پنجشنبه 28 بهمن 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

رئيس ‌قوه قضائيه: راه را بر اطلاعيه‌پراکنی سران فتنه خواهيم بست، قوه قضاييه با رعايت مصالح کلی نظام به اين حوادث رسيدگی می کند، ايلنا

- اجازه سوءاستفاده سران فتنه از تحمل نظام اسلامی را نمی‌دهيم
- قوه‌قضائيه به حکم وظيفه ذاتی، مسلما فتنه گران را تعقيب خواهد کرد و در عين رسيدگی عادلانه به وضع آنان اجازه نمی‌دهد که سران فتنه با آن همه جهالت، ضلالت و تفرعن و حق‌کشی، خود را در بوق‌های تبليغاتی دشمن قهرمان نشان دهند


ايلنا : رئيس‌قوءقضائيه تاکيد کرد: راه را بر اطلاعيه‌پراکنی سران فتنه خواهيم بست و اجازه نمی دهيم بيش از اين از تحمل نظام اسلامی سوء استفاده کنند.
آيت الله آملی لاريجانی در همايش سراسری قضات دادگستری استان تهران افزود: اين گروه از خوارج بايد بدانند که نظام اسلامی در عين رأفت و صبرپيشگی، هيچگاه ضربه به آرمان های اصيل انقلاب اسلامی، تضعيف نظام و اخلال در امنيت کشور و خدشه در حيثيت نظام را تحمل نمی کند.
وی گفت: در روزهای اخير دشمنان اسلام، حرکت‌های سخيفی را در کشور دامن زدند و متاسفانه اذناب داخلی به آنان کمک کردند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رئيس قوه قضائيه افزود: سران فتنه، گويی نمی‌بينند که حاميان حرکت در ۲۵ بهمن چه کسانی هستند؟
لاريجانی با بيان اينکه همه دستگاه‌های اطلاعاتی و تبليغاتی غرب و منافقان و سلطنت طلبان برای حضور در اين روز (۲۵ بهمن) با هدف مقابله با حرکت عظيم و با شکوه مردم در راهپيمايی ۲۲ بهمن، تلاش و تحريک می‌کردند، گفت: آيا نمی توان از اين مسئله فهميد که پشت سر اين قضايا چه کسانی هستند؟
وی افزود: تبليغات وسيع عده‌ای از فراری‌ها و سلطنت طلبان و نيز پشتيبانی اوباما و کلينتون برای شناختن مسير ضد انقلابی اين حرکت‌ها کافی نيست؟
رئيس قوه قضائيه گفت: سران فتنه بدانند با آن اطلاعيه پراکنی‌های شوم خود و همراهی کشورهايی که دستشان به خون هزاران هزار نفر در اطراف و اکناف عالم آغشته است، در ميان ملت جايی ندارند.
وی گفت: مردم بيدار ما به خوبی می‌دانند که حمايت رژيم صهيونيستی ، آمريکا و انگليس به چه معنايی است.
وی افزود: قوه‌قضائيه به حکم وظيفه ذاتی، مسلما فتنه گران را تعقيب خواهد کرد و در عين رسيدگی عادلانه به وضع آنان اجازه نمی‌دهد که سران فتنه با آن همه جهالت، ضلالت و تفرعن و حق‌کشی، خود را در بوق‌های تبليغاتی دشمن قهرمان نشان دهند.
رئيس قوه‌قضائيه گفت: ما در عين تشکر و احترام به احساسات پاک مردم هوشيار و حاضر در صحنه و نيز نمايندگان مجلس، روحانيون و فضلای حوزه علميه، از همه می خواهيم که اجازه دهند قوه قضاييه در چارچوب قانون و با تدبير و رعايت مصالح کلی نظام به اين حوادث رسيدگی کند و مطمئن باشند در اين کار کوتاهی نخواهد شد.
آملی لاريجانی افزود: ما راه را بر اطلاعيه‌پراکنی سران فتنه خواهيم بست و اجازه نمی دهيم بيش از اين از تحمل نظام اسلامی سوء استفاده کنند.
