شنبه 30 بهمن 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

کومله و حزب دمکرات کردستان از تظاهرات اول اسفندماە پشتيبانی می کنند

روز ٢٥ بهمن ٢ تن از دانشجويان کرد دانشگاههای تهران کە در تظاهرات اعتراضی شرکت کردە بودند، کشتە شدند. در سايت های اژنترنتی و سايت های اجتماعی مانند فيس بوک و تويتر رهبران مخالفان مردم را بە سوگواری و همچنين تجمعات اجتماعی دعوت کردەاند.

در همين رابطە تاکنون ٢ گروە از احزاب اپوزيسيون کرد نيز طی اطلاعیەهای جداگانەای پشتيبانی خود را از اين فراخوان اعلام کردەاند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


کومله و حزب دمکرات کردستان، دو حزبی هستند کە بە تازگی اطلاعیەهايی در اين رابطە صادر کردەاند.

کومله در بخشی از اطلاعیەی خود کە در تاريخ ٢٧ بهمن ماە منتشر شدە است، می نويسد: "به پاس احترام و بزرگداشت جانباخته راه آزادی صانع ژاله، به نشانه همدردی با خانواده و دوستان دانشگاهيش که با سرکوب مراسم بزرگداشت ياد وی روبرو شدند و همچنين به نشانه تقدير از همه جوانان کردی که در صفوف مقدم مبارزه برای دموکراسی در جنبش آزاديخواهی دوسال گذشته ايران جان باخته¬اند همگام با بسياری روز يکشنبه اول اسفند برابر با ۲۰ فوريه را روز گراميداشت ياد صانع ژاله اعلام ميکنيم."

در همين حال حزب دمکرات کردستان هم با ابراز پشتيبانی از حرکات اعتراضی مردم ايران و کردستان، در بخشی از اطلاعیەی خود آوردە است: " حزب دمکرات...پشتيبانی خود را از احزاب آزاديخواە و انجمن ها و نهادهای مدنی و سياسی برای ابراز نارضايتی در روز يکشنبە، اول اسفندماە، اعلام می دارد.

بدين ترتيب ٢ حزبی کە دارای پايگاە اجتماعی نسبتا وسيعی در کردستان هستند بە صفوف احزاب و جرياناتی پيوستند کە خواهان گردهمايی و تجمعات اعتراضی در روز يکسنبە، اول اسفندماە هستند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016