سه شنبه 10 اسفند 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اعتراضات گسترده مردم رشت با شعار مرگ بر ديکتاتور، فعالين حقوق بشر و دمکراسی

بنابه گزارشات رسيده به "فعالين حقوق بشر و دمکراسی در ايران" تظاهرات گسترده مردم رشت با شعارهای مرگ بر ديکتاتور در چند خيابان رشت به پا شد.
اعتراضات گسترده مردم رشت از حوالی ساعت ۱۶:۳۰ در حالی که باران بشدت می بارد آغاز شد و رفته رفته بر تعدادی اعتراض کنندگان افزوده می شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اعتراضات مردم رشت از خيابان مطهری آغاز و بسوی حاجی آباد ادامه يافت همچنين اعتراضاتی در چهار راه ميکائيل شکل گرفت. حوالی ساعت ۱۷:۳۰ حرکت اعتراضی مردم با شعار مرگ بر ديکتاتور و فرياد الله اکبر آغاز شد شعارها به حدی شديد بود که فضای شهر رشت را در برگرفته بود.
رانندگان خودروها با بوق زدن ممتد با اعتراضات مردم همراهی می کردند نيروهای سرکوبگر با باتون به شيشه و بدنۀ ماشينها می کوبيدند ولی قادر به خاموش کردن بوق اعتراضی ماشينهای مردم نبودند.
حوالی ساعت ۱۸:۰۰ نيروهای سرکوبگر با عربده کشی و تهديد سعی در پراکنده کردن مردم داشتند ولی مردم به حرکتهای اعتراضی خود شدت بخشيدند.پس از آن نيروهای ولی فقيه به تجمعات اعتراضی مردم يورش بردند و با اعتراض کنندگان درگير شدند.
نيروهای سرکوبگر لباس شخصی و نيروی انتظامی وحشيانه به مردم يورش می بردند و سعی در پراکنده کردن مردم داشتند.اين درگيريها تا مدتی طولانی ادامه داشت و تعداد زيادی از مردم شهر رشت و بخصوص جوانان دستگير شدند. تعداد دستگير شدگان بيش از ۱۰۰ نفر تخمين زده می شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016