جمعه 29 بهمن 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

حمله هکرهای بين المللی ناشناس به وب سايت های دولتی ايران، کمپين بين المللی حقوق بشر

يک گروه هکرناشناس با حمله به برخی از سايت های دولتی همچون وب سايت وزارت خارجه، سازمان انرژی اتمی، صداو سيما و خبرگزاری های نزديک به نيروهای امنيتی همچون خبرگزاری فارس باعث شد تا از چندساعت تا بيش از يک روز اين سايت ها از دسترس بازديدکنندگان خود دور بمانند. يکی از افرادی که به اين گروه ناشناس است به کمپين بين المللی حقوق بشر در ايران گفت: «‌اعضای اين گروه می گويند که اين يک عمليات بلندمدت است تا زمانی که ايران آزاد شود.»

روز گذشته وب سايت خبرگزاری فارس برای يک ساعت از کار افتاد ولی امروز بيش از ۵ ساعت در فعاليت آن اختلال ايجاد شد و دسترسی به آن امکان پذير نبود. سايت وزارت خارجه ايران نيز براساس گفته های منبع ياد شده بيش از يک روز از کار افتاد. در ميان اعضای گروه چندايرانی نيز حضور دارند که در تشخيص سايت هايی که بايد مورد حمله قراربگيرند به گردانندگان گروه کمک می کنند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


منبع ياد شده به کمپين گفت که تعداد و زمان حمله ها ميزان تخريب و از کارافتادگی وب سايت هارا تعيين می کند: «اگر تعدادحمله ها وزمان حمله ها هماهنگ وادامه دار باشد در طول چندساعت سايت های موردهدف از کار می افتند و در صوت گستردگی حملات می تواند کلا سايت را از کاربيندازد.» درحالی هکرهای بين المللی ناشناس به هک کردن سايت های دولتی ايران پرداخته اند که سايت های مخالف دولت نيز طی روزهای گذشته توسط گروه های هوادار دولت – و به اعتقاد برخی گروه های سازمان دهی شده توسط دولت- مورد حمله قرار گرفت.

اين گروه که «عمليات ايران» (OpIran#) نام دارد درحالی خبرگزاری فارس را مورد هک قرار داد که بعد از تجمع مسالمت آميز مردمی در روز ۲۵ بهمن، اين وب سايت حملات شديدی را عليه مخالفان دولت و تجمع کنندگان ترتيب داد و از اعدام رهبران مخالف سياسی دولت حمايت کرد. حتی سايت رهبری و سايت رييس جمهور ايران هم با حمله اين گروه برای ساعاتی دچار اختلال شدند.

سايت رسمی مجلس ايران هم به دنبال درخواست برای اعدام رهبران مخالف دولت نيز با حملات موسوم به DDoS دچار اختلال و از دسترس بازديدکنندگان خارج شد. منبع ياد شده به کمپين گفتن که اين گروه در مصرو تونس هم عمليات های مشابهی اجرا کرده است.

صداوسيمای جمهوری اسلامی و خبرگزاری هايی همچون فارس طی روزهای گذشته مطالب و برنامه های متعددی را در محکوم کردن معترضان خيابانی دولت و وابسته نشان دادن آنها به کشورهای خارجی تدارک ديدند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016