سه شنبه 17 اسفند 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بيانيه شورای فعالان ملی مذهبی درباره ضرورت آزادی سريع ميرحسين موسوی و مهدی کروبی و همسران شان

بيانيه شورای فعالان ملی مذهبی درباره ضرورت آزادی سريع آقايان ميرحسين موسوی و مهدی کروبی و همسران شان از زندان غيرقانونی

به نام خدا

هم‌وطنان عزيز

اوضاع متشنج سياسی دو سال اخير کشور، از يک‌سو محصول تلاش شما برای کسب دمکراسی‌ و آزادی‌ و اعلام نارضايتی از فضای تنگ و غيردموکراتيک حاکم بر کشور در چارچوب اعتراضات و تظاهرات مسالمت‌آميز، و از سوی ديگر نتيجه‌ی عدم تمايل صاحبان قدرت حاکم به پذيرش نظر مردم، قبض هرچه بيشتر فضای سياسی جامعه، حبس فعالان اجتماعی و سياسی و عدم رعايت حقوق قانونی آنان، سانسور و بستن رسانه‌های نوشتاری حقيقی و مجازی، تعطيل احزاب و اعمال تهديدهای پيدا و پنهان است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


طی اين مدت، مسئولان امر به‌جای در پيش گرفتن سياست مذاکره و گفت‌وگو با معترضان، سياست‌های نابخردانه برای سرکوب و کنترل اعتراضات مردم را در دستور کار خود قرار داده‌اند که نه تنها حل و فصل کم‌هزينه و آرام مسايل را ناممکن ساخته بلکه شرايط را به‌شدت با پيچيدگی بيشتر مواجه ساخته، که با توجه به شرايط منطقه و اعتراض‌های اخير در کشورهای اسلامی، امنيت ملی را تهديد می‌کند.

آخرين حلقه از اين سلسله اقدامات نسنجيده، که با بی‌اعتنايی به بديهی‌ترين موازين حقوقی صورت گرفته، حصر و زندانی کردن رهبران جنبش سبز مردم ايران، آقايان ميرحسين موسوی و مهدی کروبی، بدون هيچ محاکمه و حکم قضايی، و صرفا به‌واسطه‌ی اعمال زور نيروهای امنيتی است. اين اقدام برخلاف اصول مصرح قانون اساسی از جمله اصل ۲۲ مبنی بر مصون بودن جان و مال و مسکن اشخاص از تعرض، اصل ۳۳ مبنی بر ممنوعيت اجبار به اقامت در محلی بدون حکم قانون، اصل ۳۶ مبنی بر حکم به مجازات و اجرای آن از طريق دادگاه صالح، اصل ۳۷ مبنی بر برائت افراد پيش از محکوميت در دادگاه، و اصل ۳۹ مبنی بر ممنوعيت هتک حرمت اشخاص، است.

به‌علاوه، حصر و بازداشت بی‌دليل دو بانوی بزرگوار، خانم‌ها فاطمه کروبی و دکتر زهرا رهنورد، که سابقه‌ی طولانی در انجام پژوهش‌های دينی و علمی و نيز برخی مصادر امور انقلاب را داشته‌اند، اسباب تأسف مضاعف است.

شورای فعالان ملی _مذهبی با توجه به گذشت نزديک به يک‌ماه از بازداشت آقايان موسوی و کروبی و همسران آنها، ضمن اعلام نگرانی نسبت به سلامت آنان، اين اعمال را نقض صريح قانون اساسی و درنهايت بازی خطرناک با مصالح و منافع ملی می‌داند، و خواهان آزادی سريع و رعايت حقوق قانونی و شهروندی آنهاست.

شورای فعالان ملی - مذهبی
هفدهم اسفند ۱۳۸۹


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016