شنبه 14 اسفند 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ايرنا: دستگيری دو نفر از عوامل بمب‌گذاری شيراز در اغتشاشات ۲۵ بهمن تهران

- فعال شدن سفارتخانه‌های خارجی

تهران- يک مقام آگاه به ايرنا گفت: دو نفر ديگر از عوامل بمب گذاری در حسينه شهدا وابسته به کانون رهپويان وصال شيراز که فرار کرده بودند، در اغتشاشات ۲۵ بهمن در تهران دستگير شدند.

روز ۲۴ فروردين ۱۳۸۷ ساعت ۲۱:۱۵ در حسينيه شهدا وابسته به کانون رهپويان وصال در شهر شيراز مرکز استان فارس انفجاری رخ داد که چهارده نفر در آن حادثه به شهادت رسيدند، در حالی که پيش از اين سه نفر متهم به دست داشتن در اين انفجار دستگير و محاکمه شدند، دو تن ديگر از اين عوامل نيز در روز ۲۵ بهمن در تهران بازداشت شدند.
اين منبع آگاه که خواست نامش فاش نشود، روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا در ادامه بيان جزييات بيشتر از غائله ۲۵ بهمن ماه در تهران و عوامل اغتشاش و آشوب، با اشاره به گزارش مجلس شورای اسلامی درباره ابعاد اين مورد گفت: با استناد به اين گزارش و گزارش های مستند ديگر، فتنه گران آماده بودند، روز ۲۵ بهمن جشن پيروزی در تهران برگزار کنند.
اين منبع افزود: آنچه فتنه گران در اين روز به صحنه آوردند، عبارت بود از اين که از چند نقطه شلوغ و پرتردد پايتخت سوء استفاده و برای ابراز وجود خود را بين جمعيت استتار کردند، اما از نظر مانور سياسی هيچ ارزشی نداشت.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


طراحی فتنه گران برای کشته سازی

اين منبع آگاه گفت: فتنه گران برای ۲۵ بهمن، پروژه کشته سازی را طراحی کرده بودند و در اين زمينه، طرح مفصلی داشتند که در آن، نقاط اجرای طرح کشته سازی در شهر و اين که چند نفر و به چه کيفيتی کشته شوند، معلوم بود.
وی آتش زدن دست کم ۵۰ بانک و يکصد اتوبوس بی آر تی را از ديگر هدف گذاری های فتنه گران برای ۲۵ بهمن بيان کرد و گفت: ايجاد ترافيک ساختگی از ديگر برنامه های آنان بود که البته معضل ترافيک هميشه در تهران وجود داشته است.
اين منبع آگاه از ارسال يک ميليون و ۳۰۰ هزار پيامک به مناسبت فراخوان روز ۲۵ بهمن خبر داد که از کشورهايی مانند مصر، آمريکا، امارات و شماری از کشورهای اروپايی به ايران ارسال شده است.
وی افزود:‌ قبل از ۲۵ بهمن يک ميليون و ۳۰۰ هزار پيامک روی تلفن های هموطنان از خارج کشور ارسال شد که پس از دست به دست شدن بين افراد، بر تعداد آن افزوده شد.

به ميدان آمدن ضدانقلاب و فعال شدن سفارتخانه ها

او گفت: در اين روز جريان تبشيری (مروجان جريان مسيحيت) که مسيحی هم نيستند، دراويش را به همراه اراذل و اوباش و زنان معلوم الحال به صحنه آوردند.
اين منبع آگاه اضافه کرد: ستادهای به جا مانده از موسوی و کروبی (سران فتنه) با محوريت ضد انقلاب فراری خارج نشين در اين روز فعال شدند.
وی گفت: بسياری از سفارت خانه ها نيز آن روز فعال شدند و قرار بود با تصور درگيری های گسترده، درب سفارت خانه ها به روی فتنه گران باز شود و به آنان پناه دهند و امدادرسانی کنند.
او افزود: قرار بود شب ۲۵ بهمن صحنه های جنگ و گريز و جنگ تن به تن از ماهواره ها نشان داده شود، اما چون جمعيت با آنان همراه نشده بود، در يکی از فيلم هايی که از ماهواره پخش شد، ورودی مترو را نشان دادند که جمعيت بيرون می آمد و اين جمعيت را به عنوان جمعيت راهپيمايی کننده، معرفی کردند.
اين منبع آگاه از گروهک غير قانونی نهضت آزادی، تشکل های مرتبط با جريان نفاق، بهاييت، حزب مشارکت، سازمان مجاهدين، کمپين زنان و جريان های حقوق بشر به عنوان تشکل هايی نام برد که علاوه بر موسوی و کروبی برای راهپيمايی ۲۵ بهمن فراخوان داده بودند.
وی با بيان اين که سازمان‌های جاسوسی موساد، سيا، جريان اپوزسيون و اتاق فکر خارج از کشور، جريان ۲۵ بهمن را هدايت می کردند، گفت: دشمن در ۲۵ بهمن دچار توهم شد اما با هوشياری مردم و اقتدار نيروهای انتظامی و امنيتی، اين توطئه خنثی شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016