پنجشنبه 12 اسفند 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سفير جمهوری اسلامی در سوئد در رابطه با بازداشت موسوی و کروبی فراخوانده شد، راديو سوئد

به گزارش خبرگزاری سوئد TT وزارت امورخارجه ی سوئد، امروز سفير جمهوری اسلامی در اين کشور را فراخواند و اعتراض سوئد را به دستگيری ميرحسين موسوی و مهدی کروبی به او ابلاغ کرد. به گزارش خبرگزاری فرانسه، سفير جمهوری اسلامی پاسخ قانع کننده ای به اين اعتراض سوئد نداده و وزارت امورخارجه ی سوئد نيز اعلام کرده است که اين موضوع را بادقت دنبال خواهدکرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


دراين هفته پنج تشکل سياسی و اجتماعی ايرانی در استکهلم، نامه ای را به وزارت امورخارجه ی سوئد دادند و در آن ضمن تشريح شدت عمل جمهوری اسلامی در سرکوب تظاهرات مسالمت آميز مردم در ايران، خواستار موضع گيری و اقدامی اعتراضی ازسوی دولت سوئد شدند.
.روزگذشته در اعتراض به دستگيری ميرحسين موسوی و مهدی کروبی و همسرانشان، هزاران نفر در تهران و چندشهرديگر ايران به خيابان ها آمده و شعارهايی برای آزادی آنها و عليه رهبران جمهوری اسلامی دادند. براساس گزارش های منتشرشده و همچنين اظهارات شاهدان عينی، مقامات جمهوری اسلامی تظاهرات مردم را با حضور گسترده و برخورد بسيار خشونت آميز ماموران پاسخ دادند.
درحالی که افراد خانواده ی ميرحسين موسوی و مهدی کروبی و همچنين سايت کلمه، نزديک به ميرحسين موسوی از دستگيری و انتقال آنها و همسرانشان به بازداشتگاه حشمتيه متعلق به سپاه پاسداران خبرداده اند، دادستان تهران، عباس جعفری دولت آبادی امروز اعلام کرد که اين افراد دستگيرنشده و در خانه های خود به سرمی برند.
دراين رابطه اضافه کنيم که کميته ی تعيين شده ازسوی مجلس شورای اسلامی برای بررسی تظاهرات روز ۲۵ بهمن، امروز اعلام کرد که رسانه های ماهواره ای و سايت های اينترنتی به فرماندهی ميرحسين موسوی و مهدی کروبی، اين تظاهرات را سازمان دادند و خواستار محاکمه ی اين دونفرشد.
گزارش اين کميته که قراربود دوروز گذشته در صحن علنی مجلس قرائت شود، به اين دليل که دارای اطلاعات محرمانه است، خوانده نشد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016