شنبه 30 بهمن 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

شاخه جوانان جبهه مشارکت از تجمع يک اسفند پشتيبانی کرد، کلمه

- نگران رهبران سبزمان هستيم

شاخه جوانان جبهه مشارکت ايران اسلامی در پاسداشت حماسه بزرگ مردم در ۲۵ بهمن بيانيه ای صادر کرد.

به گزارش نوروز، جوانان حزب مشارکت به :پاسداشت برپايی حماسه سبز بزرگی که مردم ميهنمان در ۲۵ بهمن ساختند” و “تقدير از همه آنانی که برای دفاع از حق حاکميت مردم بر سرنوشت خويش و به رغم همه خطرها به خيابانها آمدند به ويژه دوشهيد عزيزصانع ژاله و محمد مختاری، مجروحين و اسيران بازداشت شده” پرداخته اند.

آنها همچنين در اين بيانيه تاکيد کرده اند: ما بر عهدمان با خدا و مردم برای همراهی در نابودی ظلم و تغيير سرنوشت به دست مردم استوار ايستاده ايم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بسم الله الرحمن الرحيم

و مکرو و مکرالله والله خيرالماکرين

حماسه بزرگ ۲۵ بهمن را ،که نشان از هوشياری و درک عميق اعضاء جنبش سبز داشت، شاهد بوديم، حضوری سرشار از نشاط و پويايی و آگاهی و انسانيت و دوستی و آزادی طلبی، حضوری که به همگان نشان داد که مردم ايران بر خواسته های سبزشان که ريشه ی عميقی در باور و فرهنگ و تاريخشان دارد آگاهانه خواهند ايستاد و هرگز گذر زمان نه تنها گرد نااميدی و فرسودگی بر آن نمی نشاند که باورشان به خواسته هايشان را پخته تر و عميق تر و استوارتر می کند، آری مردم ايران حماسه ای ديگر آفريدند ، حماسه ای که داغ بر دل سياه وانديشه پوسيده استبداد نهاد.

ديکتاتورهايی که وحشيانه بر مردم تاختند و زدند و کشتند و به اسارت بردند، حتی شهدايمان را، غافل از آنکه خون به ناحق ريخته شده اين شهيدان و آه دل زندانيان و زخميان و مجروحان اين دفاع مقدس از آزادی و شرف و انسانيت، ديری نخواهد گذشت که گريبانشان را خواهد گرفت، که اين وعده الهی و قانون خلقت است.

۲۵ بهمن بار ديگر به همگان نشان داد که انقلاب به يغما برده شده اسلامی چيزی جز نامی در دستان کودتاگران نيست، چرا که بی هيچ وفايی به عهدش، به نامش خون ها ريختند و خانه ها ويران کردند و زندگی ها بر باد دادند و شرف ها پايمال کردند، ما به پدران و مادرانمان که اينک با هر سن و سالی دست در دست فرزندانشان به خيابان ها می آيند، قول می دهيم انقلابی را که می دانيم بر آرمان های لطيف و انسانی و بر انديشه های نابشان بنا شده بود، نجات خواهيم داد، به همه شهدای انقلاب اسلامی و جنگ تحميلی و جنبش سبز وآنان که مظلومانه در اين سال ها بی نام ونشان کشته شدند، قول می دهيم که نخواهيم گذاشت خونهايشان پايمال شود.

اينک اما ما جوانان جبهه مشارکت همچون شما مردم شريف سبزانديش ايران دغدغه بزرگمان حمايت و حفاظت از رهبران جنبش سرفراز سبز ايران است، رهبرانی که هميشه خود را عضوی کوچک از جنبش آزادی خواهی بزرگ ملت ايران ناميدند و همواره در سخت ترين شرايط در کنارمان بودند، رهبرانی که همراه ما به خيابان آمدند، همراه ما باطوم و گاز اشک آور خوردند، همراه ما شهيد و اسير دادند و به همراه ما و حتی گاهی بجای ما فحش و تهمت وافترا را به جان خريدند، اما هرگز قدمی به عقب برنداشتند و هرگز بيم جاه و مال و مقام و جان آنان را از مسير آزادی بخش جنبش سبز ايران خارج نکرد.

آری ما همچون شما نگران رهبران و ياوران سبزمان هستيم که اينک در حصار وقيح کودتاگران گرفتارند. گرفتارند، چرا که به ما کمک کردند که بار ديگرهميديگر را در خيابان ها ببينيم، گرفتارند چرا که کمک کردند خوف و وحشت حاکميت از حضور سبز ما دوباره به اوج برسد، گرفتارند چرا که بر عهدشان با خدا و مردم برای همراهی در نابودی ظلم و تغيير سرنوشت به دست مردم استوار ايستاده اند.

ما به کودتاگران هشدار می دهيم که هرگونه اتفاقی که رهبران بزرگ اين جنبش مدنی عظيم ايران را تهديد کند عمر کوتاه شما را کوتاه تر خواهد کرد. هشدار می دهيم که بدانيد ايرانيان بزرگ که بزرگی و انسانيت و شرف و عشقشان در ظرفيت ناچيز ذهن شما نمی گنجد، در ۲۵ بهمن بار ديگر نشان دادند که در اين راه با وجود همه هزينه های هنگفت و جبران ناپذيرش استوارايستاده اند، می دانيم که ايستادن تا پای جان برای آرمان و اعتقاد در ذهن های کوچکتان نمی گنجد و اين هراستان را از مردم بيشتر و بيشتر کرده است. ما همچون شما خشونت نخواهيم ورزيد و می دانيم که آنچه شما را به ستوه آورده است صبر و مقاومت مسالمت آميز ماست.

جنبش سبز ايران يک پيکر واحد است برای استيفای حق تعيين سرنوشت توسط خود مردم و برای اجرای بدون تنازل قانون اساسی. ديديد که با وجود قطع همه ارتباطات رهبران عزيز اين جنبش و نيز ارتباط مردم با همديگر، جريان پرنشاط سبز مردم راه خود را پيدا کرده و با وجود همه سختی ها و همه خشونت ها شاد و پرطراوت و به راستی سروهای سبز ايستادگی کرده و خون به دل کالبد پوسيده شما کرده است ، آری به قول ميرحسين عزيز ما تسليم اين صحنه آرايی های خطرناک نخواهيم شد پس از مرکب بی خردی فرود آييد و کار را از اين بر خود سخت تر نکنيد.

شاخه جوانان جبهه مشارکت به عنوان بخشی از فرزندان جنبش سبز ايران از مردم آزاده و استوار و سبز ايران می خواهد که همه به هوش باشيم و اخبار مربوط به “ياوران سبز اينک در بازداشت خانگی” را پيگيری کنيم و در برابر هر گونه خطر و تهديد احتمالی با حضور هوشيارانه و آگاهانه خود در صحنه، ايستادگی کنيم و در تجمعات روز يکشنبه يکم اسفند که به گراميداشت ياد دو شهيد مظلوم جنبش سبز صانع ژاله و محمد مختاری برپا می شود ، حضور يابيم .

فاصبران وعدالله حق و لا يستخفنک الذين لا يوقنون ( پس صبر پيشه کنيد همانا وعده خدا حق است و هرگز افرادی که به خدا ايمان و يقين ندارند شما را از ادامه راه نترسانند)« سوره روم آيه ۶۰»

شاخه جوانان جبهه مشارکت ايران اسلامی۳۰/۱۱/۱۳۸۹


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016