پرشور پديد آمده به پای هوس‌های شيطانی عمال وابسته به غرب که خواسته‌های آنها را به خواسته‌های اقتصادی و سياسی اندک مثل حاکميت دموکراسی و برپا کردن انتخابات مجدد تقليل می‌دهد، قربانی کنند.

نماينده‌ی مردم تهران خاطرنشان کرد: آمريکا وارث نقشه‌های بيش از ۱۰۰ ساله‌ی اروپا و انگلستان است و اين نقشه همان وابسته کردن کشورهای جهان است. البته اگر اين حرکت (قيام ملت مصر) منتج به پيروزی واقعی شود شکست بزرگی برای آمريکا خواهد بود. هم‌چنان که در ايران و طی پيروزی انقلاب اسلامی، اين شکست اتفاق افتاد و نقشه‌های آنها نقش بر آب شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016