وی گفت: اميدواريم که مردم شريف ما هم صبر و هم تحمل را توأم با هوشياری و حضور در صحنه داشته باشند.
رييس قوه قضاييه در بخش ديگری از سخنانش اظهار کرد: خيزش بزرگی در جهان اسلام پديد آمده و جريان‌های بسيار تند و غافلگير کننده‌ای در کشورهای اسلامی به‌وقوع پيوسته است. حرکت‌های عظيم مردمی در تونس، مصر، يمن، الجزاير و ... نويد يک تحول اساسی در خاورميانه را می‌دهد.
وی افزود: ۳۲ سال قبل طوفانی در کشور ما به‌پا خاست و مردم برای احيای حقوق خود و احيای ارزش‌های الهی و انسانی انقلاب کردند. در طول اين مدت انقلاب شکوهمند اسلامی جريان‌های متعددی را پشت سر گذاشت.
لاريجانی مهمترين شاخصه‌ انقلاب اسلامی را ارزش‌ها و آرمان‌های الهی انقلاب عنوان کرد و گفت: امام راحل (ره) همواره در سخنان خود به اسلام و ارزش‌های اسلامی و انسانی تاکيد داشتند.
رييس قوه قضاييه خاطرنشان کرد: امروز تاثير حرکت انقلابی مردم در ۳۲ سال پيش را در کل جهان اسلام مشاهده می‌کنيم. در مصر، مردم با دست خالی ديکتاتوری را به پايين کشيدند و اين حرکت‌ها به نوعی الگو گرفتن از انقلاب اسلامی ما است. در مقابل اين حرکت عظيم انقلاب اسلامی ايران، دشمنان اسلام ساکت ننشسته و طراحی‌های فراوانی کرده و به پراکندن ادعاهای واهی برای تضعيف نظام بر آمدند.
وی يادآور شد: هميشه اين اقدامات به صورت مستقيم نبوده است و آنها کسانی را با تابلوی روشنفکر و انديشمند و امثال آن برانگيخته و ايده‌های خاصی را که به فروپاشی اين تفکر اسلامی منجر می‌شد، مطرح کردند. ترويج انديشه سکولاريسم در جهان اسلام جديد نيست، ولی ترويج و توسعه آن به اين شکل در دهه‌های اخير بسيار قابل توجه است. برخی از استراتژيست‌های غربی تصريح کردند که برای موفقيت در انقلاب مخملی بايد انديشه‌های برخاسته از قرآن و سنت را بخشکانند.
لاريجانی اظهار کرد: خوشبختانه در کشور ما اين مساله نتوانست انقلاب را به عقب برگرداند. کشورهای مسلمان در انديشه‌های دينی خود ثابت قدم‌تر شدند و مشاهده می‌کنيد که جريان خيره‌کننده و بسيار موثری در معادلات بين‌المللی در مصر و تونس روی می‌دهد.
وی تاکيد کرد: انقلاب ما نيز با وجود همه دشمنی‌ها و اقدامات غير انسانی که عليه ما به کار برده و می‌برند، با صلابت و اقتدار به‌پيش می‌رود و اين کشور به استناد آيات قرآنی و رهبری‌های الهی امام امت (ره) و مقام معظم رهبری به حرکت خود ادامه داده است.
رييس دستگاه قضايی گفت: در جهانی که غرق در امور شهوانی و حيوانی است و تمام امور بر محور دنيا و اقتصاد می‌چرخد، بلندکردن پرچم ارزش‌های الهی و انسانی کار آسانی نيست و ما نيز به نظامی که پرچم اين ارزش‌ها را به دست گرفته افتخار می‌کنيم و اميدواريم حق‌تعالی به اين نظام و ارزش‌های الهی و انسانی آن بيش از پيش کمک کند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016