جمعه 13 اسفند 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

محسن هاشمی رفسنجانی سرانجام از مترو رفت، ايسنا

محسن هاشمی مديرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) با ارسال نامه‌ای به دکتر محمدباقر قاليباف ضمن تشريح عملکرد خود و قدردانی از حمايت‌های شهردار تهران ، محدوديت‌هايی را که مانع توسعه خدمات مطلوبتر به شهروندان تهرانی است را برشمرد و از سمت خود استعفا کرد .

به گزارش سرويس «شهری» خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، محسن هاشمی در نامه ای به دکتر محمدباقر قاليباف شهردار تهران ، استعفای خود را از سمت مديرعاملی مترو تهران اعلام کرد .



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در بخشی از نامه استعفای محسن هاشمی خطاب به شهردار تهران آمده است : عطف به استعفاهای مکرر گذشته و پيرو مصوبه اخير در مورد ابقای اين جانب برای يک دوره جديد ، ضمن قدردانی از عنايات و اطمينان مجدد آن بزرگواران ، همانگونه که مستحضر می باشيد ، ۱۷ سالی است که به عنوان عضو ، رييس هيئت مديره و مديرعامل شرکت مترو تهران انجام وظيفه می کنم . خوشبختانه با حمايت اعضای محترم مجمع ، هيئت مديره و همکاری و تلاش کارگران ، کارکنان ، مشاوران ، پيمانکاران و صنعت گران موفق به راه اندازی حدود ۱۲۵ کيلومتر از خطوط مترو در ۴ خط با ۷۵ ايستگاه شده ايم . اخيرا هم انجام ۳ ميليارد سفر با حدود ۸۰۰ واگن در شهر تهران را جشن گرفتيم . در طول اين سال ها هم سيستم حمل و نقل ريلی تهران توانست کارايی خود را نشان داده و مورد استقبال همشهريان قرار گيرد .

در بخش ديگری از اين نامه آمده است : هم اکنون نيز ۱۵ کيلومتر از تونل و ايستگاه های مترو آماده ريل گذاری و نصب تجهيزات بوده و در صورت حمايت ، راه اندازی حدود ۱۵ کيلومتر مترو در سال به راحتی امکان پذير خواهد بود و سرعت ساخت تونل با ۴ دستگاه حفار اتوماتيک به بيش از ۲۰ کيلومتر در سال خواهد رسيد.

در ادامه اين نامه آمده است : متاسفانه علی رغم حمايت مجلس شورای اسلامی ، شورای اسلامی شهر و شهرداری تهران برای تامين نقدينگی از طرق مختلف از جمله بودجه ساليانه ، فاينانس بين المللی ، حساب ذخيره ارزی و اوراق مشارکت ، به دلايل مختلف از جمله تحريم خارجی ومشکلات داخلی امکان استفاده از اعتبارات قانونی فراهم نمی گردد و با وجود درآمد ارزی در سال های اخير ، برنامه های مهم مترو در امر توسعه خطوط با عدم همکاری دولت دچار تاخير در تجهيز می شود .

وی در اين نامه با اشاره به مشکلات نقدينگی برای خدمت رسانی به مردم آورده است : متاسفانه هم اکنون به دليل کمبود و تجهيز ناقص واگن از نصف ظرفيت خطوط استفاده می شود ، اين در حالی است که واگن ها و تجهيزات آن در گمرک در حال خاک خوردن هستند.

در اين نامه تاکيد شده است : اکنون مردمی که خدمت رسانی عزت مدارانه به آن ها آرزوی نظام اسلامی و بالاترين عبادت برای مسئولان است و زنان ، کودکان و سالخوردگان که از آلودگی هوا و ترافيک به ايستگاه های مترو پناه آورده اند از فشار و ازدحام که ناشی از کم لطفی مسئولان دولتی در تامين خواسته های قانونی مترو است ، رنج می برند و تمام پيگيری ها از وزارت کشور ، ستاد مديريت حمل و نقل و مصرف سوخت ، شورای اسلامی شهر ، مجلس و دولت به نتيجه مناسبی که در شان پروژه حياتی چون مترو باشد نرسيده است.( گزارش دقيق تر مشکلات و پيگيری ها به پيوست اين نامه تقديم می شود)

هاشمی در ادامه اين نامه ضمن عرض پوزش ، با بيان اينکه قطعا قبول مسئوليت مجدد در اين وضعيت به نفع توسعه و بهره برداری از خطوط مترو نخواهد بود و با اشاره به اينکه برخی مشکلات به وجود آمده و عدم حمايت ها از مترو ممکن است به دليل حضور وی در مديريت اين شرکت باشد آورده است : برای اين که بيشتر از اين مردم ، مسافران و توسعه مترو در فشار قرار نگيرند ، علی رغم اعتقاد به خدمت و اعتماد به توان جناب عالی و همکارانم خواهشمند است موافقت فرماييد فرد ديگری که امکان ايجاد هماهنگی بيشتر خواهد داشت در راس مديريت اين شرکت قرار گيرد . بديهی است اينجانب از ادامه هرگونه همکاری با شهرداری و شرکت مترو دريغ نخواهم کرد.

به گزارش ايسنا، شهردار تهران با استعفای هاشمی موافقت کرده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016