چهارشنبه 27 بهمن 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بيانيه مهدی کروبی: آماده پرداخت هر هزينه ای هستيم، سحام نيوز

سحام نيوز – مهدی کروبی با صدور بيانيه ای کوتاه ضمن تقدير از حضور مسالمت آميز مردم در راهپيمايی روز گذشته ، خشونت های صورت گرفته که منجر به شهادت و جراحت عده ای از هموطنانمان شد را به شدت محکوم کرد.در اين بيانيه آمده است:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


همانگونه که ملت شريف ايران می دانند به دنبال قيام های آزادی خواهانه و ضد استبدادی ملت های خاورميانه به ويژه پيروزی اخير ملت های مسلمان تونس و مصرجهت اعلام همبستگی جنبش آزادی خواه سبز ايران با اين جنبش ها ، علی رغم عدم نياز به درخواست مجوز و تنها برای نشان دادن حسن نيت خود از وزارت کشور تقاضای برگزاری راهپيمايی در روز ۲۵ بهمن کرديم.
اما متاسفانه از زمان ارائه اين درخواست با سيلی از فحاشی ها و دريده گويی های روزنامه ها و رسانه های جيره خوار مواجه شديم و از همان زمان به منظور جلوگيری از شرکت در راهپيمايی و پيوستن به مردم با قطع تلفن و ارتباطات و همچنين حصر و تخريب منزل مسکونی مان مواجه شديم.
همچنين بنا به خبرهای که تاکنون به دست ما رسيده است متاسفانه بار ديگر راهپيمايی مسالمت آميز مردم توسط افرادی که رفتار و نقش و وابستگی انها به نهادهای خاص بر همگان معلوم و مشخص است به خشونت کشيده شد و جمعی از مردم مجروح و تعداد کثيری نيز بازداشت شدند.
همچنين خبر دار شديم که متاسفانه دانشجويی به نام “صانع ژاله” و “محمد مختاری” در جريان حوادث روز گذشته به شهادت رسيده اند که اين شهادت را به خانواده های اين دو عزيز و مردم بزرگوار ايران تسليت و ضمن محکوميت شديد برخوردهای خشن و غير انسانی و غير اسلامی هشدار می دهيم که تا دير نشده است پنبه ها را از گوش هايتان خارج کنيد و صدای مردم را بشنويد. اعمال خشونت آميز و مخالفت و عناد با خواست مردم تا زمانی و جايی می تواند به استمرار چنين وضعيتی کمک کند. از سرنوشت دوری حکومت ها از مردم عبرت بگيريد.
زندانيان سياسی را آزاد و دستتان را از گلوی روزنامه ها و رسانه های مستقل برداريد، به عهد و ميثاقی که با نام قانون اساسی با مردم بسته ايد وفادار باشيد..
به عهد و ميثاق خود با مردم و خواسته های ملت و امام که در آرمان های انقلاب اسلامی ۵۷ تجلی يافت همچنان پايبند و اعلام می کنم که هراس از هيچ تهديدی ندارم و همانگونه که از سال ۴۱ به عنوان سرباز کوچک ملت نيز نشان داده ام اماده پرداخت هرگونه هزينه ای در اين راه پر فيض هستيم.

مهدی کروبی
بيست و ششم بهمن


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016