سه شنبه 10 اسفند 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

قيمت بليت اتوبوس با حداقل ۱۷ تومان افزايش به ۴۲ تومان رسيد، ايلنا

شورا مصوب کرد که اتوبوس‌های بخش خصوصی تا هفت کيلومتر ۱۷۵ تومان بيش از هفت تا ۱۲ کيلومنتر ۲۲۵ تومان، بيش از ۱۲ کيلومتر تا ۱۶ کيلومتر ۳۰۰ تومان و بيش از ۱۶ کيلومتر ۳۲۵ تومان افزايش يابد.


ايلنا:نرخ کرايه خطوط اتوبوسرانی و مينی بوسرانی در شهر تهران در سال ۹۰ به تصويب رسيد که براساس آن قيمت بليت‌های اتوبوس از ۲۵ تومان به ۴۲ تومان افزايش يافته در بخش اتوبوس‌های خصوص نيز قيمت کرايه‌ها ۲۵ تا ۵۰ تومان بسته به ميزان مسافت افزايش يافت.
به گزارش خبرنگار ايلنا در جلسه امروز شورای شهر تهران براساس مصوبه شورا، قيمت بليت اتوبوس ۱۷ تومان افزايش يافت و مديريت شهری قيمت بليت را ۴۲ تومان تعيين کرده و در مقابل رند کردن مقاومت کرد تا مردم به استفاده از کارت بليت‌های اعتباری تشويق شوند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


براين اساس نرخ کرايه اتوبوس‌های بليتی تا هفت کيلومتر معادل يک بليت بيش از ۷ کيلومتر تا ۱۲ کيلومتر معادل در بليت بيش از ۱۲ تا ۱۶ کيلومتر معادل سه بليت و بيش از ۱۶ کيلومتر معادل چهار بليت تعيين شده بدين ترتيب قيمت اتوبوس‌های بليتی حداقل ۱۷ تومان و حداکثر ۶۸ تومان افزايش می‌يابد.
از سوی ديگر شورای شهر تهران با افزايش نرخ کرايه جابجايی مسافر در شهر تهران بخش خصوصی موافقت کرد که بدين ترتيب قيمت‌ها در اين بخش ۲۵ تا ۵۰ تومان افزايش يافت.
شورا مصوب کرد که اتوبوس‌های بخش خصوصی تا هفت کيلومتر ۱۷۵ تومان بيش از هفت تا ۱۲ کيلومنتر ۲۲۵ تومان، بيش از ۱۲ کيلومتر تا ۱۶ کيلومتر ۳۰۰ تومان و بيش از ۱۶ کيلومتر ۳۲۵ تومان افزايش يابد.
نرخ کرايه مينی بوس‌ها نيز در سال ۹۰ بدين ترتيب تعيين شد‎‌؛ مينی بوس‌ها تا ۷ کيلومتر ۲۰۰ تومان، بيش از ۷ کيلومتر تا ۱۲ کيلومتر ۲۵۰ تومان، بيش از ۱۲ کيلومتر تا ۱۶ کيلومتر ۳۰۰ تومان و بيش از ۱۶ کيلومتر ۳۵۰ تومان.
براساس مصوبه شورای شهر تهران نيز نرخ کرايه ميدل‌باس‌ها در سال ۹۰ مراکز ۲۵ تومان افزايش يافته و بدين ترتيب در سال آينده برای مسيرهای تا هفت کيلومتر ۲۲۵ تومان، ‌بيش از ۷ کيلومتر تا ۱۲ کيلومتر ۲۷۵ تومان، ‌بيش از ۱۲ کيلومتر تا ۱۶ کيلومتر ۳۲۵ تومان و بيش از ۱۶ کيلومتر ۳۵۰ تومان دريافت می‌شود.
شورا همچنين مصوب کرد تا در صورتی که به دليل آثارناشی از اجرای قانون هدفمند کردن يارانه‌ها قيمت تمام شده جابجايی هر مسافر در سال ۱۳۹۰ نسبت به مبالغ مورد محاسبه افزايش يابد و شهرداری تهران مجاز است نسبت به ارائه لايحه به شورای اسلامی شهر تهران برای اصلاح نرخ کرايه‌ها اقدام کند.
همچنين براساس تبصره ۷ اين مصوبه شرکت اتوبوسرانی تهران در حومه مکلف است که در ازای انجام هرگونه خدمات مورد نياز به سازمان‌ها و ارگانها نسبت به انعقاد قرارداد مورد نياز و اخذ بهای خدمات ارائه شده اقدام کند آيين‌نامه اجرايی اين موضوع پس از تدوين در شهرداری و تاييد کميسيون عمران طی يک ماه ابلاغ خواهد شد.
حمزه شکيب رئيس کميسيون توسعه و عمران شورای شهر تهران با تاکيد بر اينکه قيمت تمام شده بليت اتوبوسرانی ۴۸۰ تومان است بايد ۱۸۰ تومان از اين هزينه توسط مردم و ۳۰۰ تومان نيز توسط دولت و شهرداری تامين شود که حتی مردم ۱۸۰ تومان هزينه خودشان را نيز نمی‌آورند.
وی تاکيد کرد: سالانه ۲۳۰ ميليارد تومان برای اتوبوس‌های بليتی و جابجايی مردم با اين اتوبوس‌ها هزينه می‌شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016