پنجشنبه 28 بهمن 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

جعفری دولت‌آبادی: برخورد قطعی با مجرمان حوادث اخير، مهر

دادستان استان تهران از برخورد قطعی دستگاه قضاء و دادسراها با مجرمان حوادث اخير خبر داد و گفت: امروزه مراجع قضايی با کمبود نيروی اداری مواجه اند.
به گزارش خبرنگار مهر، عباس جعفری دولت‌آبادی روز پنجشنبه در همايش سراسری قضات دادگستری کل استان تهران اظهار داشت: چهره مجرمان ۲۵ بهمن بيش از گذشته افشا شده و اگر در گذشته اين افراد پنهان بودند امروز با انقلاب ۲۲ بهمن هيچ حرفی برای گفتن ندارند.

وی افزود: دستگاه قضاء و دادسراها با مجرمان حوادث اخير قطعا برخورد خواهد کرد تا فرزندان انقلاب اسلامی و آرمانهای آن به سفله کشيده نشود و با سرافرازی اين انقلاب اين مجرمان را به سزای اعمال خود برساند.

دولت ابادی در ادامه به کار همراه با استرس و فشار در دادسراها اشاره کرد و گفت: همه قضات در دادسراها از صبح تا شام با کار سخت و استرس زا مواجه اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی ادامه داد: اگر ما امروز از قضات حمايت می‌کنيم به دليل کار سخت و فشار بر آنها در دادسرا است، در حقيقت اين استرس و فشار کاری برای دادسراها منظور شده است.

دادستان کل استان تهران افزود: امروزه در حوزه دادسراها با کمترين امکانات رفاهی مواجه ايم که در واقع فضای کمتری برای استراحت قضات فراهم شده است و اقدام مهمی که ما می‌توانيم در اين زمينه انجام دهيم ايجاد امکانات رفاهی، آرامش روانی و اطمينان ‌خاطر برای قضات است.

دولت‌آبادی به کمبود نيروی اداری در دستگاه قضاء اشاره کرد و گفت: امروز مراجع قضايی با کمبود نيروی اداری مواجه اند و ۶۰ درصد کادر اداری در شهر تهران تشکيل شده که با کمترين نيروی اداری کار انجام می‌شود.

دادستان کل استان تهران افزود: در حال حاضر ۲۳۵ شعبه در دادسراها متصدی هستند که نيرو برای آنها کم است و ما تقاضای خدمت از مراجع ديگر را داريم.

وی به بحث مبارزه با مجرمان که وظيفه ذاتی قوه قضاييه است، اشاره کرد و افزود: برای بزهکار هزينه جرم سنگين نيست و سيستم قضايی به خاطر تنوع يک مديريت يکپارچه‌ايی که در آن وجود دارد به مرور زمينه مبارزه را فراهم می‌کند.

دولت‌آبادی ادامه داد: طبق ماده ۴۸ قانون مجازات اسلامی، قانون اجازه داده کسانی که شرارت زياد کردند در چارچوب از ظرفيت قانون استفاده کرده و با آنها مبارزه کنند که اين مبارزه به دست دادسرا و دادگاهها عملی خواهد شد. در واقع از قضات دادسراها خواهانيم که در دادگاهها حضور جدی داشته باشند تا پرونده‌ها به نتيجه برسد.

وی با بيان اينکه امروز قاضی برای حضور در شعبات وجود دارد، گفت: در بخش اجرای احکام يک خلاء در خصوص نقش پليس وجود دارد که بايد آنها کمک کنند و احکام مهم را زودتر اجرا کنند و اين به اين معنا نيست که سرمايه‌گذاری زيادی در خصوص اجرای احکام نکنيم.

دادستان تهران افزود:‌ قضات دادگاهها و دادسراها وقتی با جرم و شررات مبارزه می‌کنند در معرض خطر قرار می‌گيرند حتی بارها در جلسات قضات خواهان شدند که آنها را حمايت کنيم و ما امروز تقاضا داريم که از قضات حمايت شغلی شود. درست است که آنها در چارچوب قانون هستند ولی افرادی که حرفه‌ای هستند خواهان کندی تيغ آنها خواهند بود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016