چهارشنبه 27 بهمن 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

دادستان کل کشور: سران فتنه قطعاً محاکمه می‌شوند، بسياری از دستگيرشدگان آزاد شدند، مهر

سخنگوی قوه قضائيه با بيان اينکه اقدامات اخير سرانه فتنه قابل گذشت نيست و قطعاً‌ آنها محاکمه می‌شوند گفت: بسياری از دستگيرشدگان حوادث ۲۵ بهمن در همان مرحله اول آزاد شدند ولی مجرمان همچنان در بازداشت هستند.
به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام غلامحسين محسنی اژه‌ای صبح چهارشنبه در حاشيه جلسه فرماندهان آگاهی کشور گفت: افرادی که در طول سال گذشته و امسال در جريان فتنه با‌ آمريکا و رژيم صهيونيستی که دشمنان اصلی کشور هستند همراهی کردند ظلم بزرگ و جنايت عظيمی را مرتکب شده‌اند. اين افراد در حالی که در ۲۵ بهمن ماه زمانی که مردم شيرينی راهپيمايی ۲۲ بهمن را در ذهن خود ثبت می‌کردند با همراهی دشمنان قسم خورده همصدا شده و دوباره جنايت آفريدند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی افزود: اين افراد و به خصوص مسببين اصلی اين حادثه مطمئناً بايد به کيفر برسند زيرا مردم را برای آشوب مجدد و ناامنی و به آتش کشيدن اموال عمومی به خيابان‌ها دعوت کردند.

سخنگوی قوه قضائيه با بيان اينکه اقدامات اخير سران فتنه قابل گذشته نيست، گفت: آنها بعد از نصيحت تمام دلسوزان و هشدار خواص همچنان بر اقدامات مجرمانه و غيرقانونی خود پافشاری کردند و بايد منتظر کيفر باشند.

محسنی اژه‌ای اظهار داشت: امروز مردم ما در ذهن خود سران فتنه را به کيفر رساندند و بالاترين تنفر خودشان را از آنها اعلام کردند و درخواست آنها از دستگاه قضا برای برخورد با سران فتنه به حق است.

دادستان کل کشور در مورد آمار دستگيرشدگان در حوادث ۲۵ بهمن گفت: در اين چنين حوادث معمولاً ‌ممکن است افرادی دستگير شوند. بلافاصله با بررسی ‌های ابتدايی برخی آزاد شوند زيرا در درگيری‌های خيابانی افرادی کم گناه و بيگناه در معرض اتهام قرار می‌گيرند. لذا هر عددی که گفته شود عدد کاملی نيست.

وی افزود: بسياری از دستگيرشدگان حوادث ۲۵ بهمن در همان مرحله اول آزاد شدند ولی مجرمان همچنان در بازداشت هستند.

محسنی اژه‌ای در مورد دستگيری عامل شهادت صانع ژاله و منافقان در روز ۲۵ بهمن گفت: در مورد جريان ۲۵ بهمن متاسفانه تعدادی در دام آمريکا و اسرائيل قرار گرفتند و برخی هم با نفسياتی که داشتند خودشان هم اقداماتی کردند و افرادی هم از بيرون کشور مردم را دعوت کردند. از سوی ديگر جريان‌های ضدانقلاب به طور عموم پشت سر قضيه بودند. منافقين هم تمام توان خود را گذاشتند که برخی از آنها دستگير شدند ولی در مورد دستگيری قاتلين شهيد ژاله و اينکه کسی اعتراف کرده خبری ندارم.

دادستان کل کشور با بيان اينکه شکی نيست که عده‌ای آشوبگر مسلح در جريان ۲۵ بهمن حضور داشتند، گفت: هم اکنون در حال بررسی و بازجويی از برخی دستگيرشدگان و متهمان اصلی هستيم و به زودی اطلاع رسانی می‌کنيم.

محسنی اژه‌ای در پاسخ به اين پرسش که رئيس قوه قضائيه گفته‌اند مصلحت ايجاب نمی‌کند که فعلاً سران فتنه را دستگير کنيم چون آنها امامزاده می‌شوند، گفت: قبلاً هم گفتم اين افراد حتماً کيفر اقدامات مجرمانه و جنايتکارانه خود را می‌بينيد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016