سه شنبه 26 بهمن 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

شعار نمایندگان در جلسه علنی: موسوی، کروبی اعدام باید گردند!، سحام نیوز

سحام نیوز – بدنبال سردر گمی حکومت در مقابله با حرکتهای اعتراضی مردمی، علی لاریجانی در پایان نطق امروز خود فرمان تشکیل کمیته‌ای را صادر کرد که به بررسی دقیق ماهیت جریان “مزور فتنه “بپردازد. این سخنان با شعار مرگ بر موسوی و مرگ بر کروبی همراه شد.

به گزارش جرس به نقل از خبرآنلاین رئیس مجلس با بیان اینکه مجلس باید بررسی دقیق‌تری از این جریان “مزور “داشته باشد اظهار داشت: اگر نمایندگان موافق باشند از رؤسای کمیسیون‌های مرتبط یعنی کمیسیون‌های امنیت ملی و سیاست خارجی، شوراها و سیاست داخلی، اصل نود، فرهنگی و قضایی دعوت کنیم تا در اسرع وقت کمیته‌ای را تشکیل داده و ابعاد این مسئله را بررسی کنند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


لاریجانی که این روزها متصف به ” خواص بی بصیرت” شده است،از اعضای این کمیته خواست تا ظرف چند روز آینده گزارشی را به مجلس ارائه دهند تا نمایندگان و ملت بدانند که چگونه با این جریان برخورد کنند و دستگاه‌های مختلف نیز به وظایف خود عمل نمایند.

وی در بخشی از سخنان خود با اشاره به قیام مصر و نقش کشورهای خارجی، حرکت مردمی جنبش سبز را یک حرکت ضد انقلابی خواند و اظهار داشت: برای سرپوش گذاشتن بر این شکست یک جریان بدلی دامن زدند که راهپیمایی در 25 بهمن برای حمایت از مردم مصر و تونس بود. این در حالی بود که تمام ملت ایران در 22 بهمن در دفاع از انقلاب مصر به صحنه آمدند اما برای این جریان انحرافی عده ای ورشکسته سیاسی خارج نشین و شاهزاده نگون بخت و مقامات و رسانه های آمریکا و اسرائیل در حمایت از آن چیزی کم نگذاشتند.

لاریجانی که اخیرا ازسوی نزدیکان مصباح یزدی بخاطر عدم حمایت از مواضع رهبری مورد مواخذه قرار گرفته در ادامه سخنانش گفت: همه هدف این بود که با مشابه سازی مدعی شوند بحران در نظام های دیکتاتوری و وابسته آمریکا در منطقه تعمیم یافته و ایران که 32 سال است پیشتاز مردم سالاری در منطقه بوده است هم دچار مسئله داخلی است. این حرکت ضد انقلابی نشانه عصبانیت آمریکا از حمایت ایران از نهضت های آزادیبخش منطقه بود و تازگی هم ندارد. از ابتدای انقلاب همین مسیر را دنبال کردند.

رئیس مجلس ادامه داد: می​پرسند ایران که حامی این انقلاب​ها در منطقه است چرا اجازه راهپیمایی نداد؟ نباید هم اجازه می​دادیم! اگر وزارت کشور در این امر تخلف می​کرد، قطعا مجلس با وزیر برخورد می​کرد. مگر بناست ما چشممان را بر این امور ببندیم؟ اگر بخواهند علیه پیامبر و دین تظاهرات راه بیاندازند، ما باید اجازه بدهیم؟ راهپیمایی دیروز به مراتب بدتر از این بود.
بدنبال این سخنان، نمایندگان مجلس در یک اقدام غیر متداول با شعار مرگ بر موسوی، کروبی و خاتمی، فریادهای خود را آغاز کرده و سپس این شعارها به فریاد «موسوی، کروبی اعدام باید گردند» تغییر یافت.

در پایان نمایندگان شعار می‌دادند ما همه سرباز توییم خامنه‌ای، گوش به فرمان توییم خامنه‌ای.

رئیس مجلس در واکنش به این شعارها گفت با توجه به مسائلی که این روزها رخ داده است فکر می‌کنم که باید یک میدان تحریر در مجلس ایجاد کنیم. این کنایه لاریجانی به برگزاری راهپیمایی ” غیرقانونی” نمایندگان در حمایت از قیام مصر بر می گردد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016