پنجشنبه 5 اسفند 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

فراخوان رسانه‌های جنبش سبز برای گراميداشت زادروز ميرحسين موسوی، ندای سبز آزادی

روز ملی دولت اميد
ندای سبز آزادی: يازدهم اسفند در راه است. روزی که ميليونها انسان ايرانی دوستش دارند. روز تولد انسانی که اينک نماد و نشانه ای از ايستادگی و استواری در برابر استبداديان چکمه پوشی است که کارشان از مصادره آراء مان گذشته و اينک درصدد ربودن نهضت سبزمان هستند.

يازدهم اسفند در راه است. زاد روز انسانی که می شناسيمش. انسانی که دوستش داريم. انسانی که برای من و تو چشمانی آرزو می کند که چراغها و نشانه ها را در ظلمات حاکم بر سرزمين مان ببيند و گوشی که صداها و شناسه ها را در بيهوشی مستبدان مست از باده قدرت بشنود. انسانی که نماد و نشانه روح سبز من و توست. انسانی که سخنانش، پيام آور صداقتی بود که ما را از خاموشی خويش بيرون کشيد و يادمان داد تا از استبدادی که در بندمان کشيده است سخن بگوئيم.
يازدهم اسفند در راه است. سالروز ميلاد انسانی که ما را با سرچشمه های والای آزاد بودن و آزاده ماندن و چون آزادگان زيستن آشتی داده است.انسانی که برايمان از حقيقتی می گويد که رهايی می بخشد. انسانی که جان مايه کلامش " نه توی " تمام خواسته های پاک من و توست.
يازدهم اسفند روز ميلاد ميرحسين موسوی است. انسانی که روح بلند ايران را با لهجه خوب کرامت و آزادگی برايمان ترانه کرده است. او که اميد را نه چونان کورسوی آرزوهای به خواب رفته، که چون سپيده دمانی که همين نزديکی است برايمان تفسير کرده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


يازدهم اسفند در راه است و ما فرزندان اين آب و خاک نه از برای بت تراشيدن و پرستيدن بتی ديگر، که از برای قدردانی و قدرشناسی از کسی که بغضهای مانده در گلويمان را سال و ماهی است که فرياد می کند، کسی که اينک در حصاری از جهالت و استبداد، محصور خودکامگی های بدانديشان کژکردار گشته است، می خواهيم که به بهانه زاد روز مير سبز انديش نهضت سبزمان، آنکه اميد را در عمق ظلمات رخوتناک شب استبداد زده سرزمينمان، به ما هديه کرد، انسانيت و دوستی را، همدلی صادقانه را، وفاداری و اعتمادمان را، استواری و استقامتمان را بار ديگر به طريقی صلح جويانه به جشن بنشينيم.
شايد که درخت دوستی مان بر تن پوسيده استبداديان ريشه کند.
باشد که روح پاک شهدای سبز ايران اسلامی مان، يادشان به اين بهانه بار ديگر سبز گردد.
شايد که گل به جای گلوله بنشيند در اين وانفسای خشونت زدگی های استبداد.
باشد که آنان که ذهنشان ديوار است و روحشان آهن، بدانند و بفهمند که دوستی و دوست داشتن آن انسان سربلند، نه به دروازه های آهنين گرفتار می آيد و نه به خفقان و استبداد.
شايد که دريابندند که راه و رسم سبزمان چنانکه از ميرحسين مان آموخته ايم، اميد است و شکيبيدن. اميد است و تحمل کردن. اميد است و آزاده بودن. اميد است و استقامت. اميد است و استواری. اميد است و پايداری. که انديشه نه محصور ديوارها می ماند و نه گرفتار آهن و پولاد!
و به اين بهانه است که فعالان سبز انديش رسانه‌های سبز، روز ۱۱ اسفند ماه که روز ميلاد ميرحسين موسوی است را روز "ملی دولت اميد " اعلام کرده و برای گراميداشت اين روز سه راهکار زير را پيشنهاد می نمايند. پيشاپيش بايد معترف بود که اين تلاش بدون همياری شبکه های اجتماعی حامی جنبش سبز امکانپذير نخواهد بود.
بدينوسيله دست نياز خود را به سوی تمام هم ميهنان سبز انديشمان چه در داخل و چه در خارج از کشور، برای مشارکتی پويا و ماندگار دراز می کنيم و از آنان می خواهيم تا با ياری سبز خود پيروزی ديگری را در کارنامه درخشان جنبش سبز به ثبت برسانيم.
برنامه های پيشنهادی اين مجموعه به شرح زير است:
۱- هم ميهنان سبزمان می توانند با نوشتن و ارسال نامه و يا کارت پستال و عکس از داخل کشور و خارج کشور "ميرحسن موسوی" به نشانی: تهران - خيابان پاستور - کوچه اختر - پلاک ۲۶
ضمن تبريک روز ميلاد او، با اين حرکت نمادين شمار هواداران رئيس جمهور واقعی ايران را به استبداديان کودتاچی يادآوری نمايند.
هم ميهمنان عزيز در داخل کشور می توانند جهت رعايت نکات ايمنی از درج آدرس صحيح پستی خود خودداری نمايند.
بديهی است که کوردلان و تنگ نظران حاکم از رسيدن اين نامه ها به مير سبز خوداری خواهند کرد، اما با مشاهده سيل خروشان نامه‌های هموطنان برای ميرحسين عزيز درخواهند يافت که يار محصور ملت تنها نيست و همراهان سبزش همچون گذشته وی را پشتيبانی می‌کنند. همچنين پيشنهاد ميشود قبل از ارسال نامه ها و کارت پستال های خود، با تلفنهای همراه خود و يا دوربينهای ديجيتالی تصاويری از ارسال نامه ها تهيه کرده و به آدرس کمپينی که بدين منظور جهت ثبت اين نامه ها و کارت پستال ها آماده گرديده است ارسال نمايند. آدرس ايميل کمپين :mousavibirthday@gmail.com.

۲- ارسال نامه ها و کارت پستال ها از خارج کشور به سفارت های جمهوری اسلامی ايران. لطفاً نام گيرنده نامه را " رئيس جمهور منتخب تمام ايرانيان جهان، ميرحسين موسوی" ذکر نمائيد.
حاميان جنبش سبز مقيم در خارج از کشور نيز ميتوانند با مشارکت هميشگی خود، در اين طرح شرکت کنند و با ارسال نامه ها و کارت پستال های خود به سفارت های ايران با عزيزان داخل کشور همبستگی و همراهی داشته باشند. همچنين ميتوانند از کارت پستال های تهيه شده قبل از ارسال عکس گرفته و يا متن نامه ارسالی را به ايميل کمپين( mousavibirthday@gmail.com ) جهت انتشار و ثبت، ارسال نمايند.
۳- هموطنان گرامی می توانند با ارسال تصاوير، طرحها، خاطرات، نوشتارها، متون، اشعار و نظريات خود به صفحه فيس بوک " دفترچه تولد ميرحسين موسوی " به آدرس :
https://www.facebook.com/GreetingsForMousavi
وفاداری و پايندی خود به رئيس جمهور واقعی ايران و ايرانيان را بار ديگر اثبات کنند.
باشد که با اين حرکت خودجوش مردمی که نماد و نشانه ای ديگر از برائت جستن سبزانديشان ايرانی از هر نوع خشونتی است، چشم کوردلان بدانديش باز شود و از خواب گران برخيزند.

وب سايت‌های امروز - تحول سبز - خط سبز - رای ما کجاست - روزنامه نگاران زندانی - ندای سبز آزادی - نوروز _موج زندهـ ـ ندای آزادی


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016