سه شنبه 26 بهمن 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بيانيه‌ ۲۲۳ نماينده مجلس: خواستار اشد مجازات برای موسوی و کروبی هستيم، ايلنا

پس از قرائت اين بيانيه تعدادی از نمايندگان مجلس شروع به سردادن شعارهای «الله اکبر» و « هاشمی ، بصيرت ، بصيرت» کردند .


ايلنا : ۲۲۳ نفر از نمايندگان مجلس در‌خصوص مسائل اخير کشور بيانيه‌ای صادر کرد.
به گزارش خبرنگار ايلنا، محمد دهقان عضو هيئت رئيسه مجلس پيش از پايان جلسه علنی امروز ، اين بياينه را قرائت کرد که متن آن به شرح زير است:
بسم الله الرحمن الرحيم
ملت بزرگ ايران، در حالی که پژواک فرياد ضد‌استعماری و ضد‌استبدادی امام خمينی(ره) و بازتاب قيام و انقلاب اسلامی ملت ايران پس از گذشت ۳۲ سال از تونس و مصر در فضای جهان اسلام پيچيده و بيداری اسلامی، ارکان سلطه آمريکا و اسرائيل را در منطقه به‌لرزه افکنده است، آقای کروبی و موسوی با دعوت به تظاهرات به بهانه حمايت از مردم مصر و در حقيقت برای خدمت به آمريکا و اسرائيل بار ديگر فتنه‌ای به‌راه انداختند و آب به آسياب دشمنان اسلام و مسلمانان ريختند و برای رسانه‌های غربی آمريکايی خوراک تبليغاتی تهيه کردند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در‌حالی‌که همگان قيام‌ها و انقلاب‌های امروز ملت‌های مسلمان منطقه را در برابر حکام خودفروخته مستبد، الهام گرفته از انقلاب اسلامی ايران می‌دانند و در حالی که آمريکا و اسرائيل و نوکران منطقه‌ای آنها با صراحت و با نگرانی مکررا اعلام می‌کنند که می‌ترسند تونس و مصر و ديگر کشورهای اسلامی، حکومتی نظير جمهوری اسلامی ايران به قدرت برسد، اين آقايان که در ماه‌های قبل از انتخابات سال ۸۸ مدعی پيروی و اطاعت از امام (راحل) بودند، امروز کاری می‌کنند که باعث خوشحالی آمريکايی‌ها و صهيونيست‌ها می‌شود و مورد تأييد و تشويق آنها قرار می‌گيرد.
از آقايان کروبی و موسوی بايد پرسيد آيا حضور دهه‌ها ميليون نفری مردم مسلمان ايران در راهپيمايی اقيانوس‌گونه ملت در ۲۲ بهمن امسال و حمايت اين مردم انقلاب از مردم مصر و تونس کافی نبود که شما خواستيد با دعوت به تظاهراتی ديگر در ۲۵ بهمن ميدان را برای توطئه منافقين و سلطنت‌طلب‌ها و ديگر مزدوران و ضد‌انقلاب‌ها آماده کنيد و از اين تجمع پراکنده حداکثر چند‌‌هزار نفری جز خدمت به دشمان چه طرحی داشتيد؟
آقايان کروبی و موسوی مگر شما در روز قدس سال ۸۸ دعوت به تظاهرات و راهپيمايی نکرديد؟ مگر نوکران و فريب خوردگان آمريکا و اسرائيل در آن‌روز در حمايت از شما نه غزه نه لبنان سر ندادند؟ پس چه شده است که امروز به ياد مردم مصر افتاده‌ايد ‌که بزرگترين منشاء اعتراض آنها به حکومت نامبارک حسنی مبارک کامل کردن محاصره غزه و بستن گذرگاه رفح و حمايت همه‌جانبه از اسرائيل و اطاعت کامل از آمريکا بوده است.
آيا از اين بازی مبتذل و ننگ‌آور خود شرم نمی‌کنيد و تصور می‌کنيد که هنوز نزد مردم مسلمان و انقلابی ايران آبروی داريد؟ آيا راهپيمايی مردم در ۹ دی ماه سال ۸۸ کافی نبود تا شما بدانيد که جز حبابی بر سر دريای طوفانی مردم نيستيد.
ما نمايندگان مجلس شورای اسلامی مسئوليت مستقيم حادثه شهادت يک دانشجوی بسيجی را در روز ۲۵ بهمن ماه ۸۹ در تهران و نيز ساير خسارات وارده و بهره‌برداری دشمنان از اين حرکت ضد‌مردمی و ‌ضد‌اسلامی و ضد‌انقلابی را متوجه آقايان موسوی و کروبی می‌دانيم و معتقديم کاسه صبر ملت از مدارا در برابر اين آقايان لبريز شده و همگان خواستار اعمال اشد مجازات نسبت به اينان هستند.
پيام ما نمايندگان مجلس که همان پيام ملت ايران است، به مردم آزاده مصر و ساير ملت‌های مسلمان و بيدار منطقه اين است که اين حرکت‌های مذبوحانه را از قبيل همان توطئه‌های آمريکا و اسرائيل بدانند و اطمينان داشته باشند که ملت بزرگ و انقلابی و مسلمان شهيد پرور ايران که پرچمدار و پيش آهنگ مبارزه با آمريکا و اسرائيل است، پشت سر رهبر معظم انقلاب اسلامی به سخنان شجاعانه و صريح ايشان را در نماز جمعه ۱۵ بهمن ماه ۱۳۸۹ در تهران شنيده‌ايد گام بر می‌دارند و هرگز در حمايت از انقلاب‌‌های شما کوتاهی نخواهند کرد و به مزدوران آمريکا و اسرائيل اجازه نخواهند داد مسير انقلاب‌های شما را با توطئه‌های خود منحرف سازند.
درود خدا بر مردم به پا خواسته تونس و مصر و درود خدا بر شهدای انقلاب اين دو کشور و ننگ و نفرت بر آمريکا و اسرائيل و مزدورانی که با فتنه‌گری در خدمت آنان قرار دارند.
و از همه کسانی که در عالم سياست خود را انقلابی و مسلمان و مردمی می‌دانند و تاکنون موضوع صريح در برابر آقايان کروبی و موسوی نگرفته‌اند و رفتار بيگانه‌پسند آنها را محکوم نکرده‌اند، می‌خواهيم با صراحت از اينها اعلام بيزاری کنند و بدانند اگر در اين کار کوتاهی کنند نزد مردم جايگاه و اعتباری نخواهند داشت.
خاطرنشان می‌شود پس از قرائت اين بيانيه تعدادی از نمايندگان شروع به سردادن شعارهای " الله اکبر"‌ و "‌هاشمی ، بصيرت ، بصيرت "‌ کردند .


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016