شنبه 7 اسفند 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سروش و کافرپروری موحدین آدمخوار! مسعود نقره کار

مسعود نقره‌کار
کافران میهنمان چه کرده اند که اقای سروش آنان را از فقها و موحدین جنایتکار و آدمخوار بدخیم تر می نمایاند؟ بیانیه آقای سروش متاسفانه می تواند نشانه ی دگراندیش ستیزی این فیلسوف محترم قلمداد شود. آقای سروش به خاطر اهانتی که به کفار روا داشته است یک معذرت خواهی رسمی بدهکار آنان است

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


آقای عبدالکريم سروش، به خاطر بازداشت داماد خود و فشارهايی که در مدت بازداشت بر این عضو خاندان اش وارد شده بیانیه ای صادر کرده است.

در این بیانیه ایشان جمهوری اسلامی را به دلیل جنایت ها ی "کافر پرور" انه اش، لعن و نفرین کرده است. این پیام و انشای زیبا- که بخش افشانه گرانه اش در باب جنایت های حکومت اسلامی با تاخیری 31 ساله انتشارمی یابد - متاسفانه می تواند نشانه ی دگراندیش ستیزی این فیلسوف محترم قلمداد شود. به نظر آقای سروش ابعاد جنایت های حکومت اسلامی - که داماد ایشان شمه ای نصیب اش شده است - به گونه ای ست که مردم فاتحه ی توحید و نبوت را خوانده و به سوی کفر که بدخیم تر و پلید تر از خمینیسم است، روی می آورند.

در نگاه آقای سروش دگراندیشانی که منکر وجود خدا ی دین کاران و دین باوران اند نه فقط دارای عقل مستقل و کردار اندیشه شده نیستند، که زایده و ماحصل رفتار و ستمگری دین کاران و دین داران , و بدخیم تر از آنانند.

اینگونه بر خورد با اندیشگی و تفکری که تاریخی فرا تر از ادیان "کتاب دار" دارد, و امروز میلیون ها انسان آزاده به آن باور دارند اگر نشان از دگر اندیش ستیزی نباشد ناشی از بیدقتی از سرخشم است. القاء این ذهنیت که کفار بدخیم تر از رهبران جنایتکار حکومت اسلامی اند قلب واقعیت و بی انصافی ست , کفار در سرزمین ما هرگز اوامر وعوامل جنایت آفرینی و توحشی که اسلام و حکومت اسلامی در جامعه ما سبب شد ه اند، نبودند و نیستند .

کفر نوعی نگاه و اندیشه نسبت به جهان و خالق جهان و انسان ، و روابط انسانی است. کفر تجلی اندیشگی مستقل و رها از بستگی و بندگی به اوهام و هذیان واوراد و وحی است . این مفهوم اگر چه از آن هنگام که امپراتوری رم در اواخر عمراش بت پرستان یا مشرکان را " کافر" نام نهاد تعاریف و معانی فراوان به خود دیده است , اما شاخصه و ویژگی اساسی اش یعنی انکارخدا و دین ناباوری اش دست نخورده باقی مانده است.

بنیانگذار حکومت اسلامی , آیت الله خمینی در رساله خود آورده است که :

" کافر کسی است که منکر وجود خداست و برای اوشریک می گیرد، کسی ست که پیغمبری پیامبر اسلام (ص) را قبول ندارد. کسی که منکر ضروری دین است ، به طوری که انکار او به انکار خدا و رسول (ص) می انجامد " و.... در کشکول موجوداتی مثل خمینی رهنمود های ضد بشری در باره کافران فراوان است , در نگاه این دست موجودات:" اهل غیر کتاب بت پرستانی هستند که " هیچگونه بها و ارزش انسانی ندارند و همچون حیوانات و بلکه پست ترند". و مسلمین " در طریق گسترش و تسری انقلاب جهانگیر خویش ، آنان را میان پذیرش اسلام و گرنه " قتل بالسیف" مخیر می سازند" و......

تاریخ کفرعلیرغم اهانت ها ،ستم ها و جنایت هایی که موحدین نسبت به کفار روا داشته اند,بخشی از تاریخ آزاد اندیشی ست ، که آزادیخواهان بیشماری بربسترش بالیده اند.

آقای عبدالکریم سروش به خاطر اهانتی که به کفار روا داشته است یک معذرت خواهی رسمی بدهکار آنان است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016