سه شنبه 19 بهمن 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بازگشت لقمان مرادی به زندان رجايی شهر کرج، هرانا

خبرگزاری هرانا - لقمان مرادی، زندانی سياسی محکوم به اعدام که در تاريخ دهم بهمن ماه سال جاری به مکان نامعلومی منتقل شده بود، به بند امنيتی زندان رجايی شهر کرج، بازگردانده شد.

بنا به اطلاع گزارشگران ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ايران "هرانا"، لقمان مرادی طی اين مدت در سلول‌های انفرادی بند ۲ الف زندان اوين (متعلق به سپاه پاسداران) محبوس بوده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی در خصوص صحت مباحث مطرح شده در رنج نامه‌اش که جهت تنوير افکار عمومی، منتشر شده بود، مورد بازجويی قرار گرفته است.

بر همين اساس، اطلاعات سپاه تهران در رابطه با صحت و سقم ماجرای ترور پسر امام جمعهٔ مريوان توسط لقمان و زانيار مرادی، بازجويی‌هايی را از لقمان مرادی به عمل آورده است؛ وی در رنج نامه‌ای که پيش‌تر توسط خبرگزاری هرانا منتشر شده بود به اين مهم که به دليل شکنجه‌های سخت عموما و تهديد تجازو با بطری در اداره اطلاعات سنندج خصوصا، مجبور به قبول اتهامات شده، اشاره کرده بود.

لقمان و زانيار مرادی، به اتهام "ترور امام جمعهٔ مريوان"، "محارب" شناخته شده، و توسط شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران، به رياست قاضی صلواتی، به اعدام در ملاء عام محکوم شده‌اند.

دادگاه تجديد نظر اين دو زندانی سياسی، تاکنون تشکيل نشده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016